Abort - Rätt eller fel?
polarbear
Tjej, 34 år
Citat från supergeek
Citat från polarbear
That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.
Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.
.. eller så gör man abort.
Det är utan tvekan avd jag ahde gjort om det inte hade känts rätt att få barn vid tillfället och det inte hade funkat på lång sikt
Jag skulle aldrig kunna göra abort.
Seriöst, skulle inte klara av det såatteh.
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från polarbear
Citat från LiBRA69
Citat från polarbear
That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.
Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.
För det är något man alltid kan göra, ohyes!
Inte svårt att få jobb som telefonförsäljare till exempel :)
När man är 14-15 år gammal? :)
Och alla gravida kan inte bara sluta göra abort och bli telefonförsäljare, du förstår det va?
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från polarbear
Citat från supergeek
Citat från polarbear
That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.
Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.
.. eller så gör man abort.
Det är utan tvekan avd jag ahde gjort om det inte hade känts rätt att få barn vid tillfället och det inte hade funkat på lång sikt
Jag skulle aldrig kunna göra abort.
Seriöst, skulle inte klara av det såatteh.
Så gör inte abort.
Men säg inte åt andra att de inte får göra abort.
polarbear
Tjej, 34 år
Citat från LiBRA69
Citat från polarbear
Citat från LiBRA69
Citat från polarbear
That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.
Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.
För det är något man alltid kan göra, ohyes!
Inte svårt att få jobb som telefonförsäljare till exempel :)
När man är 14-15 år gammal? :)
Och alla gravida kan inte bara sluta göra abort och bli telefonförsäljare, du förstår det va?
Varför ska alla vara 14-15? När majoriteten av de som vill göra abort är mellan 20-30.
Skitsamma i fjortonåringarna. De borde veta bättre och vänta med sex.
polarbear
Tjej, 34 år
Citat från LiBRA69
Citat från polarbear
Citat från supergeek
Citat från polarbear
That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.
Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.
.. eller så gör man abort.
Det är utan tvekan avd jag ahde gjort om det inte hade känts rätt att få barn vid tillfället och det inte hade funkat på lång sikt
Jag skulle aldrig kunna göra abort.
Seriöst, skulle inte klara av det såatteh.
Så gör inte abort.
Men säg inte åt andra att de inte får göra abort.
Det är min åsikt? Herregud.
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från polarbear
Citat från LiBRA69
När man är 14-15 år gammal? :)
Och alla gravida kan inte bara sluta göra abort och bli telefonförsäljare, du förstår det va?
Varför ska alla vara 14-15? När majoriteten av de som vill göra abort är mellan 20-30.
Skitsamma i fjortonåringarna. De borde veta bättre och vänta med sex.
Jag sa inte att alla är det, men det händer ju faktiskt så det är ju helt relevant, hur ska de göra då?
Now that will change things!
polarbear
Tjej, 34 år
Citat från LiBRA69
Citat från polarbear
Citat från LiBRA69
När man är 14-15 år gammal? :)
Och alla gravida kan inte bara sluta göra abort och bli telefonförsäljare, du förstår det va?
Varför ska alla vara 14-15? När majoriteten av de som vill göra abort är mellan 20-30.
Skitsamma i fjortonåringarna. De borde veta bättre och vänta med sex.
Jag sa inte att alla är det, men det händer ju faktiskt så det är ju helt relevant, hur ska de göra då?
Now that will change things!
De jag känner har behållt barnet och lider inte alls.
Men som sagt, min åsikt.
Jah
Kille, 34 år
Tyck att det är mord hur mycket ni vill, men acceptera att andra inte tycker det, och låt dem göra vad de vill med sin kropp.
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från polarbear
Citat från LiBRA69
Citat från polarbear
Citat från LiBRA69
När man är 14-15 år gammal? :)
Och alla gravida kan inte bara sluta göra abort och bli telefonförsäljare, du förstår det va?
Varför ska alla vara 14-15? När majoriteten av de som vill göra abort är mellan 20-30.
Skitsamma i fjortonåringarna. De borde veta bättre och vänta med sex.
Jag sa inte att alla är det, men det händer ju faktiskt så det är ju helt relevant, hur ska de göra då?
Now that will change things!
De jag känner har behållt barnet och lider inte alls.
Men som sagt, min åsikt.
Såklart att det finns folk som klarar det, men de jag syftar på är dem som inte är det.
Vill du ta bort deras möjlighet att göra abort? (Inte ett påhopp eller något, ärlig fråga)
polarbear
Tjej, 34 år
Libra69: Det är deras val. Så länge de lär sig något av det.
Men har man chansen att ta hand om det så borde man.
Ankunge
Kille, 36 år
Citat från Jah
Tyck att det är mord hur mycket ni vill, men acceptera att andra inte tycker det, och låt dem göra vad de vill med sin kropp.
Du måste förstå det triviala du skriver eller hur?
Om mord skulle vara tillåtet och du insåg att det var fel eftersom folk dog, skulle du då inte kämpa för att det skulle bli förbjudet?
funeralparty
Tjej, 33 år
Tycker att abort är helt rätt.
Alla barn ska ha rätt till ett bra liv, och om mamman inte ens vill ha barn så lär barnet inte få en bra uppväxt. Då är abort såhäääääär mycket bättre.
Jah
Kille, 34 år
Citat från Ankunge
Du måste förstå det triviala du skriver eller hur?
Om mord skulle vara tillåtet och du insåg att det var fel eftersom folk dog, skulle du då inte kämpa för att det skulle bli förbjudet?
Det är ju upp till majoriteten, vi lever ju trots allt i en demokrati. Anser majoriteten att det inte är mord, så är det (från lagens perspektiv) inte olagligt att döda foster. Sen finns ju såklart en minoritet, och de kan ju helt enkelt bara ta avstånd från abort, och allt vad det innebär, de behöver inte pracka på sina åsikter och nedvärdera de som gör abort.
Ankunge
Kille, 36 år
Citat från Jah
Det är ju upp till majoriteten, vi lever ju trots allt i en demokrati. Anser majoriteten att det inte är mord, så är det (från lagens perspektiv) inte olagligt att döda foster. Sen finns ju såklart en minoritet, och de kan ju helt enkelt bara ta avstånd från abort, och allt vad det innebär, de behöver inte pracka på sina åsikter och nedvärdera de som gör abort.[/i]
Men vi måste ju få diskutera våra åsikter precis som alla andra, det är ju det som för samhället framåt. Om du ser det som att någon prackar på dig sina åsikter när de diskuterar och försöker få en förändring i samhället är du fruktansvärt lättretad.
Vill du inte läsa om folk som är emot abort är ett hett tips att sluta hänga på debatt forum.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet