Abort - Rätt eller fel?
Citat från pansarpung
Om man tar piller så blir det ingen skrapning.
Utan då föder man vanligt vaginalt, oftast hemma.
Och då hamnar säkerligen barnet i toaletten istället för containern.
Gissar på att det är som ett missfall, mer eller mindre.
Gör man abort genom skrapning/operation så vet jag inte vart de gör av barnen (*harkel* ursäkta mig, fostret). :-)
Man kan ta piller så att embryet, eller den lilla spermiern eller va fan det nu är glider ut.
Ja, det skrev jag ju?
Läs det fetstilta.
Hellre en abort när barnet bara är ett foster än att födas och för alltid vara oönskad, right?
Citat från pansarpung
Citat från JagSpyr
Hellre en abort när barnet bara är ett foster än att födas och för alltid vara oönskad, right?
Shit, kom du på det själv?
Förmodligen. Han har helt rätt.
Citat från pansarpung
Citat från Borderline
Citat från pansarpung
Citat från JagSpyr
Hellre en abort när barnet bara är ett foster än att födas och för alltid vara oönskad, right?
Shit, kom du på det själv?
Förmodligen. Han har helt rätt.
Jag tror, att om man föder ett oönskat barn så älskar man det barnet oavsett. Man kanske bara inte är mogen till det.
Det är fel att föda barn om man inte vill ha det, och om man inte är mogen. Det säger jag ingenting om.
Det är dock inte alla som älskar sitt barn. Hade det varit så, hade vi antagligen inte behövt så många hjälporganisationer som tvingas sätta barn i fosterfamiljer för att de är ogillade och/eller misshandlade av deras föräldrar. En liten slimeboll räknar inte jag som ett barn i alla fall. Det är väl jämförbart med hur många ''nästan-barn'' man ''mördar'' varje gång en kille får utlösning? Man får tänka på det barnet aswell, omständigheterna kanske inte är de bästa för barnet. Hur kul är det att behålla ett barn man blir gravid med den gången man blev våldtagen på en skala?
Citat från pansarpung
Citat från Alynia
Jag tror, att om man föder ett oönskat barn så älskar man det barnet oavsett. Man kanske bara inte är mogen till det.
Det är fel att föda barn om man inte vill ha det, och om man inte är mogen. Det säger jag ingenting om.
Det är dock inte alla som älskar sitt barn. Hade det varit så, hade vi antagligen inte behövt så många hjälporganisationer som tvingas sätta barn i fosterfamiljer för att de är ogillade och/eller misshandlade av deras föräldrar. En liten slimeboll räknar inte jag som ett barn i alla fall. Det är väl jämförbart med hur många ''nästan-barn'' man ''mördar'' varje gång en kille får utlösning? Man får tänka på det barnet aswell, omständigheterna kanske inte är de bästa för barnet. Hur kul är det att behålla ett barn man blir gravid med den gången man blev våldtagen på en skala?
Var har jag skrivit att man ska behålla ungen man med gravid med när man blev våldtagen?
Man har ägglossning 14 dagar innan mensen ungefär. Man har inte ägglossning länge.
Chansen är fan inte stor att man blir gravid om man råkar stöta på en våldtäcksman.
Och hur stor är chansen att man ens blir våldtagen liksom?
Var har jag skrivit att det var det du skrev? Det var ett simpelt argument för abort.
Galge = Win.
Rätt som faan.
"Försök inte ta hand om ett annat liv om du inte äns kan ta hand om ditt eget"
Tycker det är lika rätt som att runka.
Dör ju tusentals då. Who cares.
Citat från Exone
Tycker det är lika rätt som att runka.
Dör ju tusentals då. Who cares.
Snarare miljontals!
IT'S RIGHT RIGHT RIGHT RIGHT RIGHT
Citat från TPFotografen
Citat från Exone
Tycker det är lika rätt som att runka.
Dör ju tusentals då. Who cares.
Snarare miljontals!
w/e
Sen är ju jorden redan grymt överbefolkad, skulle ju inte bli bättre av att förbjuda abort precis :C
Tycker inte att ett embryo kan jämföras med en människa. Då kan man lika gärna kalla den som sväljer för kannibal. Abort är helt klart rätt om det känns rätt, för båda.
Inte HELT överbefolkat.
Varje år görs ca 38000 aborter i Sverige. Bara sverige..
Hmm... okej kanske då. Men om vi dödar några i Afrika kompenserar det saken.[/i]
Är du helt mentalt efterbliven eller?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet