Abort - Rätt eller fel?
Citat från cyperix
Citat från pansarpung
Citat från Anti
Det dumma är att nästan hela beslutet står på tjejen.
Vill tjejen ha det, fast killen inte vill så föder hon nog det ändå.
Är det tvärtom så föder hon det nog inte.
Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).
Glöm inte galgen för fan! Det man använde förr i tiden.
Tycker det är dumt att hela beslutet står på tjejen. Och så måste han betala.
Tjejer är vidriga. Fy.
Eh jo, men det är inte heller rätt att tvinga en tjej att ta död på sitt barn.
Det är inget barn vi talar om eftersom det inte är fött än, hon behöver inte ta död på det utan det kan någon annan gladeligen göra och det är inte bara hennes. Så det så.
Citat från Anti
Citat från cyperix
Citat från pansarpung
Citat från Anti
Det dumma är att nästan hela beslutet står på tjejen.
Vill tjejen ha det, fast killen inte vill så föder hon nog det ändå.
Är det tvärtom så föder hon det nog inte.
Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).
Glöm inte galgen för fan! Det man använde förr i tiden.
Tycker det är dumt att hela beslutet står på tjejen. Och så måste han betala.
Tjejer är vidriga. Fy.
Eh jo, men det är inte heller rätt att tvinga en tjej att ta död på sitt barn.
Det är inget barn vi talar om eftersom det inte är fött än, hon behöver inte ta död på det utan det kan någon annan gladeligen göra och det är inte bara hennes. Så det så.
''Blivande barn'' whatever, men det är hon som måste gå igenom det, hon som måste göra abort, hon som måste leva med det, i andra fall Hon som måste föda det. Det är något som utvecklas i hennes kropp, och man måste få bestämma över sin egen kropp.
Givetvis ska man ha rätt till abort!
Det är en kvinnas rätt att kunna välja abort, tror även de flesta som väljer att göra abort inte tror att dom kommer klara av att ta hand om ett barn. Det kan bero på flera anledningar, exempelvis att man känner sig för ung. Det är även allmänt känt att väldigt många kvinnor som varit/är gravida känner/kände ett band med fostret redan innan det är fött.
man gör va som känns bäst.
självklart e de ju sjukt hemsk, men om man inte klarar av att ta hand om ett barn så e de nog bäst :(
Citat från pansarpung
eh va?
lol läs, nu syftade jag på om hon vill behålla det, Så har hon rätt att göra det. För det är hennes kropp.
Citat från pansarpung
Ånej, för det är ju sån stor börda att bli av med någonting man inte ens vill ha! Personen måste verkligen LIDA AV DET...
Lider nog ganska mycket även om hon inte vill ha det.
Tär på en psykiskt och fysiskt.
Antingen får du ett piller och föder ut fostret i ensamhet hemma i t.ex köket och kastar fostret i toaletten.
Eller så låter du någon pilla dig i underlivet och skrapar ut rester från fostret.
jag är för abort, min syster gjorde faktiskt abort i onsdags då hon någon dag innan det fick reda på att hon var i tredje månaden så det var precis att hon fick göra kirugisk abort, hon och hennes sambo anser att de hade inte varit rätt då de båda bara är 20(ish) och har inte tillgångarna till att fostra ett barn. hon såg det som en cell klump, han såg det som ett liv, men ansåg att det inte var rätt, jaghar aldrig sett henne må så dåligt som hon har gjort innan hon fick akut tid hos läkarna.
dock anser jag att det ligger inte bara på kvinnan, visst det är hon som bär på det i nio månader och föder fram det, men det krävs två kön för att göra ett barn.
Citat från pansarpung
Isånnafall är man svag som invidid.
Och att vara svag är.... Omänskligt? Oacceptabelt?
Citat från Nykaria
Lider nog ganska mycket även om hon inte vill ha det.
Tär på en psykiskt och fysiskt.
Antingen får du ett piller och föder ut fostret i ensamhet hemma i t.ex köket och kastar fostret i toaletten.
Eller så låter du någon pilla dig i underlivet och skrapar ut rester från fostret.
Det. Var. Som. Fan. Här låter vi saker låta mycket värre än det är.
Citat från Flygandefanny
Det. Var. Som. Fan. Här låter vi saker låta mycket värre än det är.
Vissa upplever det så.
Beror på hur lång tid som har gått.
Har det gått en längre tid är det som att döda ett spädbarn imo.
Men, det är upp till föräldrarna.
Jag är emot abort.
Man kan alltid adoptera bort barnet istället för att döda det. Det är fruktansvärt jobbigt att ge bort ett barn... men jag vet det är mycketmycket jobbigare att göra abort.
Med tiden... man kommer må skit. Min mamma gjorde det som 17åring. Hon som berättat om det. Hur det var.
Att det alltid finns något annat man kan göra. Man ska lära sig av sina "misstag" och inte skita i dom, eller se bortom dom.
Det är många unga tjejer som ser abort som sin bästa vän.
"Om jag blir gravid gör jag bara abort." Jaha. Men så trevligt för dig, jävla mördare! Lev med det hela ditt liv! Att du tog bort något. Något vackert. Något som hade fått chansen att komma till världen. Schysst... jävligt moget framförallt....
NOT!
Fan ta aborter och oansvariga människor.
Nej, men man kan väl för fan inte baaaraa ta bort det heller?
Och ofta det är så. Att alla som blir gravida har det sååååå dåligt och inte kan ta hand om ungen.
KLART DOM KAN?! Hallå eller. Dom såg ju till att det blev ett barn från första början. Då kan dom väl se till att ta hand om det också, vilket dom kan genom att adoptera bort det. Eller skaffa en bra fosterfamilj. Och det finns det gott om vill jag lova.
och jag sa inte "det är lätt att ge bort ett barn"?
Citat från pansarpung
Citat från LADIDEDIDOO
Nej, men man kan väl för fan inte baaaraa ta bort det heller?
Och ofta det är så. Att alla som blir gravida har det sååååå dåligt och inte kan ta hand om ungen.
KLART DOM KAN?! Hallå eller. Dom såg ju till att det blev ett barn från första början. Då kan dom väl se till att ta hand om det också, vilket dom kan genom att adoptera bort det. Eller skaffa en bra fosterfamilj. Och det finns det gott om vill jag lova.
Jo, man kan faktiskt "bara ta bort det".
Och resten efter det förstod jag inte ens vad du ville komma fram till. Vissa personer kanske inte är mogna ännu för att ha barn?
Eller ens vill? Dom kanske går i gymnasiet eller högskolan och inte vill droppa av det bara för att ta hand om ett barn som dom inte ens vill ha.
Man ska inte känna sig tvingad till att ta hand om ett barn. Varför vill man föda upp ett barn i en kärlekslös familj för?
Då ställer jag detta till dig.
Varför vill man ta bort ett barn för? Varför vill man DÖDA ett liv, varför? Varför inte ta ansvar för det misstag man råkat göra och göra det bästa man kan utav situationen? Det är brutalt. Helt seröst. Så vanligt nu för tiden dock. En självklarhet.
Dom som är emot abort vågar ju inte ens säga det högt i vårat samhälle, då får dom ju alla på sig.
Usch. Att ta bort ett barn, något så oskyldigt och rent bara för att man själv är så jävla äckligt självisk och bara vill fly ifrån situationen.
Fyfan säger jag bara.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet