Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:21
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från SOBIC


ja är man 14 och får barn tror jag inte man skulle må så bra


"tror" - ja.
Finns många som inte skulle anse att det är att förstöra livet.

Det är ganska barskt att säga något sådant.
Då är det bättre att skriva "mitt liv" istället för "sitt eget".
Mitt är iallafall inte förstört för fem öre.

thftrf Kille, 34 år

590 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:23
thftrf Kille, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från SOBIC

ja är man 14 och får barn tror jag inte man skulle må så bra


"tror" - ja.
Finns många som inte skulle anse att det är att förstöra livet.

Det är ganska barskt att säga något sådant.
Då är det bättre att skriva "mitt liv" istället för "sitt eget".
Mitt är iallafall inte förstört för fem öre.


förstört kanske inte är rätt ord nej, men en 14 åring är defentivt inte redo

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:24
Emojavel Kille, 32 år

Nykaria ska bara påpeka att det inte nödvändigtvis behövs en man för att göra barn (:

Okej till frågan.
Alla ska ha rätt till abort imo, men man ska fan tänka sig för efter och innan.
Att man tänker sig för efter och inte går å blir med barn igen är nog självklart, vad jag har hört så är det inte direkt underbart att genomgå en abort, och verkligen inte värt att ha sex oskyddat bara "för det är skönare". Hatar man köra med kondom etc. är det bara köra på ändå, för man vänjer sig.

Dock ska man tänka innan det rejält innan, det är ett liv, en människan som kan bli något stort, förändra världen. Har man stabil ekonomi, och inga större problem, bra jobb etc. så gör inte abort ffs, men fortfarande ens eget val.
Har man dock inte bra jobb, kanske fortfarande utbildar sig. Så bör man tänka på att ett barn kräver enormt med tid. Är man i sin utbildning eller har dålig ekonomi så är ens eget och ens barns liv i stort förstört, då kan man göra abort utan dåliga tankar.

Men förhelvete, håller er skyddade bara så slipper ni det :@@@
Och vid våldtäkt är det en självklarhet, sluta nämna det hela tiden.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:25
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från SOBIC


förstört kanske inte är rätt ord nej, men en 14 åring är defentivt inte redo


Det är individuellt.

Om vi ska snacka om att vara redo så kan vi ju säga att det ligger mentalt.
Kroppsligt sätt är kroppen redo när tjejen (kvinnan) i fråga får sin mens.
Det är kroppens sätt att tala om att "Nu är jag redo att bli befruktat och skapa barn!"

Men det ligger mentalt, och det varierar olika.
En 14 åring kan vara mognare än en 20 åring.
Det är så olika och så individuellt.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:25
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Emojavel_


Nykaria ska bara påpeka att det inte nödvändigtvis behövs en man för att göra barn (:


Nej, okej. En kvinna kan faktiskt skapa ett eget barn - men det är ytterst sällsynt!

forestfire Tjej, 31 år

1 337 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:27
forestfire Tjej, 31 år

Jag skulle aldrig kunna leva med att ha gjort en abort..

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:28
sten Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från product

Hellre "mörda" (så som vissa så fint uttrycker det) ett foster än att förstöra sitt eget liv.


Hur exakt förstör man sitt liv?


Ingen utbildning, inget fast jobb, inget fast förhållande, ingen egen bostad och ingen inkomst förutom mitt eget barnbidrag.
Jag skulle förstöra både mitt eget liv och barnets liv, och antagligen faderns liv.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:28
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från product


Ingen utbildning, inget fast jobb, inget fast förhållande, ingen egen bostad och ingen inkomst förutom mitt eget barnbidrag.
Jag skulle förstöra både mitt eget liv och barnets liv, och antagligen faderns liv.



Och det "förstör" ? Det gör det hela inte bara svårare då?
Men okej, det är ditt liv.
Bra, säg det - och få det inte att låta som om det är allas liv som förstörs.

thftrf Kille, 34 år

590 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:29
thftrf Kille, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från SOBIC

förstört kanske inte är rätt ord nej, men en 14 åring är defentivt inte redo


Det är individuellt.

