Abort - Rätt eller fel?
Man får väl utgå från situationet : /. Beroende på omständigheter och personlighet.
tror dock många som är emot abort ångrar sig genast när dom själva sitter i situationen när dom fått reda på att dom är gravida eller att flickvännen är gravid ?
eller?
Citat från iKiLLEDANDRE
tror dock många som är emot abort ångrar sig genast när dom själva sitter i situationen när dom fått reda på att dom är gravida eller att flickvännen är gravid ?
eller?
Det stämmer nog : ). Kul o se en kristen par som får barn innan de fyller 18... "Aja baja"- säger gud!
Abort räddade mig. Om jag skulle fått en unge nu så skulle jag sitta i skiten ordentligt. Så abort är bra o ha i backup
Citat från iKiLLEDANDRE
tror dock många som är emot abort ångrar sig genast när dom själva sitter i situationen när dom fått reda på att dom är gravida eller att flickvännen är gravid ?
eller?
Jag hade inte gjort abort om jag blev med barn :)
Jag är emot onödiga aborter, kan man ta hand om barnet så kan man.
Citat från Nykaria
Citat från polarbear
Jag hade inte gjort abort om jag blev med barn :)
Jag är emot onödiga aborter, kan man ta hand om barnet så kan man.
^
This, is a good girl.
Ja :) Varför ska man göra abort när man har chansen att ta hand om barnet, ge den en uppväxt och kärlek?
Det är för många som klarar det och gör abort, det fina är att de ångrar sig sen också!
Och när man väl blir med barn, varesig man var mot eller för abort, så tror jag nog att man kommer stå ganska klyven i vilket fall som helst.
Då det händer så fruktansvärt mycket i kvinnans kropp, moderkänslorna uppstår, man vet vad man börjar "producera", osv.
Så att vara så jättesäker på en sak just nu, är det inte säkert att man kommer vara när kritan väl kommer till.
Jag funderade mycket på abort innan, men se nu - nu har jag 9 veckor kvar tills det ploppar ut en prinsessa. :-)
Nykaria, lycka till! :):)
Så sjukt omoget att kalla folk pantade för att de har en annan åsikt.
Sen är ju frågan vad man menar med att kunna ta hand om ungen. Räcker det att kunna se till att h*n får tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen? Eller ska man kunna ge barnet en trygg uppväxt med lite mer prylar än bara det allra, allra viktigaste, samt kärleksfulla föräldrar?
Jag vet att om jag skulle få barn nu skulle jag förmodligen bara förakta ungen och hata mig själv för att jag satt mig i den sitsen.
Men det är väl så att det finns de människor som gillar att kalla andra människor för diverse saker bara för att man inte delar samma åsikt.
Lite synd tycker jag, att det ska bli sådant "påhopp"..
Citat från Dinkel
Sen är ju frågan vad man menar med att kunna ta hand om ungen. Räcker det att kunna se till att h*n får tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen? Eller ska man kunna ge barnet en trygg uppväxt med lite mer prylar än bara det allra, allra viktigaste, samt kärleksfulla föräldrar?
Jag vet att om jag skulle få barn nu skulle jag förmodligen bara förakta ungen och hata mig själv för att jag satt mig i den sitsen.
Trygg och kärleksfull och bra uppväxt, inte någon halvtaskig!
Citat från polarbear
Citat från Dinkel
Sen är ju frågan vad man menar med att kunna ta hand om ungen. Räcker det att kunna se till att h*n får tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen? Eller ska man kunna ge barnet en trygg uppväxt med lite mer prylar än bara det allra, allra viktigaste, samt kärleksfulla föräldrar?
Jag vet att om jag skulle få barn nu skulle jag förmodligen bara förakta ungen och hata mig själv för att jag satt mig i den sitsen.
Trygg och kärleksfull och bra uppväxt, inte någon halvtaskig!
Precis. Om man gör abort är det ju rätt tydligt att man verkligen inte vill ha ungen, dvs; ungen skulle inte ha fått en trygg och kärleksfull uppväxt.
Abort=bra
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet