Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
VERKLiGEN Tjej, 33 år

8 039 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 18:42
VERKLiGEN Tjej, 33 år

Det är fel, abort är inte något preventivmedel.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 18:42
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Yaymudkip

''Jag kan lätt svara på allt du säger, jag kan krossa varenda kommentar du har. Men jag vill inte''

NICE!

Du är patetisk, and I'm done with you. Stackars tragiska 100iqflicka.



1. Jag har inte alls sagt det du citerar. Inte för fem öre, så du missuppfattar mig helt. Jag har heller aldrig sagt att jag kan krossa varje kommentar du har - utan jag har sagt att jag kan komma med svar. Sen om det är svar som "tar ner din egna" eller ej, det ansvarar inte jag för och har inte heller sagt någonting om. Jag har inte heller pratat om hur mina svar är bättre än dina.

2. Jag väljer däremot att inte svara dig på grund av dina påhopp, då vi inte kommer någonstans i diskussionen mer än hur du idiotförklarar mig på ett eller annat sätt. Vilket jag inte riktigt förstår varför eller på vilka grunder och varför du beter dig så som du gör. Jag har inte gjort någonting emot dig som gör mig förtjänt att höra såna riktigt elaka kommentarer.

3. Kalla mig vad du vill, hur mycket du vill - får det dig att må bättre, varsågod. Men jag tänker, som jag sagt flera gånger, inte diskutera med någon som trycker ner mig. Punkt och pricka. Så som sagt, när du verkligen vill diskutera, skippa "cool-snacket" och kom ner med båda fötterna på jorden. Då, då kan vi ha en vettig diskussion och du kan få svar på alla dina frågor.

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 18:43
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från Yaymudkip


Citat från Nykaria

Återkom till mig när du väljer att vilja diskutera istället för att slänga ur dig onödiga kommentarer.
Jag har ingen anledning att svara på dina frågor, när du beter dig så som du gör.

''Jag kan lätt svara på allt du säger, jag kan krossa varenda kommentar du har. Men jag vill inte''

NICE!

Du är patetisk, and I'm done with you. Stackars tragiska 100iqflicka.


@dinkel
De båda sidorna är:
1. Abort borde vara olagligt
2. Abort borde vara lagligt och man får välja om man ska göra det eller inte.
uppenbarligen, om man inte vet något om abort och säger ''jag vet inte'' så har man inte en sida. Men om man säger att det är upp till personen som flickan sa så är det uppenbarligen pro CHOICE, alltså val. Alltså inte olagligt.


Sluta smutskasta, det är inte okej.

Man kan dock ligga någonstans däremellan också. Tex tycka att man måste komma på det tidigare under graviditeten, eller att det ska krävas speciella skäl för att man ska få genomföra en abort.

Homestuck Kille, 38 år

106 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:02
Homestuck Kille, 38 år

Grejen med "Pro choice" och "Pro live" är väl den att i "choice"-alternativet så är det just val som det aborterade barnet saknar.
Medan i Pro life-versionen så är det oftast så att den gravida själv hade valet att från början bli gravid.

Räknar man bort graviditeter som skett under våldtäkter (Mycket mycket ovanligt, mind you) så spelar det ingen som helst roll om alla preventivmedel har en viss risk att inte fungera som de ska. Att utesluta sex helt för att man inte kan ta dess konsekvenser är alltid ett 100% säkert kort.

pingveplopp Tjej, 31 år

4 863 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:04
pingveplopp Tjej, 31 år

Rätt

Tzakyra Tjej, 32 år

107 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:06
Tzakyra Tjej, 32 år

Att ha rätt till abort e helt rätt!
Att använda preventivmedel e int allti helt 100%. Ja känner folk som de ha gått helt galet för me bla. p-piller/ stav/ pessar, kondom etc,
som helt enkelt int funkat på ngt vänster elr spruckit.

Om aborten skulle bli olagli (som de fortfarande e i vissa länder), va skulle/ gör int då kvinnan ta till fö metoder fö att bli av me ett?
Då skulle nog de äldre metoderna som användes förr och gjordes hemma kma in, dock nu finns de ju mycke modernare sätt ofc., men då stack in spetsiga pinnar för att slå hål på fosterhinnan eller använde andra vassa föremål, kokade ihop starka örter me kära som hon fick dricka, ta gift, medveten "snubbla" i trappor etc...
Sådanna metoder e ju ofc väldi farlia, med även utgången att även kvinnan dog pga de.
Så hur skulle du väjla? Ett ofött barns död elr en kvinna me kapacitet att föda flera barn som hon själv vill ha o e beredd att ta hand om?

O hur skulle de se ut fö barnet om mamman elr papan int ville ha ett? Hu skulle den stackarn må då? O man måste hålla i tankarna att alla har helt enkelt int råd me att hålla ett barn, som defenetift ta massa tid o pengar!

Aborten kmr att ske varken de e laglit elr ej, rätt elr fel. De e bara att inse!

Tzakyra Tjej, 32 år

107 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:22
Tzakyra Tjej, 32 år

Citat från pansarpung


Citat från Unique

Snälla, snåla inte med bokstäverna, det är jätteirriterande att läsa vad du skriver när du knappt skriver klart ordet.



fö att de skulle bara bli ännu me text då... dels så lyder min dialekt på de sättet o ha även svårt att skriva utförlit nä de gäller datan, o de e bara att acceptera!

Homestuck Kille, 38 år

106 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:25
Homestuck Kille, 38 år

Citat från Unique


Citat från pansarpung

Citat från Unique

Snälla, snåla inte med bokstäverna, det är jätteirriterande att läsa vad du skriver när du knappt skriver klart ordet.


fö att de skulle bara bli ännu me text då... dels så lyder min dialekt på de sättet o ha även svårt att skriva utförlit nä de gäller datan, o de e bara att acceptera!



Man skall aldrig, via skrift, kunna se vilken dialekt en människa har. En proper Svenska ser likadan ut oavsett hur författaren själv böjer sina ord.

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:29
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från Unique


Citat från pansarpung

Citat från Unique

Snälla, snåla inte med bokstäverna, det är jätteirriterande att läsa vad du skriver när du knappt skriver klart ordet.


fö att de skulle bara bli ännu me text då... dels så lyder min dialekt på de sättet o ha även svårt att skriva utförlit nä de gäller datan, o de e bara att acceptera!


Då får du väl helt enkelt skylla dig själv om man inte orkar läsa det du skriver. För det är faktiskt ganska egoistiskt att förvänta sig att folk ska läsa en text som är skriven på ett så jobbigt sätt.

Tzakyra Tjej, 32 år

107 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:33
Tzakyra Tjej, 32 år

men läs de helt enkelt int då, de e int mitt problem att folk ha svårt att läsa annan skrift en "proper Svenska"..!

Shooting_Stars Tjej, 31 år

1 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:38
Shooting_Stars Tjej, 31 år

Jag håller sååå med ankunge..

Backseatsman Kille, 31 år

85 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2010 kl. 19:39
Backseatsman Kille, 31 år

rätt

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2010 kl. 20:28
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från pansarpung

Det är ungefär 37000 aborter i Sverige varje år, är det mycket? För att vara spontant liksom?



Jag tycker det är mycket, med tanke på hur många av dem som kunde minskat genom att använda skydd / prevetivmedel.
För mycket av den summan är på grund av att endel inte tänker med hjärnan och skyddar sig.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2010 kl. 00:17
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från pansarpung

Klart man är dum i huvudet när man inte använder skydd.
Men tänk, att alla kanske inte var nyktra. Alla p-piller kanske inte fungerade, kondomen kanske sprack?
Alla dom 37000 var ju inte bara "för lata" för att använda skydd. Det finns nog andra anledningar också.



Sa jag inte heller.
Jag sa att en stor summa av den siffran är pga "lathet".

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2010 kl. 11:09
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från Nykaria

Citat från pansarpung

Det är ungefär 37000 aborter i Sverige varje år, är det mycket? För att vara spontant liksom?


Jag tycker det är mycket, med tanke på hur många av dem som kunde minskat genom att använda skydd / prevetivmedel.
För mycket av den summan är på grund av att endel inte tänker med hjärnan och skyddar sig.

Klart man är dum i huvudet när man inte använder skydd.
Men tänk, att alla kanske inte var nyktra. Alla p-piller kanske inte fungerade, kondomen kanske sprack?
Alla dom 37000 var ju inte bara "för lata" för att använda skydd. Det finns nog andra anledningar också.


Det finns bra anledningar till att man inte använde preventivmedel, men att man var full är inte en av dem.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet