Abort - Rätt eller fel?
En kvinna har rätt att bestämma över sin egen kropp.
Vill hon inte bära runt på ett barn i nio månader för att sedan pressa ut den genom fittan så ska hon inte behöva det.
Kvinnan ska ha rätt att ta bort något oönskat som växer inuti henne om hon så vill, det är hennes val och ingen annans, det är hennes kropp.
Det här barnet kommer att leva i henne i nio månader. Det kommer att ta av hennes näring, förhindra henne från att göra vissa saker som hon kanske vill göra, möjligtvis förstöra hennes kropp fysiskt osv. för att hon sedan ska gå igenom en stor mängd smärta för att pressa ut ungen. Och sen då?
Då ska hon antingen fortsätta ta hand om skiten i arton år eller adoptera bort den. Hur värt känns det att ofrivilligt lida i nio månader för att sedan ge bort resultatet till någon annan?
Vill en kvinna ta bort något som lever utav henne, som växer inuti henne utan att hon vill så SKA hon få göra det.
Vad sen farsan och alla andra tycker om det spelar ingen roll för det är inte de som ska lida i nio månader, det är inte de som riskerar att förstöra sin kropp för någon annans skull.
Allt killen gör är att knulla, det är inte upp till honom att bestämma vad en kvinna ska göra med sin kropp. Han har ingenting med det att göra.
Det är inte han som gör jobbet medan barnet skapas, därför är det inte han som ska bestämma om det ska hända heller. Det är inte han som riskerar att få sin kropp förstörd för något som han inte ens vill ha.
Detta är mina åsikter. Precis som att man har rätt att ta bort en tumör som växer i en ska man ha rätt att ta bort ett foster.
Alla har rätt att bestämma över sina egna kroppar.
Citat från HardcoreChey_97
En kvinna har rätt att bestämma över sin egen kropp.
Vill hon inte bära runt på ett barn i nio månader för att sedan pressa ut den genom fittan så ska hon inte behöva det.
Kvinnan ska ha rätt att ta bort något oönskat som växer inuti henne om hon så vill, det är hennes val och ingen annans, det är hennes kropp.
Det här barnet kommer att leva i henne i nio månader. Det kommer att ta av hennes näring, förhindra henne från att göra vissa saker som hon kanske vill göra, möjligtvis förstöra hennes kropp fysiskt osv. för att hon sedan ska gå igenom en stor mängd smärta för att pressa ut ungen. Och sen då?
Då ska hon antingen fortsätta ta hand om skiten i arton år eller adoptera bort den. Hur värt känns det att ofrivilligt lida i nio månader för att sedan ge bort resultatet till någon annan?
Vill en kvinna ta bort något som lever utav henne, som växer inuti henne utan att hon vill så SKA hon få göra det.
Vad sen farsan och alla andra tycker om det spelar ingen roll för det är inte de som ska lida i nio månader, det är inte de som riskerar att förstöra sin kropp för någon annans skull.
Allt killen gör är att knulla, det är inte upp till honom att bestämma vad en kvinna ska göra med sin kropp. Han har ingenting med det att göra.
Det är inte han som gör jobbet medan barnet skapas, därför är det inte han som ska bestämma om det ska hända heller. Det är inte han som riskerar att få sin kropp förstörd för något som han inte ens vill ha.
Detta är mina åsikter. Precis som att man har rätt att ta bort en tumör som växer i en ska man ha rätt att ta bort ett foster.
Alla har rätt att bestämma över sina egna kroppar.
Håller helt med. Även om fadern bör få vara med att bestämma lite.
Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
Citat från Leotard
Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?
Citat från Borderline
Citat från Leotard
Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?
Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt
Men många håller inte med.
Citat från Leotard
Citat från Borderline
Citat från Leotard
Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?
Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt
Men många håller inte med.
Många kan inte definiera liv.
Liv är att man är medveten.
Allt som inte är medvetet är dött.
Citat från iDru
Citat från Leotard
Citat från Borderline
Citat från Leotard
Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?
Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt
Men många håller inte med.
Många kan inte definiera liv.
Liv är att man är medveten.
Allt som inte är medvetet är dött.
Ett träd är inte medvetet? Det kan leva/dö?
Citat från Emojavel_
Citat från iDru
Citat från Leotard
Citat från Borderline
Citat från Leotard
Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?
Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt
Men många håller inte med.
Många kan inte definiera liv.
Liv är att man är medveten.
Allt som inte är medvetet är dött.
Ett träd är inte medvetet? Det kan leva/dö?
Träd är medvetna, då de fäller sina löv när de inte har energi för att ha kvar dem och så vidare.
Träd är levande.
Citat från iDru
Citat från Emojavel_
Citat från iDru
Citat från Leotard
Citat från Borderline
Citat från Leotard
Första ställningstagande: Har ett foster mänskliga rättigheter?
--------------------------------------------------------------------------
Varför skulle dom ha det?
Dom är homo sapiens. Men jag tycker typ, "har du inget medvetande, gtfo".
Så jag är för abort, lätt
Men många håller inte med.
Många kan inte definiera liv.
Liv är att man är medveten.
Allt som inte är medvetet är dött.
Ett träd är inte medvetet? Det kan leva/dö?
Träd är medvetna, då de fäller sina löv när de inte har energi för att ha kvar dem och så vidare.
Träd är levande.
Vi sågar ju träd? Vi gör abort? Same same but different
Vi sågar ju träd? Vi gör abort? Same same but different[/i]
Jo men folk ser ju inte träd som medveteande... Eller vissa djur som man dödar för päls och skit.
Ska man INTE få göra abort för att det är "död människor när de är försvarslösa" så ska man inte jaga för mat eller päls.
Och inte heller fälla träd.
Eller förstöra något organiskt alls!
Citat från iDru
Vi sågar ju träd? Vi gör abort? Same same but different
Jo men folk ser ju inte träd som medveteande... Eller vissa djur som man dödar för päls och skit.
Ska man INTE få göra abort för att det är "död människor när de är försvarslösa" så ska man inte jaga för mat eller päls.
Och inte heller fälla träd.
Eller förstöra något organiskt alls!
inte klippa gräs
jag måste bara tillägga att kondomer spricker faktist ,Då när man har försökt stoppa att bli gravid då tycker jag det är rätt och göra abort fast jag tycker även att om man är som jag 14 år så har inte kroppen utvecklats tillräckligt för att kunna föda ett barn , (kroppen är alltså inte färdig utvecklad) även då tkr jag det e rätt :),
Citat från product
Citat från iDru
Vi sågar ju träd? Vi gör abort? Same same but different
Jo men folk ser ju inte träd som medveteande... Eller vissa djur som man dödar för päls och skit.
Ska man INTE få göra abort för att det är "död människor när de är försvarslösa" så ska man inte jaga för mat eller päls.
Och inte heller fälla träd.
Eller förstöra något organiskt alls!
inte klippa gräs
Nope.
Det är massmord.
Tycker att det är rbra om det kmr en oönskad graviditet.
Citat från iDru
--------------------------------------------------------------------------
Jo men folk ser ju inte träd som medveteande... Eller vissa djur som man dödar för päls och skit.
Ska man INTE få göra abort för att det är "död människor när de är försvarslösa" så ska man inte jaga för mat eller päls.
Och inte heller fälla träd.
Eller förstöra något organiskt alls!
inte klippa gräs
Nope.
Det är massmord.
HAHAHAHAHAHAHAHAH
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet