Abort - Rätt eller fel?
Citat från ultraviolence
hur grisig va egentligen bilden? missade de tyvärr. skriv bara ner länken om nån tog anstöt.
En bild på ett dött foster.
Om jag skulle bli våldtagen och med det bli gravid så skulle jag vara jävligt glad att det finns abort.
Att en t.ex 15årig kvinna ska förstöra sin kropp och sen ta hand om ett barn som hon inte kan ta hand om utan tvingas adoptera bort det, kallar jag mord.
Jag tycker att en kvinna har rätt att göra det om hon vill, men att man ändå bör tänka igenom det noggrant. Dock tycker jag det är hemskt när folk verkar använda det som någon sorts preventivmedel.
Citat från spokstad
Citat från HORROR
Att en t.ex 15årig kvinna ska förstöra sin kropp och sen ta hand om ett barn som hon inte kan ta hand om utan tvingas adoptera bort det, kallar jag mord.
Hur fan kan det va mord?
Men du fattar väl min poäng?
Nej just det! Du är ju dum i huvudet.
Citat från Simpan
Klart att abort är rätt. Om man inte upplevt livet lär man ju inte sakna det heller, och man kan ju även fråga sig om hur mycket verklighetsuppfattning och medvetande ett foster har.
Helt rätt!
Citat från spokstad
Citat från Dandoz
Citat från spokstad
Abort är mord.
Abort är inte mord det är att göra det drägligare för människor.
Jag tror ungen inte vill komma till en värld där den inte är omtyckt bättre att människor skaffar barn när dom vill det!
Mord är när man dödar en annan människa så det är visst mord.
Har du bevis på att det är en annan människa? Vad räknas som mänskligt jag tror inte vi kan klassa den som människa förens den är typ 3 år gammal innan dess så kan den inte klassificeras in på mänskligt beteende och då kan vi lika gärna säga att apor är människor. Självklart kan du döda apor med men skulle du säga det är mord?
Dråp/vållande till annans död skulle jag gissa att man kan dra det som.
Och ett foster är inte en "männsika", det är inte det.
Jag och mitt ex.. hon blev gravid. jag va 17 hon 15.. hon ville behålla dum som hon va, hon hade inte kunnat ta hand om de. hon fick missfall, men asså.. jag vet det e offtopic, men de jag vill komma fram till e att jag tyckte hon skulle göra abort för ingen av oss va redo att ta hand om ett barn, så ja e för abort, för hade hon fött vårt barn så hade allt gått åt helvete och tror inte de barnet hade mått såbra. SÅ jag e för abort
Citat från Dandoz
Har du bevis på att det är en annan människa? Vad räknas som mänskligt jag tror inte vi kan klassa den som människa förens den är typ 3 år gammal innan dess så kan den inte klassificeras in på mänskligt beteende och då kan vi lika gärna säga att apor är människor. Självklart kan du döda apor med men skulle du säga det är mord?
Fast mördar du en 2-åring eller ett nyfött barn klassas det som mord.
Ett fött barn tycker jag är räknas som människa, innan dess är det ju en del av kvinnans kropp.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet