Abort - Rätt eller fel?
Det e nog så jävla rätt som det kan bli faktiskt.
preciss : )
Att döda ett foster är som att döda insekter. De är fortfarande levande varelser men inget jag tyr mig till.
Eftersom det finns så många omständigheter runt frågor som har med abort att göra, anser jag det en självklarhet för mänskliga rättigheter att kunna bestämma själv, om man ibland vill låta ett barn växa upp i en dålig miljö t ex.
Hellre ett dåligt liv än inget liv alls skulle jag aldrig säga, bättre att man gör abort när det ändå finns överskott
Citat från pansarpung
Det behöver ju inte ens vara ett foster när man gör abort.
------------------------------------------------------------------------
Hysterin är väl om att det kan bli ett liv, man tänker futuristiskt. Att göra abort är som att döda någon i framtiden.
Citat från Kite
Citat från pansarpung
Det behöver ju inte ens vara ett foster när man gör abort.
------------------------------------------------------------------------
Hysterin är väl om att det kan bli ett liv, man tänker futuristiskt. Att göra abort är som att döda någon i framtiden.
Och jag kan förutse det förflutna, vad är din poäng?
ABORT E SÅ JÄÄÄVLA RÄTT!! saken i magen har för fan inget liv palla bry sig då !! om man inte är egoist så kommer man ingenstans i livet
Jag är för retroaktiv abort.
Det är ju bättre att göra abort än att föda en unge som man inte kan tahand om.
Citat från Zalbeyx
Citat från Kite
Citat från pansarpung
Det behöver ju inte ens vara ett foster när man gör abort.
------------------------------------------------------------------------
Hysterin är väl om att det kan bli ett liv, man tänker futuristiskt. Att göra abort är som att döda någon i framtiden.
Och jag kan förutse det förflutna, vad är din poäng?
Ingenting, jag skriver bara vad vissa andra påstår, jag skrev aldrig att det var vad jag tyckte?
Enligt den teorin hade det varit lika illa med föräldrar som väljer att inte ha barn, och aldrig bli gravida, så den suger.
Citat från Kite
Citat från Zalbeyx
Citat från Kite
Citat från pansarpung
Det behöver ju inte ens vara ett foster när man gör abort.
------------------------------------------------------------------------
Hysterin är väl om att det kan bli ett liv, man tänker futuristiskt. Att göra abort är som att döda någon i framtiden.
Och jag kan förutse det förflutna, vad är din poäng?
Ingenting, jag skriver bara vad vissa andra påstår, jag skrev aldrig att det var vad jag tyckte?
Enligt den teorin hade det varit lika illa med föräldrar som väljer att inte ha barn, och aldrig bli gravida, så den suger.
Så i teorin...att skaffa barn och göra abort är ungefär samma sak som att inte försöka skaffa barn? Hmm, trevligt....
Citat från korruption
Citat från Cl0wns
Det är ju bättre att göra abort än att föda en unge som man inte kan tahand om.
Finns ju dock andra par som skulle vilja adoptera ungen istället för att göra en abort..
Yes, för barn är gåvor man helt enkelt kan ge bort för att man själv inte kan eller vill ta hand om den, ett mycket...uhm logiskt resonnemang indeed.
Den enes död är den andres bröd....
Citat från korruption
Citat från Cl0wns
Det är ju bättre att göra abort än att föda en unge som man inte kan tahand om.
Finns ju dock andra par som skulle vilja adoptera ungen istället för att göra en abort..
Finns ju dock par/singlar vars liv skulle rasa om de var tvungna att ta sig igenom en graviditet.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet