Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
28 oktober 2009 kl. 21:19
1984 35 år

Citat från Nykaria


Och du vet det, hur?

Alltså, förlåt om jag gör dig liten eller något men, kan inte anti-abortkänslorna bero på någonting?

emoraev Kille, 36 år

295 forumsinlägg

Skrivet:
28 oktober 2009 kl. 22:02
emoraev Kille, 36 år

Jävla klappmongon. Klart att abort är rätt om det känns rätt. Så jävla rakt igenom idiotiskt att dra in etiska dilemman á la bibeln i en sån här sak. Att jämföra abort med växter är långsökt men att säga att foster är liv med känslor, medvetande o allt sånt är skitsnack. Reglerna som vi har nu i Sverige är kanonbra som de är.

Alla moralkärringar kan hålla käften.

Ankunge Kille, 36 år

1 168 forumsinlägg

Skrivet:
28 oktober 2009 kl. 22:19
Ankunge Kille, 36 år

Citat från emoraev


Jävla klappmongon. Klart att abort är rätt om det känns rätt. Så jävla rakt igenom idiotiskt att dra in etiska dilemman á la bibeln i en sån här sak. Att jämföra abort med växter är långsökt men att säga att foster är liv med känslor, medvetande o allt sånt är skitsnack. Reglerna som vi har nu i Sverige är kanonbra som de är.

Alla moralkärringar kan hålla käften.


Det är coolt att gå till personangrepp när man debatterar, lång e-penis ftw...

Nej det är inte klart att abort är rätt, tänk om alla bara skulle göra vad som kändes rätt och säga att de har rätt att göra så eftersom det känns rätt. Låter bra!

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
28 oktober 2009 kl. 22:25
polarbear Tjej, 34 år

Citat från ultraviolence


har anonymast blivit fryst nu?
--------------------------------------------------------------------------

Ankunge Kille, 36 år

1 168 forumsinlägg

Skrivet:
28 oktober 2009 kl. 22:27
Ankunge Kille, 36 år

Citat från ultraviolence


har anonymast blivit fryst nu?

Vad spelar det för roll, skit i henne så löser sig tråden utmärkt.
Ni är trötta på henne och vill att hon ska sluta och endå så ältar ni henne och drar tillbaka tråden i skiten när den äntligen börjat hamna på rätt sätt. Idioter.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
28 oktober 2009 kl. 22:31
Jah Kille, 34 år

tycker inte att andra kan döma hur/vad man gör med sin kropp, eller inte.
om någon tycker att abort är det bästa alternativet, varför ska någon annan bry sig?

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
28 oktober 2009 kl. 22:44
polarbear Tjej, 34 år

Ankunge. Man är inte idiot bara för man frågar, ganska dåligt att säga så.
Man kanske undrar. Då kan man vara lika idiotisk så fort man frågar vad som helst.

Ankunge Kille, 36 år

1 168 forumsinlägg

Skrivet:
28 oktober 2009 kl. 22:51
Ankunge Kille, 36 år

Citat från polarbear


Ankunge. Man är inte idiot bara för man frågar, ganska dåligt att säga så.
Man kanske undrar. Då kan man vara lika idiotisk så fort man frågar vad som helst.


Fast förstår du inte ironin i att ni gråter floder över att hon går offtopic och trollar, allt folk gör är att de klagar på att tråden inte går att diskutera i. Sen så fort hon inte skriver längre och tråden faktiskt är som den ska, då börjar ni tjafsa och drar tråden offtopic IGEN utan henne. Det är som att ni vill ha tråden åt helvete och bara måste stilla era bekräftelse behov med att hacka på henne.

emoraev Kille, 36 år

295 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 00:51
emoraev Kille, 36 år

Citat från Ankunge


Det är coolt att gå till personangrepp när man debatterar, lång e-penis ftw...

Nej det är inte klart att abort är rätt, tänk om alla bara skulle göra vad som kändes rätt och säga att de har rätt att göra så eftersom det känns rätt. Låter bra!


Jag har sveriges största e-penis. Nu vet du.

Jo, det är helt klart att abort är rätt av flera anledningar som garanterat redan diskuterats i tråden. Däremot ser jag det som en självklarhet att om man vill göra abort så ska man få göra det då man förmodligen inte skulle bli en speciellt bra förälder annars. Och då kommer du med argumentet "Om man nu har råkat ut för vissa omständigheter är det såklart okej". Javisst, vem ska kontrollera dem omständigheterna isåfall?
Vem fan ska ta reda på om du knullat med kondom eller inte?

Abort är en rättighet alla bör få ha, precis som rätten att få yttra sig fritt.

Enough said.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 06:43
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från 1984


Alltså, förlåt om jag gör dig liten eller något men, kan inte anti-abortkänslorna bero på någonting?


Jag hade lika mycket anti-abortkänslor innan jag blev gravid.
Så nej, det beror inte på någonting speciellt just nu mer än vad jag tycker i allmänhet.


Citat från maddie

Istället för att ställa den frågan så kan du ju ta o tänka efter.
Kan en växt ha känslor, intelligent, reagera & agera på samma sätt som en vuxen människa på 30-års åldern? Kan ett foster på 8veckor det?



Det finns ingen forskning på att ett foster på 8 veckar kan ha känslor, intelligent, reaktionsförmåga och kunna agera - nej. Men det finns heller ingen forskning som säger att de INTE kan det.

Så därför undrar jag, hur vet du det? Är det var du tror? Bara för att den är 8 veckor gammal?
Jag menar, fostret har utvecklat nästan alla organ, hjärtat slår och den har hjärnaktivitet vid den "åldern".
Är inte det mer än en växt?

Unbeaten Tjej, 31 år

1 018 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 09:18
Unbeaten Tjej, 31 år

Jag tycker det är fel. Vill man inte ha barn ska man skydda sig.

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 09:21
polarbear Tjej, 34 år

That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.


Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 09:22
Rosquist Kille, 33 år

Citat från polarbear


That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.


Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.


För det är något man alltid kan göra, ohyes!

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 09:22
polarbear Tjej, 34 år

Citat från LiBRA69


Citat från polarbear

That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.


Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.

För det är något man alltid kan göra, ohyes!


Inte svårt att få jobb som telefonförsäljare till exempel :)

supergeek Tjej, 33 år

5 406 forumsinlägg

Skrivet:
29 oktober 2009 kl. 09:25
supergeek Tjej, 33 år

Citat från polarbear


That's life om man blir gravid.
Antagligen har man slarvat själv.
Har man inte råd med barnet, gör man sig råd.
Det är så ytterst sällan man blir gravid med en våldtäktsman.
Alla som kommer med det argumentet, har typ det sämsta.


.. eller så gör man abort.
Det är utan tvekan avd jag ahde gjort om det inte hade känts rätt att få barn vid tillfället och det inte hade funkat på lång sikt


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet