Abort - Rätt eller fel?
Citat från product
Citat från Trustor
Jag är lite kluven vad gäller abort faktiskt. I vissa fall kan jag tycka att det är acceptabelt att göra det, som t.ex. vid våldtäkt.
Men min tanke som gör att jag är emot det är att jag anser att har man såpass mycket ansvar att man kan ha sex utan skydd och blir gravid ska man fan kunna ha såpass mycket ansvar att man faktiskt kan ta hand om ett barn. Vill man inte ha barn så får man ju se till att skydda sig, annars får man leva med "konsekvenserna". Låter kanske som jag menar att blir man gravid så SKA man behålla det, men nej så menar jag inte. Det jag menar är att man ska kunna ta ansvaret och inte fly från "problemet". Tänk efter innan!
Man kan bli gravid även fast man skyddar sig. Tycker du det är fel med abort då också?
Såg du inte "I vissa fall tycker jag det är acceptabelt". Kanske uppenbart att ett sådant scenario går in under acceptabel anledning.
Citat från Trustor
Citat från product
Man kan bli gravid även fast man skyddar sig. Tycker du det är fel med abort då också?
Såg du inte "I vissa fall tycker jag det är acceptabelt". Kanske uppenbart att ett sådant scenario går in under acceptabel anledning.
Eller så kanske det inte är uppenbart för vissa.
Frågans svar är ganska obvious tbh.
"Abort - Rätt eller fel?"
Det är helt upp till var och en, varför ska någon annan bry sig?
Citat från Emojavel_
Frågans svar är ganska obvious tbh.
"Abort - Rätt eller fel?"
Det är helt upp till var och en, varför ska någon annan bry sig?
För att ett beslut aldrig enbart påverkar en själv utan även folk runt omkring. Det är i slutändan alltid tjejens eget beslut, men som sagt så påverkar det ju även andra. Därför är det faktiskt inte så självklart egentligen. Inte för alla iallafall.
Det beror på varför man gör abort imo.
Citat från Trustor
Citat från Emojavel_
Frågans svar är ganska obvious tbh.
"Abort - Rätt eller fel?"
Det är helt upp till var och en, varför ska någon annan bry sig?
För att ett beslut aldrig enbart påverkar en själv utan även folk runt omkring. Det är i slutändan alltid tjejens eget beslut, men som sagt så påverkar det ju även andra. Därför är det faktiskt inte så självklart egentligen. Inte för alla iallafall.
Hur menar du?
Jag kan bara tänka mig 3 personer beslutet rör. Pappa, mamma och "offret".
Självklart är det rätt. Finns ju så många anledningar till att inte vilja ha barnet(fel tid i livet, våldtäkt, osv). Det enda dåliga är väl att folk är dumma och missbrukar abort som ett preventivmedel. Det ska ju användas som en sista utväg. Sen om det är mord eller inte kan man ju fråga sig. Jag tycker inte att det är det.
Citat från Emojavel_
Hur menar du?
Jag kan bara tänka mig 3 personer beslutet rör. Pappa, mamma och "offret".
Fostret kan man ju dock inte tycka synd om eftersom det trots allt inte har blivit en barn än när man tar bort det.
Men självklart är det pappan och mamman till barnet som blir mest påverkade. Men sen brukar ju även familjerna runt omkring bli något sorts påverkade, men det beror ju oftast på åldern på dem som ska ha barnet. Reaktionerna är ju oftast starkast ifrån en ung mammas föräldrar.
Kan bara bruden själv avgöra, alla andra ska bara skita it för de e hennes val, we're all gonna die some day so why not skip the shit in between ; ))
Citat från LiBRA69
Jag säger aldrig att jag inte förstår det, eller att jag tycker att det är rätt. Jag undrar varför andra tycker att det är ett problem.
Har inte sagt vad jag själv tycker om det.
Du får förörvigt gärna förklara varför du tycker att det är fel.
Det vore ju väldigt dumt att gå påhopp på mej och sen inte kunna förklara själv, right?[/i]
för att abort inte är något preventivmedel, abort gör man om man blivit med barn av misstag.
Citat från Flissann
Citat från LiBRA69
Jag säger aldrig att jag inte förstår det, eller att jag tycker att det är rätt. Jag undrar varför andra tycker att det är ett problem.
Har inte sagt vad jag själv tycker om det.
Du får förörvigt gärna förklara varför du tycker att det är fel.
Det vore ju väldigt dumt att gå påhopp på mej och sen inte kunna förklara själv, right?
för att abort inte är något preventivmedel, abort gör man om man blivit med barn av misstag.
Men vad skulle vara problemet med att använda det som preventivmedel?
Du kallar mej dum, och sen svarar du inte på det jag skriver utan förklarar varför det inte är ett preventimedel.
Jag frågar vad som är problemet OM man använder det som preventivmedel, inte hurvida det är ett preventivmedel eller inte.
Citat från LiBRA69
Men vad skulle vara problemet med att använda det som preventivmedel?
Du kallar mej dum, och sen svarar du inte på det jag skriver utan förklarar varför det inte är ett preventimedel.
Jag frågar vad som är problemet OM man använder det som preventivmedel, inte hurvida det är ett preventivmedel eller inte.[/i]
jag är ärlig och säger att jag inte har något bra argument på den frågan, utan jag tror du förstår själv vad problemet med det är!
Citat från LiBRA69
Men vad skulle vara problemet med att använda det som preventivmedel?
Du kallar mej dum, och sen svarar du inte på det jag skriver utan förklarar varför det inte är ett preventimedel.
Jag frågar vad som är problemet OM man använder det som preventivmedel, inte hurvida det är ett preventivmedel eller inte.
Ju fler aborter en kvinna gör, desto större är chansen att hon blir steril.
Kroppen tar stryk av att göra abort - därför bör det inte användas som prevetivmedel.
Ganska simpel sak att förstå.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet