Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2010 kl. 11:10
Nykaria Tjej, 35 år

Min pappa är allergisk emot gummi :-(

^En anledning, inte just att den är min far då - men att man kan vara det. =P

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2010 kl. 11:16
Dinkel Tjej, 36 år

Nykaria: Det är ett bra exempel på en bra anledning. Jag har jättesvårt för att komma ihåg p-piller, och sist jag testade mådde jag jättedåligt av dem också. Så jag kan inte ha varken p-piller eller p-stav. P-spruta ger de inte till någon under 25 tror jag. Så jag har också lite svårt med det där. Man har ju inte alltid kondomer till hands liksom.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2010 kl. 11:21
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Dinkel

Nykaria: Det är ett bra exempel på en bra anledning. Jag har jättesvårt för att komma ihåg p-piller, och sist jag testade mådde jag jättedåligt av dem också. Så jag kan inte ha varken p-piller eller p-stav. P-spruta ger de inte till någon under 25 tror jag. Så jag har också lite svårt med det där. Man har ju inte alltid kondomer till hands liksom.



Det ska inte vara någon åldersgräns på P-spruta eller Spiral vad jag kan se, möjligtvis 18 år.

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 10:06
Dinkel Tjej, 36 år

När jag sa att jag var intresserad av en p-spruta så fick jag som svar att de vanligtvis inte ger dem till ungdomar under 25. Tror det var 25 iaf, men det var definitivt en ålder som jag inte uppnått ännu.
Spiral vet jag att jag får ha, är lite tveksam till det dock.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2010 kl. 12:49
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Dinkel

När jag sa att jag var intresserad av en p-spruta så fick jag som svar att de vanligtvis inte ger dem till ungdomar under 25. Tror det var 25 iaf, men det var definitivt en ålder som jag inte uppnått ännu.
Spiral vet jag att jag får ha, är lite tveksam till det dock.



Förmodligen olika från län till län då .. D:

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 15:58
Borderline Kille, 30 år

Citat från Sjavis


Beror på om man knullar hala tiden, då ska man inte få göra det.

Märkligt resonemang...

maarieell Tjej, 36 år

70 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:34
maarieell Tjej, 36 år

Jag tycker att om man är så pass omogen att man inte inser att det behövs preventivmedel ska man få göra abort, för då lär man ju inte vara tillräckligt mogen eller ansvarfull för att ta hand om ett barn.

haexhammaren Kille, 32 år

3 360 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:54
haexhammaren Kille, 32 år

Abort är alltid rätt, inga undantag.

PIMBOT Tjej, 33 år

1 489 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:55
PIMBOT Tjej, 33 år

Citat från m0ralpappan


Abort är alltid rätt, inga undantag.
--------------------------------------------------------------------------

BRUTALHANDJOB Kille, 31 år

1 291 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:55
BRUTALHANDJOB Kille, 31 år

Hel rätt.

maarieell Tjej, 36 år

70 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:56
maarieell Tjej, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från maarieell

Jag tycker att om man är så pass omogen att man inte inser att det behövs preventivmedel ska man få göra abort, för då lär man ju inte vara tillräckligt mogen eller ansvarfull för att ta hand om ett barn.

Man behöver väl inte vara omogen om man får en oönskad graviditet? Det kan ju vara så att man glömde att ta ett piller, eller att kondomen sprack.


Du kanske insåg genom att läsa det jag skrev att jag menade de som inte använt preventivmedel?

maarieell Tjej, 36 år

70 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:59
maarieell Tjej, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från maarieell

Citat från pansarpung

Citat från maarieell

Jag tycker att om man är så pass omogen att man inte inser att det behövs preventivmedel ska man få göra abort, för då lär man ju inte vara tillräckligt mogen eller ansvarfull för att ta hand om ett barn.

Man behöver väl inte vara omogen om man får en oönskad graviditet? Det kan ju vara så att man glömde att ta ett piller, eller att kondomen sprack.

Du kanske insåg genom att läsa det jag skrev att jag menade de som inte använt preventivmedel?

Jaag kanske är trött och ser dåligt ehehe fan
/cut


haha, word :)

Source Kille, 34 år

1 284 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 00:36
Source Kille, 34 år

Ta piller, skrapa ut ungen, föd ut den och släng i container..

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 10:58
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Vattensnok

Ta piller, skrapa ut ungen, föd ut den och släng i container..



Om man tar piller så blir det ingen skrapning.
Utan då föder man vanligt vaginalt, oftast hemma.
Och då hamnar säkerligen barnet i toaletten istället för containern.

Gissar på att det är som ett missfall, mer eller mindre.
Gör man abort genom skrapning/operation så vet jag inte vart de gör av barnen (*harkel* ursäkta mig, fostret). :-)

Source Kille, 34 år

1 284 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 17:35
Source Kille, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från Vattensnok

Ta piller, skrapa ut ungen, föd ut den och släng i container..


Om man tar piller så blir det ingen skrapning.
Utan då föder man vanligt vaginalt, oftast hemma.
Och då hamnar säkerligen barnet i toaletten istället för containern.

Gissar på att det är som ett missfall, mer eller mindre.
Gör man abort genom skrapning/operation så vet jag inte vart de gör av barnen (*harkel* ursäkta mig, fostret). :-)


Mjes, jag vet, jag la bara dit ALLA alternativ för "abort" ;) Förutom självframkallat missfall vilket typ krävs en massa hårda slag i magen, eller konstant supande.

Alltså, man kan ta piller i början så "fostret" glider ut, är det för sent måste läkarna ta bort den, och i värsta fall (efter 9månader) får man föda ut den och slänga i container.
"I´m a p****nightdumpsterbaby" (jag vet inte engelska ordet för "bal"


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet