Abort - Rätt eller fel?
RÄTT
jag tycker det är rätt så länge men inte blir tvingad till det
öh. kan ni inte släppa diskussionen bara? de som vill göra abort gör abort, och de som inte vill gör det inte, bara?
det är ju trots allt ett ganska individuellt val,.
Är helt emot folk som är emot abort!
En jag "känner" blev våldtagen när hon var 12, blev gravid, gjorde abort.
Om man blir våldtagen och gravid som barn, då måste väl till och me dom som är emot abort tycka att det är det rätta?
Annars är det fan sinnessjukt...
Citat från polskzchlager
Den lever ju inte ens! Om abort är mord så har en spermie känslor, och då ligger alla här JÄVLIGT illa till.
*AKNLDGNLKNEGJHNWrdognoirnwhlt olhbsrepahnoiASSSSBULRg
Idiotisk kommentar.
Blaaaaaaaaaaaaaaaah, blir trött på er som säger sådant.
Det krävs TVÅ till att göra barn.
TVÅ - en MAN och en KVINNA.
Skärpning.
Det är bra att det finns. Men absolut inget som ska bli för att man hoppsanhejsan glömt kondom några gånger o blivit på tjocken, man får ta lite ansvar innan det ens blir något sånt.
Det jag ser som en enorm fördel är tjejer som blivit våldtagna och med barn. Antar att dom flesta av dom skulle tacka ja till en abort i det fallet.
Lagligt skare va.
^
:(
Du dödar en unik varelse. Sen är det väl upp till var och en var man står i den frågan
Blir lite förvånad över hur konservativa och, ursäkta min ärlighet, korkade människor det finns..
Ska man inte få göra abort alls? Inte ens efter en våldtäkt? Då ska man gå och bära på ett barn man inte önskat från någon person som man antagligen avskyr? Nää, låter inte så kul va..
Som det är skrivet längre upp tycker jag att det är en självklarhet att få göra abort, känner man att man inte kan ta hand om ett barn så är det verkligen ingen idé att ge sig på ett försök. Med tanke på att typ jordens största problem är just, för mycket människor så är ju abort inget som borde förbjudas direkt. SJÄLVKLART ska man inte sluta med preventivmedel bara för att man får göra abort, MEN, ett barn som föds kan skapa mer olycka än lycka..
Citat från Oups
Blir lite förvånad över hur konservativa och, ursäkta min ärlighet, korkade människor det finns..
Ska man inte få göra abort alls? Inte ens efter en våldtäkt? Då ska man gå och bära på ett barn man inte önskat från någon person som man antagligen avskyr? Nää, låter inte så kul va..
Som det är skrivet längre upp tycker jag att det är en självklarhet att få göra abort, känner man att man inte kan ta hand om ett barn så är det verkligen ingen idé att ge sig på ett försök. Med tanke på att typ jordens största problem är just, för mycket människor så är ju abort inget som borde förbjudas direkt. SJÄLVKLART ska man inte sluta med preventivmedel bara för att man får göra abort, MEN, ett barn som föds kan skapa mer olycka än lycka..
Jag tycker inte abort ska förbjudas, om det kanske lät så i vad jag skrev. Men jag tror att många inte tänker efter innan dom gör det. Våldtäkt och liknande är en sak, men att bli packad, glömma preventinmedel eller något liknande är väldigt väldigt konstigt, eftersom man väljer att inte ta ansvar för man gör. Man kan inte ha sex utan att förstå att man faktiskt KAN bli gravid.
Och som sagt, hur barnet än blev till så är det en unik människa. Att ett liv skapas är väldigt sällan en källa till riktig olycka. Det kan komplicera oerhört, men då borde man varit väldigt mycket försiktigare i första början
men om killen också glömmer preventivmedel då och inte tänker vara med och ta hand om barnet, ska man bli ensamstående då hade du tänkt? Det är ju inte bra för barnet heller säger dom.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