Om vi ska snacka om att vara redo så kan vi ju säga att det ligger mentalt.
Kroppsligt sätt är kroppen redo när tjejen (kvinnan) i fråga får sin mens.
Det är kroppens sätt att tala om att "Nu är jag redo att bli befruktat och skapa barn!"

Men det ligger mentalt, och det varierar olika.
En 14 åring kan vara mognare än en 20 åring.
Det är så olika och så individuellt.


Du måste också tänka på en 14 årigs situation.
Dom går i skolan, ska hinna med studierna eller om dom har några instressen/sporter.
Att klara sig bra i skolan och ha tillräcklig kvalitetstid med sitt barn är nog svårt

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:29
Emojavel Kille, 32 år

Citat från product
--------------------------------------------------------------------------
Ingen utbildning, inget fast jobb, inget fast förhållande, ingen egen bostad och ingen inkomst förutom mitt eget barnbidrag.
Jag skulle förstöra både mitt eget liv och barnets liv, och antagligen faderns liv.


Adoption? Kickass

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:29
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från SOBIC


Du måste också tänka på en 14 årigs situation.
Dom går i skolan, ska hinna med studierna eller om dom har några instressen/sporter.
Att klara sig bra i skolan och ha tillräcklig kvalitetstid med sitt barn är nog svårt



Svårt, ja.
Inte omöjligt.

thftrf Kille, 34 år

590 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:30
thftrf Kille, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från SOBIC

Du måste också tänka på en 14 årigs situation.
Dom går i skolan, ska hinna med studierna eller om dom har några instressen/sporter.
Att klara sig bra i skolan och ha tillräcklig kvalitetstid med sitt barn är nog svårt


Svårt, ja.
Inte omöjligt.


inget är omöjligt men man måste ju se till majoriteten

Trustor Kille, 39 år

1 717 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:31
Trustor Kille, 39 år

Jag är lite kluven vad gäller abort faktiskt. I vissa fall kan jag tycka att det är acceptabelt att göra det, som t.ex. vid våldtäkt.
Men min tanke som gör att jag är emot det är att jag anser att har man såpass mycket ansvar att man kan ha sex utan skydd och blir gravid ska man fan kunna ha såpass mycket ansvar att man faktiskt kan ta hand om ett barn. Vill man inte ha barn så får man ju se till att skydda sig, annars får man leva med "konsekvenserna". Låter kanske som jag menar att blir man gravid så SKA man behålla det, men nej så menar jag inte. Det jag menar är att man ska kunna ta ansvaret och inte fly från "problemet". Tänk efter innan!

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:31
sten Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från product

Ingen utbildning, inget fast jobb, inget fast förhållande, ingen egen bostad och ingen inkomst förutom mitt eget barnbidrag.
Jag skulle förstöra både mitt eget liv och barnets liv, och antagligen faderns liv.


Och det "förstör" ? Det gör det hela inte bara svårare då?
Men okej, det är ditt liv.
Bra, säg det - och få det inte att låta som om det är allas liv som förstörs.


Ja jag skulle förstöra mitt liv och för folk i min närhet om jag blev på smällen och inte gjorde abort, och jag tror nog att de flesta i min situation skulle känna likadant.

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
20 december 2009 kl. 15:33
sten Tjej, 32 år

Citat från Trustor


Jag är lite kluven vad gäller abort faktiskt. I vissa fall kan jag tycka att det är acceptabelt att göra det, som t.ex. vid våldtäkt.
Men min tanke som gör att jag är emot det är att jag anser att har man såpass mycket ansvar att man kan ha sex utan skydd och blir gravid ska man fan kunna ha såpass mycket ansvar att man faktiskt kan ta hand om ett barn. Vill man inte ha barn så får man ju se till att skydda sig, annars får man leva med "konsekvenserna". Låter kanske som jag menar att blir man gravid så SKA man behålla det, men nej så menar jag inte. Det jag menar är att man ska kunna ta ansvaret och inte fly från "problemet". Tänk efter innan!


Man kan bli gravid även fast man skyddar sig. Tycker du det är fel med abort då också?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet