Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 12:34
Jah Kille, 34 år

Citat från Ankunge


Men vi måste ju få diskutera våra åsikter precis som alla andra, det är ju det som för samhället framåt. Om du ser det som att någon prackar på dig sina åsikter när de diskuterar och försöker få en förändring i samhället är du fruktansvärt lättretad.
Vill du inte läsa om folk som är emot abort är ett hett tips att sluta hänga på debatt forum.


Klart ni får. Nej, jag ser inte en diskussion som att pracka på andra sina åsikter. Däremot leder inte "ABORT ÄR MORD" till en konstruktiv diskussion, och det var just ett sånt exempel jag fördömde.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 12:54
Flissann Tjej, 33 år

Citat från Nykaria



Om man kan jämföra en växt med en abort, så kan man jämföra en 30-årig man med en abort.[/i]

nej, det kan man inte heller göra.

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 13:27
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Man borde få göra vad man vill med sin egen kropp och eftersom att barnet kommer att vara en del av kvinnans kropp i nio månader så borde det vara upp till mamman om hon vill behålla barnet eller inte, imo.
Visst kan man tycka att det är olika mycket rätt att göra abort beroende på om man har blivit våldtagen eller bara slarvat, men vart går gränsen?
Det skulle vara mycket svårt att sätta en slags regel om när man får göra abort eller inte (ex. att man bara får det om man blivit våldtagen, är för ung, eller inte själv fullt ut kunde hjälpa att man blev med barn) eftersom att det skulle vara svårt att bevisa exakt vad som hände.
Om jag skulle säga att jag blev gravid eftersom att kondomen sprack utan att vi märkte det så skulle det ju knappast gå att motbevisa.

Sammanfattningsvis:
Jag tycker att abort ska vara tillåtet eftersom att man själv ska få bestämma över sin egen kropp och för att det finns en massa skit som kan hända som gör att man blir gravid av misstag.

Skulle abort plötsligt förbjudas så skulle jag få en jävla ångest över att jag kanske skulle bli gravid, fyfan. Men det skulle ändå inte hindra mig från att ha sex.

emoraev Kille, 36 år

295 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 14:29
emoraev Kille, 36 år

Förstår fortfarande inte hur vissa försöker tvinga på andra sina åsikter. Den här debatten är fan värre än med de militanta veganerna som talar om jordens undergång för att man äter kött. Seriöst nu, vill man inte ha barn ska man inte ha barn. Vem fan skulle vilja ha Katrin Zytomierska som morsa till exempel?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 20:52
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från maddie


Ja men ett foster är färdigutvecklat efter 24veckor, så vad är det du försöker säga?
Att jag jämför de två är för att båda har liv, men anser inte att det är mord på något sätt att till exempel äta en växt eller att abort-tablett.



Det jag försöker säga är att jag anser att det är idioti att jämföra ett foster med en växt.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 22:37
Emojavel Kille, 32 år

Citat från maddie


Citat från Nykaria

Citat från maddie

Ja men ett foster är färdigutvecklat efter 24veckor, så vad är det du försöker säga?
Att jag jämför de två är för att båda har liv, men anser inte att det är mord på något sätt att till exempel äta en växt eller att abort-tablett.

Det jag försöker säga är att jag anser att det är idioti att jämföra ett foster med en växt.

Då vet jag vad du tycker. Håller dock inte med.


Du kanske inte håller med, men det är en mycket dålig jämförelse. <- Fakta, inte åsikt.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 01:24
Emojavel Kille, 32 år

Citat från maddie


Citat från Emojavel_

Du kanske inte håller med, men det är en mycket dålig jämförelse. <- Fakta, inte åsikt.

Fakta enligt dig? Älskar den här jämförelsen.


Så du anser alltså det är jätte bra att ta och jämföra med något som är väldigt olik? Tänk människa, tänk.

Som att jag skulle säga att det är mord att torka frukt.

Fefk Kille, 32 år

2 505 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 01:25
Fefk Kille, 32 år

Som att jag skulle säga att det är mord att torka frukt.[/i]


Tänk bara på alla soltorkade tomater, folkmord alltså.

fy fan.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 01:26
Emojavel Kille, 32 år

Citat från FEFK


Som att jag skulle säga att det är mord att torka frukt.

Tänk bara på alla soltorkade tomater, folkmord alltså.

fy fan.


Tjejen på russinpaketen, brott mot "mänskligheten" på HÖG nivå. =/

Fefk Kille, 32 år

2 505 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 01:27
Fefk Kille, 32 år

Tjejen på russinpaketen, brott mot "mänskligheten" på HÖG nivå. =/[/i]


smisk ska hon ha!

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 01:31
polarbear Tjej, 34 år

Kan inte alla säga sin åsikt utan att döda varandra? :(

Lol, min åsikt:
Gör abort om det verkligen verkligen verkligen är nödvändigt :) annars inte.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 01:36
Emojavel Kille, 32 år

Min åsikt är, gör abort hur mycket ni vill, men egentligen ska man fan ta och skylla sig själv om det är slarv som är orsaken.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 01:37
Emojavel Kille, 32 år

Citat från maddie


Citat från Emojavel_

Citat från maddie

Citat från Emojavel_

Du kanske inte håller med, men det är en mycket dålig jämförelse. <- Fakta, inte åsikt.

Fakta enligt dig? Älskar den här jämförelsen.

Så du anser alltså det är jätte bra att ta och jämföra med något som är väldigt olik? Tänk människa, tänk.
Som att jag skulle säga att det är mord att torka frukt.

JA FÖR FOSTRET ÄR JU VERKLIGEN EN MÄNNISKA DÅ.
Jämförelsen var väl för att båda ett foster o växter har liv, tycker man inte att det är mord att hugga av ett träd på 100 år så är det väl fan i mig inte mord o göra abort.


Det är inte att du var för abort jag är emot, utan att jämförelsen inte var speciellt kickass.

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 02:10
ViktorLovelace Kille, 31 år

Citat från maddie


So what? Jag framför väl ändå att jag är för abort.
Sen ger jag blanka fan i om du gillar mina jämförelser eller inte.


Ok ta det lugnt mrs PMS barn.

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
30 oktober 2009 kl. 02:10
polarbear Tjej, 34 år

Citat från NewRomantic


Citat från maddie

So what? Jag framför väl ändå att jag är för abort.
Sen ger jag blanka fan i om du gillar mina jämförelser eller inte.

Ok ta det lugnt mrs PMS barn.


Vissa kan inte hantera det :)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet