Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
3 november 2009 kl. 16:39
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från polarbear


bättre?


Tack, vissa kan se den som stötande. :)

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
3 november 2009 kl. 16:40
polarbear Tjej, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från polarbear

bättre?


Tack, vissa kan se den som stötande. :)


Iof :(
Haha, när jag såg den bilden insåg jag iallafall att jag aldrig ska göra abort :(

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
28 november 2009 kl. 08:55
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från ultraviolence


hur grisig va egentligen bilden? missade de tyvärr. skriv bara ner länken om nån tog anstöt.


En bild på ett dött foster.

Dandoz Kille, 38 år

409 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:19
Dandoz Kille, 38 år

Citat från spokstad


Abort är mord.

Abort är inte mord det är att göra det drägligare för människor.

Jag tror ungen inte vill komma till en värld där den inte är omtyckt bättre att människor skaffar barn när dom vill det!

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:23
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från spokstad


Abort är mord.

Du har en så jävla skev uppfattning vad mord är.

Greta Tjej, 35 år

442 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:24
Greta Tjej, 35 år

Om jag skulle bli våldtagen och med det bli gravid så skulle jag vara jävligt glad att det finns abort.

jabberwocky Kille, 34 år

3 137 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:24
jabberwocky Kille, 34 år

Att en t.ex 15årig kvinna ska förstöra sin kropp och sen ta hand om ett barn som hon inte kan ta hand om utan tvingas adoptera bort det, kallar jag mord.

zipzap Tjej, 34 år

1 022 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:24
zipzap Tjej, 34 år

Jag tycker att en kvinna har rätt att göra det om hon vill, men att man ändå bör tänka igenom det noggrant. Dock tycker jag det är hemskt när folk verkar använda det som någon sorts preventivmedel.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:25
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från spokstad


Har jag inte.

Jo, dumma 15-åring. Blir så arg på dig.

"Murder
Definition: The offense of killing a human being with malice prepense or aforethought, express or implied; intentional and unlawful homicide."


Taget ur ARD. Skärp dig för fan!

jabberwocky Kille, 34 år

3 137 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:27
jabberwocky Kille, 34 år

Citat från spokstad


Citat från HORROR

Att en t.ex 15årig kvinna ska förstöra sin kropp och sen ta hand om ett barn som hon inte kan ta hand om utan tvingas adoptera bort det, kallar jag mord.

Hur fan kan det va mord?


Men du fattar väl min poäng?
Nej just det! Du är ju dum i huvudet.

jabberwocky Kille, 34 år

3 137 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:28
jabberwocky Kille, 34 år

Citat från Simpan


Klart att abort är rätt. Om man inte upplevt livet lär man ju inte sakna det heller, och man kan ju även fråga sig om hur mycket verklighetsuppfattning och medvetande ett foster har.

Helt rätt!

Dandoz Kille, 38 år

409 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:29
Dandoz Kille, 38 år

Citat från spokstad


Citat från Dandoz

Citat från spokstad

Abort är mord.

Abort är inte mord det är att göra det drägligare för människor.

Jag tror ungen inte vill komma till en värld där den inte är omtyckt bättre att människor skaffar barn när dom vill det!

Mord är när man dödar en annan människa så det är visst mord.


Har du bevis på att det är en annan människa? Vad räknas som mänskligt jag tror inte vi kan klassa den som människa förens den är typ 3 år gammal innan dess så kan den inte klassificeras in på mänskligt beteende och då kan vi lika gärna säga att apor är människor. Självklart kan du döda apor med men skulle du säga det är mord?

RedShirtGuy Tjej, 34 år

26 072 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:29
RedShirtGuy Tjej, 34 år

Dråp/vållande till annans död skulle jag gissa att man kan dra det som.

Och ett foster är inte en "männsika", det är inte det.

EternalDarkness Kille, 35 år

53 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:29
EternalDarkness Kille, 35 år

Jag och mitt ex.. hon blev gravid. jag va 17 hon 15.. hon ville behålla dum som hon va, hon hade inte kunnat ta hand om de. hon fick missfall, men asså.. jag vet det e offtopic, men de jag vill komma fram till e att jag tyckte hon skulle göra abort för ingen av oss va redo att ta hand om ett barn, så ja e för abort, för hade hon fött vårt barn så hade allt gått åt helvete och tror inte de barnet hade mått såbra. SÅ jag e för abort

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 14:30
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Dandoz


Har du bevis på att det är en annan människa? Vad räknas som mänskligt jag tror inte vi kan klassa den som människa förens den är typ 3 år gammal innan dess så kan den inte klassificeras in på mänskligt beteende och då kan vi lika gärna säga att apor är människor. Självklart kan du döda apor med men skulle du säga det är mord?

Fast mördar du en 2-åring eller ett nyfött barn klassas det som mord.
Ett fött barn tycker jag är räknas som människa, innan dess är det ju en del av kvinnans kropp.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet