Abort - Rätt eller fel?
Min pappa är allergisk emot gummi :-(
^En anledning, inte just att den är min far då - men att man kan vara det. =P
Nykaria: Det är ett bra exempel på en bra anledning. Jag har jättesvårt för att komma ihåg p-piller, och sist jag testade mådde jag jättedåligt av dem också. Så jag kan inte ha varken p-piller eller p-stav. P-spruta ger de inte till någon under 25 tror jag. Så jag har också lite svårt med det där. Man har ju inte alltid kondomer till hands liksom.
Citat från Dinkel
Nykaria: Det är ett bra exempel på en bra anledning. Jag har jättesvårt för att komma ihåg p-piller, och sist jag testade mådde jag jättedåligt av dem också. Så jag kan inte ha varken p-piller eller p-stav. P-spruta ger de inte till någon under 25 tror jag. Så jag har också lite svårt med det där. Man har ju inte alltid kondomer till hands liksom.
Det ska inte vara någon åldersgräns på P-spruta eller Spiral vad jag kan se, möjligtvis 18 år.
När jag sa att jag var intresserad av en p-spruta så fick jag som svar att de vanligtvis inte ger dem till ungdomar under 25. Tror det var 25 iaf, men det var definitivt en ålder som jag inte uppnått ännu.
Spiral vet jag att jag får ha, är lite tveksam till det dock.
Citat från Dinkel
När jag sa att jag var intresserad av en p-spruta så fick jag som svar att de vanligtvis inte ger dem till ungdomar under 25. Tror det var 25 iaf, men det var definitivt en ålder som jag inte uppnått ännu.
Spiral vet jag att jag får ha, är lite tveksam till det dock.
Förmodligen olika från län till län då .. D:
Citat från Sjavis
Beror på om man knullar hala tiden, då ska man inte få göra det.
Märkligt resonemang...
Jag tycker att om man är så pass omogen att man inte inser att det behövs preventivmedel ska man få göra abort, för då lär man ju inte vara tillräckligt mogen eller ansvarfull för att ta hand om ett barn.
Abort är alltid rätt, inga undantag.
Citat från m0ralpappan
Abort är alltid rätt, inga undantag.
--------------------------------------------------------------------------
Hel rätt.
Citat från pansarpung
Citat från maarieell
Jag tycker att om man är så pass omogen att man inte inser att det behövs preventivmedel ska man få göra abort, för då lär man ju inte vara tillräckligt mogen eller ansvarfull för att ta hand om ett barn.
Man behöver väl inte vara omogen om man får en oönskad graviditet? Det kan ju vara så att man glömde att ta ett piller, eller att kondomen sprack.
Du kanske insåg genom att läsa det jag skrev att jag menade de som inte använt preventivmedel?
Citat från pansarpung
Citat från maarieell
Citat från pansarpung
Citat från maarieell
Jag tycker att om man är så pass omogen att man inte inser att det behövs preventivmedel ska man få göra abort, för då lär man ju inte vara tillräckligt mogen eller ansvarfull för att ta hand om ett barn.
Man behöver väl inte vara omogen om man får en oönskad graviditet? Det kan ju vara så att man glömde att ta ett piller, eller att kondomen sprack.
Du kanske insåg genom att läsa det jag skrev att jag menade de som inte använt preventivmedel?
Jaag kanske är trött och ser dåligt ehehe fan
/cut
haha, word :)
Ta piller, skrapa ut ungen, föd ut den och släng i container..
Citat från Vattensnok
Ta piller, skrapa ut ungen, föd ut den och släng i container..
Om man tar piller så blir det ingen skrapning.
Utan då föder man vanligt vaginalt, oftast hemma.
Och då hamnar säkerligen barnet i toaletten istället för containern.
Gissar på att det är som ett missfall, mer eller mindre.
Gör man abort genom skrapning/operation så vet jag inte vart de gör av barnen (*harkel* ursäkta mig, fostret). :-)
Citat från Nykaria
Citat från Vattensnok
Ta piller, skrapa ut ungen, föd ut den och släng i container..
Om man tar piller så blir det ingen skrapning.
Utan då föder man vanligt vaginalt, oftast hemma.
Och då hamnar säkerligen barnet i toaletten istället för containern.
Gissar på att det är som ett missfall, mer eller mindre.
Gör man abort genom skrapning/operation så vet jag inte vart de gör av barnen (*harkel* ursäkta mig, fostret). :-)
Mjes, jag vet, jag la bara dit ALLA alternativ för "abort" ;) Förutom självframkallat missfall vilket typ krävs en massa hårda slag i magen, eller konstant supande.
Alltså, man kan ta piller i början så "fostret" glider ut, är det för sent måste läkarna ta bort den, och i värsta fall (efter 9månader) får man föda ut den och slänga i container.
"I´m a p****nightdumpsterbaby" (jag vet inte engelska ordet för "bal"
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet