Abort - Rätt eller fel?
Citat från maddie
:$$$$ Ta det lugnt miss PMS emosnubbe[/i]
Jag kunde inte ha agerat lugnare :)
Citat från maddie
Internet, very serious business.[/i]
På forumet, Ja :)
Tillbaks till topic
Citat från maddie
JA FÖR FOSTRET ÄR JU VERKLIGEN EN MÄNNISKA DÅ.
Jämförelsen var väl för att båda ett foster o växter har liv, tycker man inte att det är mord att hugga av ett träd på 100 år så är det väl fan i mig inte mord o göra abort.
Så vitt jag vet så är fostret mer en människa än en växt. Då den har både hjärtslag och hjärnaktivitet.
Den skapar också reflexer och rör sig medvetet samt hör i vecka 16-18.
Den har alla organ utplacerade i vecka 12. De behöver bara bli större.
Den har tår, fingrar, ögonlock, ögonfransar etc i vecka 6-8.
Hjärtat börjar slå i vecka 6.
Hjärnaktiviteten börjar i vecka 7-10.
Så kom inte hit, och jämför ett foster med en växt.
Det är väldigt stor skillnad. Fruktansvärt stor skillnad.
Citat från ultraviolence
jämnföra foster med en växt? shit asså HAHA!!! XD
maddie, om du inte fattar varrför det är ett kasst argument, ja då är det nåt fel på dig.
Look at the age. Biologin kommer
Jag är helt för abort. Jag tycker inte att abort är mord alls, barnet är inte fött än eller hur?
Jag tycker inte att abort borde användas som preventiv medel, men vad ska man göra åt saken?
Alltså, det är helt upp till kvinnan om hon vill ha barnet eller ej, orsaken ska inte spela roll egentligen.
Om dem är dumma och använder det som preventiv medel är ju inte min ensak, jag behöver egentligen inte ens bry mig.
tänker bara på att abort kan göra så att man aldrig kan få barn igen, och det är inte så kul om man vill ha barn i framtiden!
Besides, jag tycker att den som jämförde en växt oxh ett foster har delvis rätt. javisst, ett foster är ett mer komplicerat liv än en växt. men tänk på saken? Det är ju inte fött än? men plågar ju inte ett barn om man gör abort? Det vill säga om man gör det lagligt på en klinik innan dem veckorna har på sig har gått ut.
Tycker abort är rätt, Tänk om kondomen t.ex sprack.
och det blev av missag och kvinnan/tjejen verkligen inte vill ha barn, då har hon rätt att ta bort det och vänta till hon är redo att skaffa barn, planerat.
Citat från cellophane
Jag är helt för abort. Jag tycker inte att abort är mord alls, barnet är inte fött än eller hur?
Jag tycker inte att abort borde användas som preventiv medel, men vad ska man göra åt saken?
Alltså, det är helt upp till kvinnan om hon vill ha barnet eller ej, orsaken ska inte spela roll egentligen.
Om dem är dumma och använder det som preventiv medel är ju inte min ensak, jag behöver egentligen inte ens bry mig.
tänker bara på att abort kan göra så att man aldrig kan få barn igen, och det är inte så kul om man vill ha barn i framtiden!
Det finns en chans till att du inte kan få barn ja men den är rätt så liten vad jag har läst iaf.
Abort används inte som preventiv medel, Det används när man har fått en oönskad graviditet.
Ju fler aborter man gör, desto större är chansen att bli steril.
Citat från Thias
Det finns en chans till att du inte kan få barn ja men den är rätt så liten vad jag har läst iaf.
Abort används inte som preventiv medel, Det används när man har fått en oönskad graviditet.
Jag tror hon menade att en del använder det istället för kondom/p-piller etc.
Alltså att de kör oskyddat och om bruden blir gravid så gör hon abort.
Citat från ultraviolence
ja, det är väl inge fel med det? då är ju kastrering värre.
Jag har inte sagt att det är något fel med det.
Citat från ultraviolence
i mina öron lät de som de.
Vad jag vet så läser man inte med öronen.
Och angående det jag skrev, det var menat till posten över min egna.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet