Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 17:33
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från Flissann


Citat från PoorrFisk

Abort är ju typ mord.. man dödar ju lixom ett liv...jag skulle aldrig kunna göra de.. och om man inte vill ha barnet kan man ju alltid lämmna bort de..

jo, "hej här får du ett barn av mig"..


Hört talas om adoption?

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 19:49
Flissann Tjej, 33 år

Citat från Dinkel


Hört talas om adoption?[/i]

men snälla, jag skrev det för att hon fick det att låta som det.

Antagonisten Kille, 35 år

1 337 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:05
Antagonisten Kille, 35 år

Själv bryr jag mig inte. Folk får tycka vad de vill. Jag kommer aldrig själv ha ett barn i min mage, så jag skiter i vilket.

Hej och hå.

Underkover Kille, 32 år

270 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:06
Underkover Kille, 32 år

Jag tycker det är okej att göra abort om man behöver det men jag tycker inte det är nåt man ska missbruka.

0821 Tjej, 30 år

470 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2010 kl. 22:08
0821 Tjej, 30 år

hemskt ,
man dödar ett barn ;o
men vet man att man inte kan ta hand om barnet är det ju bättre..

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 10:15
courtship Tjej, 30 år

Citat från LiBRA69


Citat från cyperix

både och

Utveckla.


Jag vet inte riktigt, beror väl mycket på situationen också.
men i många fall kan det vara både rätt och fel, varken eller osv. Som fördelar och nackdelar
delvis tycker jag att det är fel att ta död på något som kunnat utvecklas till ett liv
och dels kan det vara väldigt nödvändigt.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 14:09
Borderline Kille, 30 år

Citat från 0821


hemskt ,
man dödar ett barn ;o
men vet man att man inte kan ta hand om barnet är det ju bättre..


Nej, det gör man inte. Man dödar ett foster som kan bli ett barn.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 15:30
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Borderline

Nej, det gör man inte. Man dödar ett foster som kan bli ett barn.



Du har svårt att acceptera att andra inte tycker som du, va?

bajkorven Tjej, 30 år

417 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 15:39
bajkorven Tjej, 30 år

Tycker det är helt upp till kvinnan.
Däremot så får hon ju skylla sig själv om hon haft sex oskyddat med vilje.

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 15:53
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från Dinkel

Citat från Flissann

Citat från PoorrFisk

Abort är ju typ mord.. man dödar ju lixom ett liv...jag skulle aldrig kunna göra de.. och om man inte vill ha barnet kan man ju alltid lämmna bort de..

Det är inte bara att "lämna bort ett barn".
Tänk på att man måste göra många tester, för att se att man inte använder sig av droger, etc.
Och det är inte alla i hela jävla världen som vill ha ett svenskt litet barn, alla vill ha kineser fan.


Vänta va? Nu tror jag du fått något om bakfoten. Anledningen till att "alla" adopterar kineser är ju för att det är ett land det är relativt enkelt att adoptera ifrån, och det finns många barn därifrån som söker hem. Inte att "alla" tycker asiater är coola.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 15:53
Borderline Kille, 30 år

Citat från Snigelkyss


Citat från Nykaria

Citat från Borderline

Nej, det gör man inte. Man dödar ett foster som kan bli ett barn.

Du har svårt att acceptera att andra inte tycker som du, va?

Det har han verkligen, det har jag erfarenhet av.


Haha, folk får gärna tycka olika, men då får dom väl tåla att jag uttrycker min åsikt? xD

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 15:58
Borderline Kille, 30 år

Citat från Snigelkyss


[i]Citat från Borderline

Citat från Snigelkyss

Citat från Nykaria


Jag blir inte sur, vafan xD Jag försöker bara få in att ni har fel. Det är bara så att det är inte ett barn. Det är ett foster. Det kan man inte säga emot, man får ha olika åsikter om när det klassas som barn/bäbis men medicinsk är det ett foster.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 16:17
Borderline Kille, 30 år

Citat från Snigelkyss


Du har kallat mig blåst och dum i huvudet ett antal gånger, för att jag inte har tyckt som du.

För att du vägrat lyssnat på det jag sagt. Därför, inte för att du tyckte annorlunda, sen är det ju en annan sak att du faktiskt är helt körd.

PIMBOT Tjej, 33 år

1 489 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 16:18
PIMBOT Tjej, 33 år

Citat från xDontEatMe


Jag tycker det är okej att göra abort om man behöver det men jag tycker inte det är nåt man ska missbruka.
--------------------------------------------------------------------------

LadyPain Tjej, 35 år

184 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2010 kl. 16:23
LadyPain Tjej, 35 år

jag tycker att det är rätt att göra abort.
fortfarande är det inget barn och det finns faktiskt en viss gräns som du får gå gravid och kunna ta bort det.
skulle det vara så att du vill ta bort det när det gått för långt så går socialstyrelsen in och tar det beslutet om
du får göra det eller inte. beroende på situationen hur du blev gravid.

och det är faktiskt så att efter den perioden ses det som ett barn och inte innan.
så att folk säger att det är mord är inte rätt enligt mig. för det har inte gått så långt att det har hunnit utvecklas till en människa.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet