Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
cellophane Tjej, 32 år

559 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 23:38
cellophane Tjej, 32 år

jag ska förklara detta snabbt och enkelt för er alla.

alla har rätten till abort, och det finns inget fel i det.
ja, där hörde ni.
inte på en fläck är det fel med abort.
så är det bara.
det finns inte åsikter om detta, det är bara så det är.
en kvinna får välja själv vad hon gör med sin kropp.
om man inte vill ha barn så ska man inte föda ungen.
ett barn ska inte behöva växa upp utan kärlek och omsorg.
det finns saker som är värre än döden.

och kom inte med onödiga kommentarer så som "ja, man man dödar ju ett liv... blablabla"
det gör man faktiskt inte, det är ett embryo!
jag börjar bli så jävla trött på att folk inte kan fatta skillnaden på ett embryo och på ett barn.
det är inte direkt barnmord vi snackar om.
utan förhindrandet av en graviditet.

cellophane Tjej, 32 år

559 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 23:39
cellophane Tjej, 32 år

Citat från VICARIOUS


Jag känner att det är alldeles för mycket pantade män här för min smak. Jag ska absolut inte lägga mig i den här diskussionen för då slutar det med massaker från min sida.

Jag är absolut för abort, allt annat är förlegat och okunnigt.


I'm with you girl!

Swarley Kille, 31 år

3 656 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 23:39
Swarley Kille, 31 år

Abort, ja, bra, vettigt.

cellophane Tjej, 32 år

559 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 23:41
cellophane Tjej, 32 år

Citat från ASSRAPE


fel, man får faktiskt skylla sig själv om man blir på smällen hihi

jag hoppas du driver med mig, du påstår saker som till och med min lillebror skulle lyfta på ögonbrynen åt.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
1 februari 2010 kl. 11:04
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från cellophane


och kom inte med onödiga kommentarer så som "ja, man man dödar ju ett liv... blablabla"
det gör man faktiskt inte, det är ett embryo!
jag börjar bli så jävla trött på att folk inte kan fatta skillnaden på ett embryo och på ett barn.
det är inte direkt barnmord vi snackar om.
utan förhindrandet av en graviditet.



*pekar till posten över din egna*
Du tycker det är ett embryo, andra tycker det är ett barn.
Det är så fruktansvärt individuellt och ingen kommer att "vinna" diskussionen kring det hela då det handlar om egna uppfattningar.

Jag ser ett barn (ja, läs barn) i magen som ett barn.
Det har jag alltid gjort, och kommer alltid att göra.
Det är ett barn varesig det ser ut som en liten räka eller verkligen som ett barn.

Men det betyder inte att jag är emot abort för det.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
1 februari 2010 kl. 11:09
Borderline Kille, 30 år

Nykaria: Om du då tycker det är okej att döda "barn" (foster) måste du ju tycka det är okej att döda ett nyfött barn eller? Då du kallar foster barn och barn barn. Eller?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
1 februari 2010 kl. 13:24
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Borderline


Nykaria: Om du då tycker det är okej att döda "barn" (foster) måste du ju tycka det är okej att döda ett nyfött barn eller? Då du kallar foster barn och barn barn. Eller?


Jag är varken för eller emot abort. Utan håller mig neutral i den frågan.
Det handlar inte om vad jag tycker är okej och inte okej utan om vad kvinnan gör med sin egna kropp.

Vad en annan individ väljer att göra, det angår inte mig. Och det har jag heller ingenting att säga till om.
Däremot handlar det om mig själv skulle jag inte klara av att göra en abort, för jag skulle må fruktansvärt dåligt över att beröva ett barn livet.
Men det betyder inte att jag skulle tycka illa om andra kvinnor som väljer abort som medel, för det är som sagt upp till varje enskild.

sjgrjjkw5324 Kille, 54 år

4 456 forumsinlägg

Skrivet:
1 februari 2010 kl. 13:25
sjgrjjkw5324 Kille, 54 år

Abort! :) <3

Skrattfeber Tjej, 31 år

10 308 forumsinlägg

Skrivet:
1 februari 2010 kl. 13:32
Skrattfeber Tjej, 31 år

abort är helt okej för mej.
blir man på smällen, och vet att man inte kan ta hand om barnet är det klart att man ska ha möjligheten att göra abort.
och jag anser inte att abort är mord. (:

vewi Tjej, 32 år

425 forumsinlägg

Skrivet:
7 februari 2010 kl. 10:55
vewi Tjej, 32 år

Jag tycker abort är okej om mamman vet att hon inte skulle kunna ta hand om det..
Fostret märker ju inget av att bli aborterat.. Där emot kan ungen få en dålig uppväxt och må
dåligt av det under en lång tid eller kanske tillochmed för alltid.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
7 februari 2010 kl. 11:02
Fittkrans Tjej, 30 år

Ett embryo är inget barn. Ett oönskat barn lär ju inte vara lyckligt.

vewi Tjej, 32 år

425 forumsinlägg

Skrivet:
7 februari 2010 kl. 11:08
vewi Tjej, 32 år

Citat från Rational


Ett embryo är inget barn. Ett oönskat barn lär ju inte vara lyckligt.

precis!

Lyxandra Tjej, 37 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
7 februari 2010 kl. 11:26
Lyxandra Tjej, 37 år

Abort är ok för mig, men det finns dem som missbrukar den friheten genom att konstant ha oskyddat sex och sen blir gravid flertalet gånger bara för att sen göra abort, vilket inte är ok alls!

Att göra abort är ingen bekvämlighet för idiotiska människor att använda när det passar dem, det är väl menat som ett alternativt val för dem som verkligen inte kan ha kvar barnet, om det nu beror på fysiska eller psykiska anledningar såsom sjukdom, våldtäkt, depression, ingen kapacitet till att ge barnet ett bra liv i längden etc.

Är man omogen nog att tänka "kondom? Näe, blir jag/hon gravid är det bara att göra abort" så är man för omogen för att ens ha sex. Om killar och tjejer kunde ta sitt ansvar bättre så skulle det ske mindre aborter.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 09:59
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Lyxandra


Abort är ok för mig, men det finns dem som missbrukar den friheten genom att konstant ha oskyddat sex och sen blir gravid flertalet gånger bara för att sen göra abort, vilket inte är ok alls!
Är man omogen nog att tänka "kondom? Näe, blir jag/hon gravid är det bara att göra abort" så är man för omogen för att ens ha sex. Om killar och tjejer kunde ta sitt ansvar bättre så skulle det ske mindre aborter.


Varför är det inte okej att missbruka abort om båda parter är med på't?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2010 kl. 10:54
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från LiBRA69

Varför är det inte okej att missbruka abort om båda parter är med på't?



Gör man abort minskar risker senare i livet att ens kunna bli gravid.
Och jag tycker inte att det är okej att missbruka abort då det skapas ett liv (kalla det var du vill, nu säger jag vad _jag_ tycker) och för att sedan beröva det bara för man inte är tillräckligt smart nog att använda kondom eller prevetivmedel.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet