Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 januari 2010 kl. 06:14
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från TheHellsGate


Sa jag nåt om födda bäbisar? Abort är väl ändå I magen och inte från förlossningen och upp till 13. Riktigt dålig comeback där. Det är ett Foster vi snackar om fortfarande, om du nu missat det. Dom foster som blir aborterade är just foster, dom kommer inte komma håg nåt eller känna något. Allt i dom är underutvecklat.

Allvarligt? Kom med en bättre comeback. Snälla?



Men herregud.
Det var just argumentet att "inte komma ihåg" - sen skiter jag fullständigt i om du menade ett ofött eller ett fött barn.
Och ett barn känner smärta väldigt tidigt, förövrigt.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
5 januari 2010 kl. 11:53
Borderline Kille, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från TheHellsGate

Sa jag nåt om födda bäbisar? Abort är väl ändå I magen och inte från förlossningen och upp till 13. Riktigt dålig comeback där. Det är ett Foster vi snackar om fortfarande, om du nu missat det. Dom foster som blir aborterade är just foster, dom kommer inte komma håg nåt eller känna något. Allt i dom är underutvecklat.

Allvarligt? Kom med en bättre comeback. Snälla?


Men herregud.
Det var just argumentet att "inte komma ihåg" - sen skiter jag fullständigt i om du menade ett ofött eller ett fött barn.
Och ett barn känner smärta väldigt tidigt, förövrigt.



FOSTER, det är ett foster. Inte ett barn eller bäbis. Och jag tror inte ens du fattar mitt argument.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 januari 2010 kl. 12:20
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från TheHellsGate


FOSTER, det är ett foster. Inte ett barn eller bäbis. Och jag tror inte ens du fattar mitt argument.


Smaksak.

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
5 januari 2010 kl. 12:21
Borderline Kille, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från TheHellsGate

FOSTER, det är ett foster. Inte ett barn eller bäbis. Och jag tror inte ens du fattar mitt argument.


Smaksak.


Ne, fakta.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
6 januari 2010 kl. 02:23
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Borderline


Ne, fakta.


Det är individuellt vad man tycker att ett foster är för någonting.
Jag tycker det är ett barn, och du kan inte motbevisa det på något sätt.
Ett ofött barn.
För mig.

Sen skiter jag i vad du tycker. :-)

GulagOrkestra Kille, 31 år

5 329 forumsinlägg

Skrivet:
6 januari 2010 kl. 10:20
GulagOrkestra Kille, 31 år

Ett embryo kan inte jämföras med en människa, denne har inga känslor. Så helt klart är abort, något som ska fortsätta vara en möjlighet. Men jag har inget att säga om huruvida mannen ska vara med på beslutet. För även om det är kvinnans kropp, så skulle det, om kvinnor bara fick bestämma, vara omöjligt för en man att skaffa barn. Så ska det såklart inte vara, även om chansen till att varenda kvinna du är med skulle göra abort.

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
6 januari 2010 kl. 10:23
cr0w Kille, 33 år

Citat från MELKERr


Ett embryo kan inte jämföras med en människa, denne har inga känslor. Så helt klart är abort, något som ska fortsätta vara en möjlighet. Men jag har inget att säga om huruvida mannen ska vara med på beslutet. För även om det är kvinnans kropp, så skulle det, om kvinnor bara fick bestämma, vara omöjligt för en man att skaffa barn. Så ska det såklart inte vara, även om chansen till att varenda kvinna du är med skulle göra abort.

Den finns hopp för ungdomen <3

Borderline Kille, 30 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
7 januari 2010 kl. 22:14
Borderline Kille, 30 år

Citat från Paganblut


Citat från Borderline

För minst tionde gången, man kan inte "mörda" något som nätt och jämt existerar. Du påstår att livet börjar när celldelningen börjar eller?
--------------------------------------------------------------------------
Håller med, då kan vi ju klassa det som mord att stampa på en myra, krossa spindeln i taket och andra liknande saker. Dom hinner inte känna nåt, och jag tror inte fostren gör det heller.

För utom att en spindel och en myra lever, och är mer värda en ett embryo/foster i mina ögon. Dom har medvetande, nervceller, och kan röra sig och dra slutsatser själva. Det kan inte ett embryo.

--------------------------------------------------------------------------
Lite av min poäng. Folk stampar ihjäl myror för skojs skull men praktiskt taget svimmar när nån är för abort.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 07:07
Fittkrans Tjej, 30 år

Det är lätt för en man att säga att kvinnor ska ta sitt ansvar och föda ett oönskat barn. Men vem mår egentligen bättra av det?
Det kan låta elakt, men jag tycker till och med det borde finnas "tvångstabort".
Alltså, om barnet är skadat i hög grad, eller om modern är för ung för att kunna ta hand om barnet, ska man göra abort oavsett vad.

En 14-åring är inte mogen nog att vara mor, det bara är så.

LamaFucker Tjej, 31 år

1 068 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 07:13
LamaFucker Tjej, 31 år

På min förra skola frågade vissa tjejer om deras pojkvän kunde göra en gravid för att få större bröst, och sedan skulle dom göra abort.
Men att det är ett foster inom en, att det är någonting som har ett hjärta, någonting som är meningen att födas och ha en del av ens dna.
Jag vet inte om jag anser det som mord, men på nå vänster känns det som de.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 07:15
Emojavel Kille, 32 år

LamaFucker

Du är 14, och du säger din förra skola? :s

LamaFucker Tjej, 31 år

1 068 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 07:19
LamaFucker Tjej, 31 år

Citat från Emojavel_


LamaFucker

Du är 14, och du säger din förra skola? :s


Jag har bytt kanske? <_<
Då menar jag dom som gick i 8-9 förra året

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 12:36
Nykaria Tjej, 35 år

Brösten blir större av att man är gravid, ja.
Men de krymper sen också.
Så flickornas argument till att få större bröst är helt åt skogen.
För de kommer krympa tillbaka - och vissa bröst krymper ännu mer. :-)

SPERM Kille, 34 år

3 150 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 12:40
SPERM Kille, 34 år

Jag är inte emot det.

yegas Kille, 37 år

40 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 14:48
yegas Kille, 37 år

Vad gäller aborter på barn med hjärnskador så är jag emot det.

Det finns många stora genom tiden som hade hjärnskador. Det visar på att man inte kan döma ut någon som inte är född på förhand. Tänk om man vetat att Beethoven hade ett gravt handikapp innan han föddes och man hade valt abort (om nu den tekniken funnits då), då hade världen haft en stor musiker mindre.

Sedan behövs det oliktänkande människor. Det är med stor besvikelse jag märker hur debatten om hjärnskadade foster har halkat över mot val av abort. Det är oansvarigt och inhumant, både mot barnet och mot samhället.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet