Abort - Rätt eller fel?
Citat från Dinkel
Citat från polarbear
Citat från Dinkel
Sen är ju frågan vad man menar med att kunna ta hand om ungen. Räcker det att kunna se till att h*n får tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen? Eller ska man kunna ge barnet en trygg uppväxt med lite mer prylar än bara det allra, allra viktigaste, samt kärleksfulla föräldrar?
Jag vet att om jag skulle få barn nu skulle jag förmodligen bara förakta ungen och hata mig själv för att jag satt mig i den sitsen.
Trygg och kärleksfull och bra uppväxt, inte någon halvtaskig!
Precis. Om man gör abort är det ju rätt tydligt att man verkligen inte vill ha ungen, dvs; ungen skulle inte ha fått en trygg och kärleksfull uppväxt.
Abort=bra
Mamma tänkte göra abort med mig, hon ville inte ha barn.
Jag fick kärlek och allt jag behövde. Efter ett tag, som Nykaria sa, moderkänslor och så vidare.
Citat från polarbear
Citat från Dinkel
Precis. Om man gör abort är det ju rätt tydligt att man verkligen inte vill ha ungen, dvs; ungen skulle inte ha fått en trygg och kärleksfull uppväxt.
Abort=bra
Mamma tänkte göra abort med mig, hon ville inte ha barn.
Jag fick kärlek och allt jag behövde. Efter ett tag, som Nykaria sa, moderkänslor och så vidare.
Kul för dig att veta det... Och för övrigt så gjorde hon ju inte det. Att hon övervägde det är en sak, men det var ju faktiskt något som stoppade henne. Alltså var det ju en del av henne som faktiskt ville ha dig. Om det inte finns en del som vill ha barnet så tror jag faktiskt inte att det kommer förändras när barnet kommer.
Citat från polarbear
Så sjukt omoget att kalla folk pantade för att de har en annan åsikt.
Inte alla har möjlighet att ta hand om barnet när folk har det svårt. När du blir 19, 20. kommer du inse fakta att abort kan vara till hands ibland. Blir det fel så finns det alltid chans att göra om. Om jag får ett bra jobb och ett bra hem då kommer jag säkerligen vara emot om min tjej skulle vilja göra abort. Det är hennes val så klart, och jag förstår hur tjejer är efter abort.
Det är alltid bra o liga neutralt men det är bra o ha ett val. Barnet förändrar livet helt o hållet.
En kvinna har alltid rätt att bestämma över sin egen kropp
HEEELT KLAR RÄTT!!!! saken har inget liv va fan . tänk på dej själv!!!
Citat från Zalbeyx
Citat från snowfire
Citat från Zalbeyx
En kvinna har alltid rätt att bestämma över sin egen kropp
Tummen upp : )
Abort är inte en fråga egentligen, det är en självklarhet för mänskliga rättigheter
Frågan ligger väl i om kvinnans rätt till sin egen kropp eller det ofödda barnets rätt till ett liv är viktigast. Båda är ju på något vis mänskliga rättigheter.
Citat från Sexybiatch
HEEELT KLAR RÄTT!!!! saken har inget liv va fan . tänk på dej själv!!!
För det första. Saken har ett liv, den vet bara inte om det än.
Sxybiatch: Det är jo det jag skrev för en stund sen. Det är valet man gör själv som påverkar livet. Men det finns ett faktum att tjejer vill fota behålla barnet fast de vet inte än att det kan ställa till problem. Moder känslan kallas det.
Citat från Sexybiatch
HEEELT KLAR RÄTT!!!! saken har inget liv va fan . tänk på dej själv!!!
Din mor borde gjort abort tycker jag...
Citat från Dinkel
Citat från Zalbeyx
Citat från snowfire
Citat från Zalbeyx
En kvinna har alltid rätt att bestämma över sin egen kropp
Tummen upp : )
Abort är inte en fråga egentligen, det är en självklarhet för mänskliga rättigheter
Frågan ligger väl i om kvinnans rätt till sin egen kropp eller det ofödda barnets rätt till ett liv är viktigast. Båda är ju på något vis mänskliga rättigheter.
Jo, men man måste också ta hänsyn till att barnet som är på väg o födas vet inte än att den lever fast den gör det. Så länge det är kvinnan som skall föda barnet då är det hennes ansvar för fostren. Och hennes val över om hon skall låta den leva eller aborteras.
Citat från Nykaria
Citat från Sexybiatch
HEEELT KLAR RÄTT!!!! saken har inget liv va fan . tänk på dej själv!!!
Din mor borde gjort abort tycker jag...
Nu skall vi inte vara elaka här. Hon bablar upp saker utan att tänka efter. Men skulle hon gjort abort då skulle hon inte vara här och skrivit här. Det är så mycket man inte vet vad livet döljer sig bakom varje fostren : /. Så klart jag är glad att min mamma har inte gjort abort så att jag fick chansen att sitta här och diskutera med alla.
Citat från snowfire
Nu skall vi inte vara elaka här. Hon bablar upp saker utan att tänka efter. Men skulle hon gjort abort då skulle hon inte vara här och skrivit här. Det är så mycket man inte vet vad livet döljer sig bakom varje fostren : /. Så klart jag är glad att min mamma har inte gjort abort så att jag fick chansen att sitta här och diskutera med alla.
Just det jag menar...
Hade hennes mor gjort abort - så hade hon själv inte suttit här.
Alltså är inte ett foster bara "inget liv" utan det är något som skapas och blir senare till en människa.
Så jag tycker inte hon ska se så lätt på det hela.
Citat från snowfire
Citat från Dinkel
Frågan ligger väl i om kvinnans rätt till sin egen kropp eller det ofödda barnets rätt till ett liv är viktigast. Båda är ju på något vis mänskliga rättigheter.
Jo, men man måste också ta hänsyn till att barnet som är på väg o födas vet inte än att den lever fast den gör det. Så länge det är kvinnan som skall föda barnet då är det hennes ansvar för fostren. Och hennes val över om hon skall låta den leva eller aborteras.
Absolut. Jag är för abort, men jag skulle inte vilja kalla det en mänsklig rättighet. Jag tycker att det är lika mycket för barnets skull som för mammans. Liksom, visst det finns ungar med föräldrar som inte ville ha dem som ändå fått hyfsade liv, men ändå. Det är så inte värt det.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet