Abort - Rätt eller fel?
TopicPlease
Kille, 38 år
38 000??
Källa please.
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från pansarpung
Citat från JagSpyr
Sen är ju jorden redan grymt överbefolkad, skulle ju inte bli bättre av att förbjuda abort precis :C
Inte HELT överbefolkat.
Varje år görs ca 38000 aborter i Sverige. Bara sverige..
Hmm... okej kanske då. Men om vi dödar några i Afrika kompenserar det saken.
Om vi nu ska döda några kan vi lika gärna döda foster -.-
Borderline
Kille, 30 år
Citat från Sjavis
låt de födas, sen dödar ni dom om ni inte vill ha dom...
Synd att dina föräldrar inte gjorde det med dig.
himynameis
Kille, 33 år
Abort är bra.
Sootball
Tjej, 31 år
tycker varken att det är rätt eller fel
babsaan
Tjej, 30 år
Abort är ju typ mord.. man dödar ju lixom ett liv...jag skulle aldrig kunna göra de.. och om man inte vill ha barnet kan man ju alltid lämmna bort de..
Borderline
Kille, 30 år
Citat från Sjavis
Citat från Borderline
Citat från Sjavis
låt de födas, sen dödar ni dom om ni inte vill ha dom...
Synd att dina föräldrar inte gjorde det med dig.
ja, man ser ju resultatet av dig :D du är ju så snygg osv.. <33
-.-
courtship
Tjej, 30 år
både och
Borderline
Kille, 30 år
Citat från BLiRINGE
Om det är en tjej som bara ligger runt kan få skylla sig själv, och borde inte få göra abort.
Men om det blir ett misstag så tycker jag det inte är fel, självklart är det säkert jobbigt men hon ska ju inte behöva föda ett barn och veta att det inte var meningen att den skulle finnas till egentligen.
Så då förtjänar barnet en mor som knullar runt? En som förmodligen är oansvarig (då hon blev gravid).
Borderline
Kille, 30 år
Citat från BLiRINGE
Jag tycker det är fel att döda ett barn när hon bara tänker på sig själv.
Men visst, det är inte rättvist mot barnet om den så skulle få födas eller få dö.[/i]
--------------------------------------------------------------------------
Men man dödar ju inget barn. Man dödar ett foster.
Flissann
Tjej, 33 år
Citat från pansarpung
Hmm... okej kanske då. Men om vi dödar några i Afrika kompenserar det saken.[/i]
ursäkta?
Flissann
Tjej, 33 år
Citat från BLiRINGE
Om det är en tjej som bara ligger runt kan få skylla sig själv, och borde inte få göra abort.
Men om det blir ett misstag så tycker jag det inte är fel, självklart är det säkert jobbigt men hon ska ju inte behöva föda ett barn och veta att det inte var meningen att den skulle finnas till egentligen.
sånna där argument är fel.
bara de och de får göra abort med inte de.
ska abort överhuvudtaget finnas borde det vara rätt till alla!
sen, bara för att man ligger runt så betyder det inte att man inte haft skydd.
Smix
Kille, 33 år
det är rätt, döda barnen
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet