Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 11:12
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

En kvinna har rätt att bestämma över sin egen kropp.
Vill hon inte bära runt på ett barn i nio månader för att sedan pressa ut den genom fittan så ska hon inte behöva det.
Kvinnan ska ha rätt att ta bort något oönskat som växer inuti henne om hon så vill, det är hennes val och ingen annans, det är hennes kropp.
Det här barnet kommer att leva i henne i nio månader. Det kommer att ta av hennes näring, förhindra henne från att göra vissa saker som hon kanske vill göra, möjligtvis förstöra hennes kropp fysiskt osv. för att hon sedan ska gå igenom en stor mängd smärta för att pressa ut ungen. Och sen då?
Då ska hon antingen fortsätta ta hand om skiten i arton år eller adoptera bort den. Hur värt känns det att ofrivilligt lida i nio månader för att sedan ge bort resultatet till någon annan?
Vill en kvinna ta bort något som lever utav henne, som växer inuti henne utan att hon vill så SKA hon få göra det.
Vad sen farsan och alla andra tycker om det spelar ingen roll för det är inte de som ska lida i nio månader, det är inte de som riskerar att förstöra sin kropp för någon annans skull.
Allt killen gör är att knulla, det är inte upp till honom att bestämma vad en kvinna ska göra med sin kropp. Han har ingenting med det att göra.
Det är inte han som gör jobbet medan barnet skapas, därför är det inte han som ska bestämma om det ska hända heller. Det är inte han som riskerar att få sin kropp förstörd för något som han inte ens vill ha.

Detta är mina åsikter. Precis som att man har rätt att ta bort en tumör som växer i en ska man ha rätt att ta bort ett foster.
Alla har rätt att bestämma över sina egna kroppar.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 11:21
Borderline Kille, 30 år

Citat från HardcoreChey_97


En kvinna har rätt att bestämma över sin egen kropp.
Vill hon inte bära runt på ett barn i nio månader för att sedan pressa ut den genom fittan så ska hon inte behöva det.
Kvinnan ska ha rätt att ta bort något oönskat som växer inuti henne om hon så vill, det är hennes val och ingen annans, det är hennes kropp.
Det här barnet kommer att leva i henne i nio månader. Det kommer att ta av hennes näring, förhindra henne från att göra vissa saker som hon kanske vill göra, möjligtvis förstöra hennes kropp fysiskt osv. för att hon sedan ska gå igenom en stor mängd smärta för att pressa ut ungen. Och sen då?
Då ska hon antingen fortsätta ta hand om skiten i arton år eller adoptera bort den. Hur värt känns det att ofrivilligt lida i nio månader för att sedan ge bort resultatet till någon annan?
Vill en kvinna ta bort något som lever utav henne, som växer inuti henne utan att hon vill så SKA hon få göra det.
Vad sen farsan och alla andra tycker om det spelar ingen roll för det är inte de som ska lida i nio månader, det är inte de som riskerar att förstöra sin kropp för någon annans skull.
Allt killen gör är att knulla, det är inte upp till honom att bestämma vad en kvinna ska göra med sin kropp. Han har ingenting med det att göra.
Det är inte han som gör jobbet medan barnet skapas, därför är det inte han som ska bestämma om det ska hända heller. Det är inte han som riskerar att få sin kropp förstörd för något som han inte ens vill ha.

Detta är mina åsikter. Precis som att man har rätt att ta bort en tumör som växer i en ska man ha rätt att ta bort ett foster.
Alla har rätt att bestämma över sina egna kroppar.



Håller helt med. Även om fadern bör få vara med att bestämma lite.

Leotard Kille, 36 år

78 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 11:27
Leotard Kille, 36 år

Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 11:28
Borderline Kille, 30 år

Citat från Leotard


Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?

Leotard Kille, 36 år

78 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 11:31
Leotard Kille, 36 år

Citat från Borderline


Citat från Leotard

Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?


Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt

Men många håller inte med.

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 13:25
cr0w Kille, 33 år

Citat från Leotard


Citat från Borderline

Citat från Leotard

Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?

Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt

Men många håller inte med.


Många kan inte definiera liv.
Liv är att man är medveten.
Allt som inte är medvetet är dött.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 13:39
Emojavel Kille, 32 år

Citat från iDru


Citat från Leotard

Citat från Borderline

Citat från Leotard

Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?

Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt

Men många håller inte med.

Många kan inte definiera liv.
Liv är att man är medveten.
Allt som inte är medvetet är dött.


Ett träd är inte medvetet? Det kan leva/dö?

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 13:41
cr0w Kille, 33 år

Citat från Emojavel_


Citat från iDru

Citat från Leotard

Citat från Borderline

Citat från Leotard

Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?

Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt

Men många håller inte med.

Många kan inte definiera liv.
Liv är att man är medveten.
Allt som inte är medvetet är dött.

Ett träd är inte medvetet? Det kan leva/dö?


Träd är medvetna, då de fäller sina löv när de inte har energi för att ha kvar dem och så vidare.
Träd är levande.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 15:20
Borderline Kille, 30 år

Citat från iDru


Citat från Emojavel_

Citat från iDru

Citat från Leotard

Citat från Borderline

Citat från Leotard

Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?

Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt

Men många håller inte med.

Många kan inte definiera liv.
Liv är att man är medveten.
Allt som inte är medvetet är dött.

Ett träd är inte medvetet? Det kan leva/dö?

Träd är medvetna, då de fäller sina löv när de inte har energi för att ha kvar dem och så vidare.
Träd är levande.


Vi sågar ju träd? Vi gör abort? Same same but different

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 15:27
cr0w Kille, 33 år


Vi sågar ju träd? Vi gör abort? Same same but different[/i]

Jo men folk ser ju inte träd som medveteande... Eller vissa djur som man dödar för päls och skit.
Ska man INTE få göra abort för att det är "död människor när de är försvarslösa" så ska man inte jaga för mat eller päls.
Och inte heller fälla träd.
Eller förstöra något organiskt alls!

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 15:30
sten Tjej, 32 år

Citat från iDru



Vi sågar ju träd? Vi gör abort? Same same but different

Jo men folk ser ju inte träd som medveteande... Eller vissa djur som man dödar för päls och skit.
Ska man INTE få göra abort för att det är "död människor när de är försvarslösa" så ska man inte jaga för mat eller päls.
Och inte heller fälla träd.
Eller förstöra något organiskt alls!


inte klippa gräs

Supermaskinen Tjej, 30 år

117 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 15:45
Supermaskinen Tjej, 30 år

jag måste bara tillägga att kondomer spricker faktist ,Då när man har försökt stoppa att bli gravid då tycker jag det är rätt och göra abort fast jag tycker även att om man är som jag 14 år så har inte kroppen utvecklats tillräckligt för att kunna föda ett barn , (kroppen är alltså inte färdig utvecklad) även då tkr jag det e rätt :),

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 15:51
cr0w Kille, 33 år

Citat från product


Citat från iDru


Vi sågar ju träd? Vi gör abort? Same same but different

Jo men folk ser ju inte träd som medveteande... Eller vissa djur som man dödar för päls och skit.
Ska man INTE få göra abort för att det är "död människor när de är försvarslösa" så ska man inte jaga för mat eller päls.
Och inte heller fälla träd.
Eller förstöra något organiskt alls!

inte klippa gräs


Nope.
Det är massmord.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 15:59
Thias Kille, 38 år

Tycker att det är rbra om det kmr en oönskad graviditet.

DanneVafan Kille, 35 år

4 143 forumsinlägg

Skrivet:
16 januari 2010 kl. 16:00
DanneVafan Kille, 35 år

Citat från iDru
--------------------------------------------------------------------------
Jo men folk ser ju inte träd som medveteande... Eller vissa djur som man dödar för päls och skit.
Ska man INTE få göra abort för att det är "död människor när de är försvarslösa" så ska man inte jaga för mat eller päls.
Och inte heller fälla träd.
Eller förstöra något organiskt alls!


inte klippa gräs

Nope.
Det är massmord.


HAHAHAHAHAHAHAHAH


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet