Abort - Rätt eller fel?
abort är både rätt och fel, rätt på sättet att fostret inte har fått ett medvetande ännu och ingenting att leva för överhuvudtaget ifall föräldrarna inte vill ha en, dessutom är det mer eller mindre föräldrarnas val ifall dom vill ha barn eller inte, fel på sättet att det faktiskt är en människa hur man än ser på det
Citat från Nykaria
Citat från Flygandefanny
Men man gör ju inte abort när fostret har utvecklats så mycket att det räknas som annat än ett papyrusfoster eller vad det nu kallas.
Ett missfall är inte heller en abort.
Spontan abort, men då leker vi med ord.
Citat från Anti
Citat från Nykaria
Citat från Flygandefanny
Men man gör ju inte abort när fostret har utvecklats så mycket att det räknas som annat än ett papyrusfoster eller vad det nu kallas.
Ett missfall är inte heller en abort.
Spontan abort, men då leker vi med ord.
XD Det där gav mig faktiskt ett IRL garv.
Citat från pansarpung
Det dumma är att nästan hela beslutet står på tjejen.
Vill tjejen ha det, fast killen inte vill så föder hon nog det ändå.
Är det tvärtom så föder hon det nog inte.
--------------------------------------------------------------------------
Citat från product
Citat från detvarjag
fel på sättet att det faktiskt är en människa hur man än ser på det
Det är ingen människa, men det kan bli.
--------------------------------------------------------------------------
Citat från pansarpung
Citat från product
Citat från detvarjag
fel på sättet att det faktiskt är en människa hur man än ser på det
Det är ingen människa, men det kan bli.
En spermie kan också bli en människa. Fyfan, har du ätit ett barn nångång? :):):)):)
Är jag väl medveten om. Nej, jag har aldrig ätit ett barn, varför skulle jag?
pansarpung:
Jag anser inte att spermier är barn. Imo är det ett barn från och med det att ungen föds.
Citat från pansarpung
Det dumma är att nästan hela beslutet står på tjejen.
Vill tjejen ha det, fast killen inte vill så föder hon nog det ändå.
Är det tvärtom så föder hon det nog inte.
Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).
Citat från Anti
Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).
Det är upp till 18 år, inte 21 år.
Och det beror helt på vart barnet bor om vem som betalar underhåll.
Bor barnet hos fadern är det modern som betalar underhållsbidraget.
Bor barnet hos båda föräldrarna är det delat underhåll.
Och bor barnet hos modern är det fadern som betalar.
Kvinnans rätt att få göra abort äre.
Helt rätt.
Citat från pansarpung
Citat från Anti
Det dumma är att nästan hela beslutet står på tjejen.
Vill tjejen ha det, fast killen inte vill så föder hon nog det ändå.
Är det tvärtom så föder hon det nog inte.
Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).
Glöm inte galgen för fan! Det man använde förr i tiden.
Tycker det är dumt att hela beslutet står på tjejen. Och så måste han betala.
Tjejer är vidriga. Fy.
Eh jo, men det är inte heller rätt att tvinga en tjej att ta död på sitt barn.
Citat från Nykaria
Citat från Anti
Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).
Det är upp till 18 år, inte 21 år.
Inte om man går i skolan.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet