Abort - Rätt eller fel?
Citat från pansarpung
Citat från Yaymudkip
Jag tänker inte låtsas att en person som säger att alla kan tänka vad man vill och fortfarande inte vara dum i huvudet är något smartare än vad den personen är. Om man säger något sånt så är det uppenbart att man inte tänkte mer än tre sekunder innan man skrev det och att man inte är så intelligent.
Also, ditt namn är winrar.
Du behöver inte låtsas, du behöver bara inte påpeka hur korkad personen är.
Kan erkänna att jag håller med dig om dina åsikter, men man får fortfarande inte dumförklara folk. Ge pikar istället.
Mitt användarnamn är ett program? Eller.. va?
Haha säger damen som är bäst på att dumförklara människor
Behöver inte dumförklara folk, de lyckas visa hur dumma de är till alla andra själva. Jag bara pekar ut det till dem. ;>
Citat från Yaymudkip
Det finns inga personliga påhopp, du har rätten att tycka och tänka vad du vill. Men bara för du har RÄTTEN att tänka vad du vill betyder inte det att du är intelligent om du tänker upp idiotiska saker. Det är bara fakta, face it. Du är inte så intelligent om din logik är så jävla trasig att du säger såna uppenbarligt dumma saker.
Vad ska jag göra? Jag har redan lagt ut allt jag har sagt, du har inte kunnat peka ut ett enda fel. Allt du lyckas göra är säga ''du är elak''. Impressive logic thar.
Also, jag är ju as snäll, jag kallade dig sötnos och allt!
Om du säger att det inte finns personliga påhopp i det du skriver till mig, så tror jag inte du vet vad ett personligt påhopp är för någonting.
Ja, jag har kunnat peka ut varje fel som du skrivit - jag har kunnat sagt mitt tycke om det hela (precis som du gör). Men jag ser inte anledningen till att diskutera med någon som inte kan göra det på en bra nivå.
Som inte kan diskutera som en vettig människa, utan snarare diskuterar som en fåfängd "sak".
Att kalla någon sötnos, som i din mening, är snarare en "pik" än att vara "as snäll".
Får jag förövrigt fråga vad som gör min logik trasig och vad jag säger som är dumt?
Skulle gärna vilja veta.
Citat från pansarpung
Citat från snowfire
Citat från Sexybiatch
HEEELT KLAR RÄTT!!!! saken har inget liv va fan . tänk på dej själv!!!
För det första. Saken har ett liv, den vet bara inte om det än.
Sxybiatch: Det är jo det jag skrev för en stund sen. Det är valet man gör själv som påverkar livet. Men det finns ett faktum att tjejer vill fota behålla barnet fast de vet inte än att det kan ställa till problem. Moder känslan kallas det.
Ett embryo är inte ens ett liv. Är det ett liv så är fan en spermie ett liv. Är en spermie ett liv är du en mördare.
och är spermier liv, är fan allting liv. Tvätta händerna och du är mördare, bakterierna </3
Citat från pansarpung
Ett embryo är inte ens ett liv. Är det ett liv så är fan en spermie ett liv. Är en spermie ett liv är du en mördare.
Ett foster är faktiskt mer ett liv än vad en spermie är.
Blir lite ledsen och trött på folk som säger att abort är samma sak som att runka då flera tusentals spermier dör.
Det krävs två stycken att skapa ett barn.
TVÅ.
Inte en person.
I Sverige defineras också ordet "död" som brist på hjärnaktivitet.
Vilket i sin tur betyder att någon med hjärnaktivitet faktiskt är vid liv.
En spermie har ingen hjärnaktivitet, det har däremot ett foster.
Sen så är det ju en helt annan sak om man gör abort innan ett foster har hunnit skapa sin hjärna.
Men då måste man vara jävligt snabb, då ett foster utvecklas något så fruktansvärt.
Sen är det kanske inte just "mord" som man kan kalla det.
Jag är ju, som jag sagt tidigare i tråden, jävligt neutral i abortfrågan då jag anser att det är något indivuellt och upp till varje enskild individ att bestämma över ens egna kropp och ens egna framtid.
Det är varken fel att vara för eller mot abort, enligt mitt tycke.
Och jag tycker inte att det är okej för någon att klanka ner på någon annan person för att denne tycker annorlunda.
Sen om någon kommer ta upp mitt "personliga påhopp" tidigare i tråden som jag blev varnad för så förklarade jag också vad jag menade i inlägget efteråt.
Det var alltså inte menat att klanka ner för vad hon tycker, utan för sättet hon uttalade sig på.
Anyway, det är väl mer eller mindre vad jag har att säga.
Och allt var egentligen inte riktat emot just dig, utan alla i tråden och jag tycker de kan läsa det.
Och om så svar vill ges, gör det utan några påhopp och med en vettig text - det blir mycket lättare att diskutera då.
Citat från Nykaria
Ett foster är faktiskt mer ett liv än vad en spermie är.
Blir lite ledsen och trött på folk som säger att abort är samma sak som att runka då flera tusentals spermier dör.
Det krävs två stycken att skapa ett barn.
TVÅ.
Inte en person.
I Sverige defineras också ordet "död" som brist på hjärnaktivitet.
Vilket i sin tur betyder att någon med hjärnaktivitet faktiskt är vid liv.
En spermie har ingen hjärnaktivitet, det har däremot ett foster.
Sen så är det ju en helt annan sak om man gör abort innan ett foster har hunnit skapa sin hjärna.
Men då måste man vara jävligt snabb, då ett foster utvecklas något så fruktansvärt.
Sen är det kanske inte just "mord" som man kan kalla det.
Jag är ju, som jag sagt tidigare i tråden, jävligt neutral i abortfrågan då jag anser att det är något indivuellt och upp till varje enskild individ att bestämma över ens egna kropp och ens egna framtid.
Det är varken fel att vara för eller mot abort, enligt mitt tycke.
Och jag tycker inte att det är okej för någon att klanka ner på någon annan person för att denne tycker annorlunda.
Sen om någon kommer ta upp mitt "personliga påhopp" tidigare i tråden som jag blev varnad för så förklarade jag också vad jag menade i inlägget efteråt.
Det var alltså inte menat att klanka ner för vad hon tycker, utan för sättet hon uttalade sig på.
Anyway, det är väl mer eller mindre vad jag har att säga.
Och allt var egentligen inte riktat emot just dig, utan alla i tråden och jag tycker de kan läsa det.
Och om så svar vill ges, gör det utan några påhopp och med en vettig text - det blir mycket lättare att diskutera då.
Jag håller faktiskt med dig i stort. Det är klart att ett befruktat ägg är mer av ett liv än vad en spermie är. Att säga något annat är ju bara korkat imo. Dock blir jag lite förvånad över att du kallar dig neutral när du i hela tråden har verkat väldigt anti abort, jag tycker alla som sagt något i stil med "För abort, emot att unga använder det som preventivmedel" är mycket mer neutrala.
Citat från Dinkel
Jag håller faktiskt med dig i stort. Det är klart att ett befruktat ägg är mer av ett liv än vad en spermie är. Att säga något annat är ju bara korkat imo. Dock blir jag lite förvånad över att du kallar dig neutral när du i hela tråden har verkat väldigt anti abort, jag tycker alla som sagt något i stil med "För abort, emot att unga använder det som preventivmedel" är mycket mer neutrala.
Jag är neutral, men jag skapar gärna diskussioner.
Och eftersom de flesta här är för abort - så måste ju någon stå för "mot abort" frågan och kunna på så sätt skapa en diskussion kring det hela.
Det är svårare att diskutera fram saker om två stycken håller sig på samma plan.
Att göra abort är någonting som man, enligt mig, inte bör göra. Dock så är det för mig en självklarhet att man ska få det om man nu väljer att göra det i alla fall.
Stor skillnad på att säga vad någon inte bör göra, och denna inte får göra.
Läste även innan i tråden att folk kallades för ointelligenta för att de var av en viss åsikt.
Åsikter har, tyvärr, ingenting alls med intelligens att göra. Tycker man att så är fallet så har man inte riktigt begripit vad ordet "intelligens" faktiskt betyder.
Det är lite som att säga att Hitler var ointelligent för att man inte delar hans syn ang. Judar. Och så var självklart inte fallet, då det krävs en extremt intelligent människa för att få sådan makt som Hitler hade. En sådan position kan inte en "average Joe" hamna i.
Citat från Nykaria
Citat från pansarpung
Ett embryo är inte ens ett liv. Är det ett liv så är fan en spermie ett liv. Är en spermie ett liv är du en mördare.
Ett foster är faktiskt mer ett liv än vad en spermie är.
Blir lite ledsen och trött på folk som säger att abort är samma sak som att runka då flera tusentals spermier dör.
Det krävs två stycken att skapa ett barn.
TVÅ.
Inte en person.
I Sverige defineras också ordet "död" som brist på hjärnaktivitet.
Vilket i sin tur betyder att någon med hjärnaktivitet faktiskt är vid liv.
En spermie har ingen hjärnaktivitet, det har däremot ett foster.
Sen så är det ju en helt annan sak om man gör abort innan ett foster har hunnit skapa sin hjärna.
Men då måste man vara jävligt snabb, då ett foster utvecklas något så fruktansvärt.
Sen är det kanske inte just "mord" som man kan kalla det.
Jag är ju, som jag sagt tidigare i tråden, jävligt neutral i abortfrågan då jag anser att det är något indivuellt och upp till varje enskild individ att bestämma över ens egna kropp och ens egna framtid.
Det är varken fel att vara för eller mot abort, enligt mitt tycke.
Och jag tycker inte att det är okej för någon att klanka ner på någon annan person för att denne tycker annorlunda.
Sen om någon kommer ta upp mitt "personliga påhopp" tidigare i tråden som jag blev varnad för så förklarade jag också vad jag menade i inlägget efteråt.
Det var alltså inte menat att klanka ner för vad hon tycker, utan för sättet hon uttalade sig på.
Anyway, det är väl mer eller mindre vad jag har att säga.
Och allt var egentligen inte riktat emot just dig, utan alla i tråden och jag tycker de kan läsa det.
Och om så svar vill ges, gör det utan några påhopp och med en vettig text - det blir mycket lättare att diskutera då.
Så de bästa argumenterna för detta är
1. TVÅ PERSONER GJORDE DET!"!!!!!
2. DET FINNS HJÄRNAKTIVITET!!!
Nice. Fantastiskt.
personen som tycker de argumenterna är tillräckligt bra för att man ska ta iväg en rättighet från en gravid flicka är en skam för samhället.
Citat från Yaymudkip
Så de bästa argumenterna för detta är
1. TVÅ PERSONER GJORDE DET!"!!!!!
2. DET FINNS HJÄRNAKTIVITET!!!
Nice. Fantastiskt.
personen som tycker de argumenterna är tillräckligt bra för att man ska ta iväg en rättighet från en gravid flicka är en skam för samhället.
Bara för att jag skrev två saker, så antar du genast att det är allt jag har att komma med?
Och du verkar tydligen missa detta med "Sen är det kanske inte just "mord" som man kan kalla det.
Jag är ju, som jag sagt tidigare i tråden, jävligt neutral i abortfrågan då jag anser att det är något indivuellt och upp till varje enskild individ att bestämma över ens egna kropp och ens egna framtid." ?
Citat från Nykaria
Citat från Yaymudkip
Så de bästa argumenterna för detta är
1. TVÅ PERSONER GJORDE DET!"!!!!!
2. DET FINNS HJÄRNAKTIVITET!!!
Nice. Fantastiskt.
personen som tycker de argumenterna är tillräckligt bra för att man ska ta iväg en rättighet från en gravid flicka är en skam för samhället.
Bara för att jag skrev två saker, så antar du genast att det är allt jag har att komma med?
Och du verkar tydligen missa detta med "Sen är det kanske inte just "mord" som man kan kalla det.
Jag är ju, som jag sagt tidigare i tråden, jävligt neutral i abortfrågan då jag anser att det är något indivuellt och upp till varje enskild individ att bestämma över ens egna kropp och ens egna framtid." ?
Skrev jag att det var du?
Herregud, sluta visa hur jävla dum du är hela tiden. Jag sa ''någon som'' inte ''du''
Ge mig alla argument du kan. ALLA.
Also, man är inte neutral. Antingen är man ''pro choice'' eller ''pro life''. Är du pro life så säger du att aborter borde vara olagliga och är du pro choice säger du att man borde få ett val att göra det eller inte. Jag siktar vad jag säger på pro life idioterna.
Jag gillar uppenbarligen inte abort, men om någon gör valet att ta abort har jag fan INGET att göra med det. Pro life är tragiska idioter som tycker att de har med det att göra.
Och ja, det är allt du har att komma med.
Inte?
Läs min första post, peka ut hur jag hade fel där. Du skrev det som ''bla bla'' och kallade mig elak. efter det sa du att du kunde lätt stänga ner vad jag sa men du gjorde det aldrig, du sa bara att du kunde det.
Gör det. Go on, gör det. Säg hur det är någon skillnad mellan ett sperm som inte har några känslor, något medvetande och några vänner och ett fetus är exakt likadant i dessa saker. Och säg hur fetuset är så jävla mycket värt nog att någon inte ska få göra abort.
Du är inte neutral, du är på ''min sida'', så jag har ingen aning varför i helvete du argumenterar emot mig. Summererar upp vad du har sagt till mig:
1. Du är elak
2. Du borde vara snäll
3. Dumförklara mig itne
4.Vad du sa är dumt och jag kunde enkelt argumentera emot det.
5. Två personen gjorde ett barn. Detta är ett bra argument för varför abort borde vara olagligt.
6. Det finns hjärnaktivitet, nu verkar argumentet massa gånger starkare.
7. Jag kan massa mer av dessa brillianta argument.
8. Jag är neutral.
Du undrar varför jag kallar dig efterbliven? lolz.
Återkom till mig när du väljer att vilja diskutera istället för att slänga ur dig onödiga kommentarer.
Jag har ingen anledning att svara på dina frågor, när du beter dig så som du gör.
Förövrigt, till er som missuppfattade så som Yaymudkip gjorde angående att jag tycker att abort bör vara olagligt pga att barnet har hjärnaktivitet och att det är två personer som gjorde barn, kan börja tänka om.
För det jag skrev var inte ett argument mot att göra abort.
Utan det jag skrev var för att svara på en person som kallade fostret i fråga "inte liv" och att "spermier är lika mycket mord som abort".
Det handlade som sagt INTE om att försöka övertala någon till att inte kunna få göra abort,
utan det handlade snarare om fakta att hjärnaktivitet = liv enligt Sverige och att det krävs två stycken för att skapa ett liv, så argumentet om att döda spermier inte faller in hos mig.
Yaymudkip: Sen när kan man inte vara neutral i frågan? Innan man har tagit reda på någon info i en fråga är man ju vanligtvis neutral, varför skulle man inte kunna vara det i denna frågan?
Citat från Nykaria
Återkom till mig när du väljer att vilja diskutera istället för att slänga ur dig onödiga kommentarer.
Jag har ingen anledning att svara på dina frågor, när du beter dig så som du gör.
''Jag kan lätt svara på allt du säger, jag kan krossa varenda kommentar du har. Men jag vill inte''
NICE!
Du är patetisk, and I'm done with you. Stackars tragiska 100iqflicka.
@dinkel
De båda sidorna är:
1. Abort borde vara olagligt
2. Abort borde vara lagligt och man får välja om man ska göra det eller inte.
uppenbarligen, om man inte vet något om abort och säger ''jag vet inte'' så har man inte en sida. Men om man säger att det är upp till personen som flickan sa så är det uppenbarligen pro CHOICE, alltså val. Alltså inte olagligt.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet