Abort - Rätt eller fel?
Citat från Flissann
Citat från LiBRA69
Men vad skulle vara problemet med att använda det som preventivmedel?
Du kallar mej dum, och sen svarar du inte på det jag skriver utan förklarar varför det inte är ett preventimedel.
Jag frågar vad som är problemet OM man använder det som preventivmedel, inte hurvida det är ett preventivmedel eller inte.
jag är ärlig och säger att jag inte har något bra argument på den frågan, utan jag tror du förstår själv vad problemet med det är!
Så kalla mej inte dum, <3
Citat från Nykaria
Citat från LiBRA69
Men vad skulle vara problemet med att använda det som preventivmedel?
Du kallar mej dum, och sen svarar du inte på det jag skriver utan förklarar varför det inte är ett preventimedel.
Jag frågar vad som är problemet OM man använder det som preventivmedel, inte hurvida det är ett preventivmedel eller inte.
Ju fler aborter en kvinna gör, desto större är chansen att hon blir steril.
Kroppen tar stryk av att göra abort - därför bör det inte användas som prevetivmedel.
Ganska simpel sak att förstå.
Ja absolut, jag tycker inte att man ska använda abort som preventivmedel av just den anledningen.
Och för att men belastar våran sjukvård.
Men rent moraliskt så ser jag inte några större fel med att göra så.
Citat från LiBRA69
Ja absolut, jag tycker inte att man ska använda abort som preventivmedel av just den anledningen.
Och för att men belastar våran sjukvård.
Men rent moraliskt så ser jag inte några större fel med att göra så.
Det är heller inte det lättaste för en kvinna att genomgå en abort.
Citat från Nykaria
Citat från LiBRA69
Ja absolut, jag tycker inte att man ska använda abort som preventivmedel av just den anledningen.
Och för att men belastar våran sjukvård.
Men rent moraliskt så ser jag inte några större fel med att göra så.
Det är heller inte det lättaste för en kvinna att genomgå en abort.
Jag syftar ju såklart på om det itne är jobbigt för kvinnan, då är det ju ett moraliskt problem.
Säger som Betnér. Abort upp till 5 år.
Absolut för abort hur som helst.
rätt
abort som preventivmedel = FEL
abort för att man råkat bli gravid även om man skyddat sig, och om man inte skulle vara redo ha ekonomi, och inte kan ge ett barn en stabil uppväxt = ja.
Citat från tapetjavel
abort som preventivmedel = FEL
abort för att man råkat bli gravid även om man skyddat sig, och om man inte skulle vara redo ha ekonomi, och inte kan ge ett barn en stabil uppväxt = ja.
Logiskt =) (Y)
Varför, ur ett moraliskt perspektiv, fel som preventivmedel?
Citat från LiBRA69
Varför, ur ett moraliskt perspektiv, fel som preventivmedel?
Alltså, folk som har oskyddat sex för att de vet att de kan "göra abort". det menar jag är fel.
Citat från Paganblut
Citat från tapetjavel
Citat från LiBRA69
Varför, ur ett moraliskt perspektiv, fel som preventivmedel?
Alltså, folk som har oskyddat sex för att de vet att de kan "göra abort". det menar jag är fel.
Vi förstod det, men VARFÖR är det "fel" enligt dig?
Anser att det är fel sätt att använda det som preventivmedel, dels för att det inte är bra för en, och dels för att det inte är rätt. Isådana fall kan man äta p-piller, använda kondom, spiral osv.
Sån stor fråga,,,
Men jag tycker endå att abort
är upp till personen ifråga.
själv vet ja inte om
det skulle vara fel att ta livet av något som inte är vid medvetet liv
eller ens kan tänka eller kännslor osv.
Men endå tar man ett liv ifrån en person som skulle
ha fått leva ett liv.
Jag har ingen aning. Det beslutet får man ta om man
hamnar i situationen.
Citat från Paganblut
Citat från tapetjavel
Citat från Paganblut
Citat från tapetjavel
Citat från LiBRA69
Varför, ur ett moraliskt perspektiv, fel som preventivmedel?
Alltså, folk som har oskyddat sex för att de vet att de kan "göra abort". det menar jag är fel.
Vi förstod det, men VARFÖR är det "fel" enligt dig?
Anser att det är fel sätt att använda det som preventivmedel, dels för att det inte är bra för en, och dels för att det inte är rätt. Isådana fall kan man äta p-piller, använda kondom, spiral osv.
Okej, det ökar chansen att bli steril, men det var inte frågan. Frågan är: "Varför, ur ett moraliskt perspektiv, fel som preventivmedel?"
Du svarade "för att det inte är rätt". Varför är det inte rätt?
För MIN åsikt är att jag anser inte att göra abort skall vara ett preventivmedel. För det är moraliskt fel anser jag. Då tycker jag att man tar liv, efter liv, abort skall finnas för de som får en oönskad graviditet fast de använder preventivmedel, för personer som blir våldtagna, för de som inte kan ge ett barn ett skapligt liv.
Jag vet personer som tagit abort som ett preventivmedel, för att de inte vill använda kondom eller p-piller. Det är inte rätt.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet