Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
detvarjag Kille, 33 år

482 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 01:21
detvarjag Kille, 33 år

abort är både rätt och fel, rätt på sättet att fostret inte har fått ett medvetande ännu och ingenting att leva för överhuvudtaget ifall föräldrarna inte vill ha en, dessutom är det mer eller mindre föräldrarnas val ifall dom vill ha barn eller inte, fel på sättet att det faktiskt är en människa hur man än ser på det

Anti Tjej, 30 år

613 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 20:52
Anti Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från Flygandefanny

Men man gör ju inte abort när fostret har utvecklats så mycket att det räknas som annat än ett papyrusfoster eller vad det nu kallas.


Ett missfall är inte heller en abort.


Spontan abort, men då leker vi med ord.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
1 mars 2010 kl. 21:01
Borderline Kille, 30 år

Citat från Anti


Citat från Nykaria

Citat från Flygandefanny

Men man gör ju inte abort när fostret har utvecklats så mycket att det räknas som annat än ett papyrusfoster eller vad det nu kallas.


Ett missfall är inte heller en abort.

Spontan abort, men då leker vi med ord.


XD Det där gav mig faktiskt ett IRL garv.

Source Kille, 34 år

1 284 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 18:16
Source Kille, 34 år

Citat från pansarpung


Det dumma är att nästan hela beslutet står på tjejen.
Vill tjejen ha det, fast killen inte vill så föder hon nog det ändå.
Är det tvärtom så föder hon det nog inte.

--------------------------------------------------------------------------

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 18:17
sten Tjej, 32 år

Citat från detvarjag


fel på sättet att det faktiskt är en människa hur man än ser på det

Det är ingen människa, men det kan bli.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2010 kl. 18:23
Borderline Kille, 30 år

Citat från product


Citat från detvarjag

fel på sättet att det faktiskt är en människa hur man än ser på det

Det är ingen människa, men det kan bli.

--------------------------------------------------------------------------

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 01:18
sten Tjej, 32 år

Citat från pansarpung


Citat från product

Citat från detvarjag

fel på sättet att det faktiskt är en människa hur man än ser på det

Det är ingen människa, men det kan bli.

En spermie kan också bli en människa. Fyfan, har du ätit ett barn nångång? :):):)):)


Är jag väl medveten om. Nej, jag har aldrig ätit ett barn, varför skulle jag?

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 01:28
sten Tjej, 32 år

pansarpung:
Jag anser inte att spermier är barn. Imo är det ett barn från och med det att ungen föds.

Anti Tjej, 30 år

613 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 01:56
Anti Tjej, 30 år

Citat från pansarpung


Det dumma är att nästan hela beslutet står på tjejen.
Vill tjejen ha det, fast killen inte vill så föder hon nog det ändå.
Är det tvärtom så föder hon det nog inte.


Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).

Anti Tjej, 30 år

613 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 01:57
Anti Tjej, 30 år

Citat från product


pansarpung:
Jag anser inte att spermier är barn. Imo är det ett barn från och med det att ungen föds.


Du undvek frågan, stämplar därmed *guilty* i pannan på dig. Smakade det gott?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 10:46
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Anti

Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).



Det är upp till 18 år, inte 21 år.
Och det beror helt på vart barnet bor om vem som betalar underhåll.
Bor barnet hos fadern är det modern som betalar underhållsbidraget.
Bor barnet hos båda föräldrarna är det delat underhåll.
Och bor barnet hos modern är det fadern som betalar.

bertfjert Kille, 31 år

1 652 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 11:05
bertfjert Kille, 31 år

Kvinnans rätt att få göra abort äre.

BATMANIAC Tjej, 32 år

2 498 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 11:05
BATMANIAC Tjej, 32 år

Helt rätt.

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 11:50
courtship Tjej, 30 år

Citat från pansarpung


Citat från Anti

Det dumma är att nästan hela beslutet står på tjejen.
Vill tjejen ha det, fast killen inte vill så föder hon nog det ändå.
Är det tvärtom så föder hon det nog inte.

Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).

Glöm inte galgen för fan! Det man använde förr i tiden.
Tycker det är dumt att hela beslutet står på tjejen. Och så måste han betala.
Tjejer är vidriga. Fy.


Eh jo, men det är inte heller rätt att tvinga en tjej att ta död på sitt barn.

Anti Tjej, 30 år

613 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 15:10
Anti Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från Anti

Det dumma är att pappsen måste betala underhållsbidrag i upp till 21 års tid.
För annars finns det finfina sätt att komma runt den här orättvisan, Gud har försett oss med analsex, onani, avhållsamhet, petting, preventivmedel, vasektomi, abortpiller och kängor med stålhätta (för att våld löser alla problem, proven once again.).


Det är upp till 18 år, inte 21 år.


Inte om man går i skolan.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet