Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 22:35
Flissann Tjej, 33 år

Citat från Jah


har vi då inte ett hum om ni ska göra abort eller inte?[/i]

hum?

charmingcraig Tjej, 31 år

983 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 22:36
charmingcraig Tjej, 31 år

whatever.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 22:37
Jah Kille, 34 år

Citat från Flissann


Citat från Jah

har vi då inte ett hum om ni ska göra abort eller inte?

hum?


har vi då inte något att säga till om ni ska göra abort eller inte?

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
25 december 2009 kl. 12:10
Flissann Tjej, 33 år

Citat från Jah


har vi då inte något att säga till om ni ska göra abort eller inte?[/i]

självklart har ni det, sa jag att ni inte hade det?
men det är också självklart att det är tjejens beslut!

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
25 december 2009 kl. 13:03
Tour Kille, 38 år

abort är onödigt, och bör ju undvikas.

men om man nu måste göra abort, så ska man ha rätten att göra det.
men inte sagt att man inte ska ta ansvar och använda skydd när man har sex, annars är man trög.
dock kan jag tycka att eftersom ett foster i de stadierna som abort är tillåtet i stort sett bara är en vävnadsklump så tycker jag inte det spelar så stor roll, hellre ett avslutat liv på ett foster än att ungen far illa när den föds pga att alternativet abort inte finns.

och så bör det ju tilläggas att det mest är katolska övertroende fags som hatar abort.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
25 december 2009 kl. 13:08
Tour Kille, 38 år

Citat från KeXiS


Tycker att abort är bra.


abortera mera!

Vildhjarta Tjej, 32 år

32 forumsinlägg

Skrivet:
25 december 2009 kl. 20:13
Vildhjarta Tjej, 32 år

Citat från Ankunge


Citat från afuckingwhore

vad är bäst, ett foster som dör i mammans mage, eller en unge som mår dåligt pga. mamman inte kan ta hand om den?
tycker att det är helt upp till mamman.
jag har kompisar som har gjort aborter, vet folk som har behållt barnet med som inte har kunnat klara av barnet.
man vet själv när man är redo, och det ens eget beslut.

Jag tycker att om man är så oansvarig att man inte använder kondom (eller andra preventiv medel) och blir gravid, aka skapar liv och sen bara slänger bort för att man inte kan ta hand om det är fruktansvärd som människa.
Vi i västvärlden har så sjukt stora föreställningar om oss själva och att vi är så bra, och som ett steg i detta så ger vi barnet någon slags barmhärtighet i att vi "dödar den för dess eget bästa".
Tänk om någon skulle hamna i rullstol eller bli förlamad i en olycka. Personen skulle aldrig mer kunna sköta sig själv utan få leva på andra resten av livet. Utan att fråga personen vad den själv vill så mördar man denna för att det är det mest barmhärtiga att göra.

Nej det handlar inte om kvinnans rätt över sin egen kropp, det handlar om en människas rätt att överleva, att få existera. Dessutom kan man inte klassa barnet som en del av kvinnans kropp, den har ett eget blodomlopp och egen DNA (Vilket om något utmärker den som en egen individ).
Att den existerar inne i kvinnan ger inte kvinnan rätt att döda denna människa.


Men om man använt kondom/ppiller och den gått sönder/inte fungerade då? Om mann har tagit sitt ansvar, så är det helt okej att döda? Eller är det fortfarande mord?

Vildhjarta Tjej, 32 år

32 forumsinlägg

Skrivet:
25 december 2009 kl. 20:21
Vildhjarta Tjej, 32 år

Citat från Tors_Vrede


.

Men om man använt kondom/ppiller och den gått sönder/inte fungerade då? Om mann har tagit sitt ansvar, så är det helt okej att döda? Eller är det fortfarande mord?

Det är fortfarande mod, men det är mer "rätt" att mörda i sånna dåliga fall... Dock är de hemskt.


Jag tycker itne alls att det är mord. Jag har gjort abort. Det är hemskt, hell yes. Men barnet skulle fått ett så jävla fuckat liv om det levat så det inte är sant... Jag gör hellre så att det slipper lida än att det äxer upp med en förälder som fortfarande går i grundskolan. Det är omöjligt att göra något bra åt situationen.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
25 december 2009 kl. 23:52
Jah Kille, 34 år

Citat från Flissann


självklart har ni det, sa jag att ni inte hade det?
men det är också självklart att det är tjejens beslut!


nja, jag fick för mig att det var du som protesterade mot något sånt.
såklart.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
25 december 2009 kl. 23:54
Flissann Tjej, 33 år

Citat från Jah


nja, jag fick för mig att det var du som protesterade mot något sånt.
såklart.[/i]

okej, men det har jag absolut inte gjort.
männen har all rätt till ett "hum" om det.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
26 december 2009 kl. 00:03
Jah Kille, 34 år

Citat från Flissann


okej, men det har jag absolut inte gjort.
männen har all rätt till ett "hum" om det.


well thank you for the generosity (;

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
27 december 2009 kl. 10:50
cr0w Kille, 33 år


För minst tionde gången, man kan inte "mörda" något som nätt och jämt existerar. Du påstår att livet börjar när celldelningen börjar eller?[/i]

Om det vore fallet så hade mord varit någon alldagligt...

När fostret har ett medvetande så kan det klassificeras som levande, annars inte.

himynameis Kille, 33 år

3 251 forumsinlägg

Skrivet:
27 december 2009 kl. 11:00
himynameis Kille, 33 år

Lätt värt att göra abort, bryta av fostrets nacke å suga i sig näringen och sedan få superkrafter!



- som jag sa för typ 200 sidor sen, det är okej med abort, ni är bara löjliga och har sån extrem sympati

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
27 december 2009 kl. 11:01
cr0w Kille, 33 år

Citat från Cosmicbulle


Lätt värt att göra abort, bryta av fostrets nacke å suga i sig näringen och sedan få superkrafter!



- som jag sa för typ 200 sidor sen, det är okej med abort, ni är bara löjliga och har sån extrem sympati


Fuck YES!

GubbKirk Kille, 36 år

619 forumsinlägg

Skrivet:
28 december 2009 kl. 13:06
GubbKirk Kille, 36 år

Citat från iDru



För minst tionde gången, man kan inte "mörda" något som nätt och jämt existerar. Du påstår att livet börjar när celldelningen börjar eller?

Om det vore fallet så hade mord varit någon alldagligt...

När fostret har ett medvetande så kan det klassificeras som levande, annars inte.


Även on fostret inte är vid medvetandet så har det blivit en unik genetisk kod som skapar barnet det ögonblick spermien går in i ägget. Vilket kommer resultera i en helt unik person försvinner, oavsett hur när man gör abort

Och nej, jag är inte 100% mot abort. Tycker bara att det finns dom som borde inse att det FINNS en risk att bli gravid även om man använder preventinmedel. Många verkar tycka ursäkten "Men kondomen gick sönder" som ett riktigt riktigt bra skäl för abort


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet