Abort - Rätt eller fel?
Själv bryr jag mig inte. Folk får tycka vad de vill. Jag kommer aldrig själv ha ett barn i min mage, så jag skiter i vilket.
Hej och hå.
Jag tycker det är okej att göra abort om man behöver det men jag tycker inte det är nåt man ska missbruka.
hemskt ,
man dödar ett barn ;o
men vet man att man inte kan ta hand om barnet är det ju bättre..
Citat från LiBRA69
Citat från cyperix
både och
Utveckla.
Jag vet inte riktigt, beror väl mycket på situationen också.
men i många fall kan det vara både rätt och fel, varken eller osv. Som fördelar och nackdelar
delvis tycker jag att det är fel att ta död på något som kunnat utvecklas till ett liv
och dels kan det vara väldigt nödvändigt.
Citat från 0821
hemskt ,
man dödar ett barn ;o
men vet man att man inte kan ta hand om barnet är det ju bättre..
Nej, det gör man inte. Man dödar ett foster som kan bli ett barn.
Citat från Borderline
Nej, det gör man inte. Man dödar ett foster som kan bli ett barn.
Du har svårt att acceptera att andra inte tycker som du, va?
Tycker det är helt upp till kvinnan.
Däremot så får hon ju skylla sig själv om hon haft sex oskyddat med vilje.
Citat från pansarpung
Citat från Dinkel
Citat från Flissann
Citat från PoorrFisk
Abort är ju typ mord.. man dödar ju lixom ett liv...jag skulle aldrig kunna göra de.. och om man inte vill ha barnet kan man ju alltid lämmna bort de..
Det är inte bara att "lämna bort ett barn".
Tänk på att man måste göra många tester, för att se att man inte använder sig av droger, etc.
Och det är inte alla i hela jävla världen som vill ha ett svenskt litet barn, alla vill ha kineser fan.
Vänta va? Nu tror jag du fått något om bakfoten. Anledningen till att "alla" adopterar kineser är ju för att det är ett land det är relativt enkelt att adoptera ifrån, och det finns många barn därifrån som söker hem. Inte att "alla" tycker asiater är coola.
Citat från Snigelkyss
Citat från Nykaria
Citat från Borderline
Nej, det gör man inte. Man dödar ett foster som kan bli ett barn.
Du har svårt att acceptera att andra inte tycker som du, va?
Det har han verkligen, det har jag erfarenhet av.
Haha, folk får gärna tycka olika, men då får dom väl tåla att jag uttrycker min åsikt? xD
Citat från Snigelkyss
[i]Citat från Borderline
Citat från Snigelkyss
Citat från Nykaria
Jag blir inte sur, vafan xD Jag försöker bara få in att ni har fel. Det är bara så att det är inte ett barn. Det är ett foster. Det kan man inte säga emot, man får ha olika åsikter om när det klassas som barn/bäbis men medicinsk är det ett foster.
Citat från Snigelkyss
Du har kallat mig blåst och dum i huvudet ett antal gånger, för att jag inte har tyckt som du.
För att du vägrat lyssnat på det jag sagt. Därför, inte för att du tyckte annorlunda, sen är det ju en annan sak att du faktiskt är helt körd.
Citat från xDontEatMe
Jag tycker det är okej att göra abort om man behöver det men jag tycker inte det är nåt man ska missbruka.
--------------------------------------------------------------------------
jag tycker att det är rätt att göra abort.
fortfarande är det inget barn och det finns faktiskt en viss gräns som du får gå gravid och kunna ta bort det.
skulle det vara så att du vill ta bort det när det gått för långt så går socialstyrelsen in och tar det beslutet om
du får göra det eller inte. beroende på situationen hur du blev gravid.
och det är faktiskt så att efter den perioden ses det som ett barn och inte innan.
så att folk säger att det är mord är inte rätt enligt mig. för det har inte gått så långt att det har hunnit utvecklas till en människa.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet