Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 06:42
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Bleckvard


m han verkade ta väldigt illa upp.


Om inte annat så sa ju faktiskt du att han var dum i huvudet.. Eller ja, frågade.

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 07:43
Bleckvard Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från Bleckvard

m han verkade ta väldigt illa upp.


Om inte annat så sa ju faktiskt du att han var dum i huvudet.. Eller ja, frågade.


off topic. (: och jag tyckte att det var ganska dumt att skriva så ja, utan några anledningar om varför han tyckte så.

Adriantbh Kille, 34 år

320 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:03
Adriantbh Kille, 34 år

Om abort är mord eller inte är en definitionsfråga som jag inte tycker är speciellt viktig.
Abort är mord, men det är värt det.

Adriantbh Kille, 34 år

320 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:05
Adriantbh Kille, 34 år

Det är en kompromiss jag tycker att samhällen bör ta.

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:11
cr0w Kille, 33 år

Foster är inget liv, det är en cell
som blir till fler celler
som tillslut blir en organism, sen föds det
DÅ är det en människa.

Alltså inte mord i tidigare stadie.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:11
Emojavel Kille, 32 år

Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.

Adriantbh Kille, 34 år

320 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:13
Adriantbh Kille, 34 år

Citat från Emojavel_


Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.

Hur kan du säga att man inte gör abort för egen vinning?

Även om det vore så, så är de två sakerna du poängterade helt irrelevanta i frågan om det är mord eller ej.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:16
Emojavel Kille, 32 år

Citat från Adriantbh


Citat från Emojavel_

Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.

Hur kan du säga att man inte gör abort för egen vinning?

Även om det vore så, så är de två sakerna du poängterade helt irrelevanta i frågan om det är mord eller ej.


Abort är ju handlingen av ett misstag eller olyckshändelse, livet kan förstöras för 3st om man låter barnet födas istället och är därför inte för egen vinning.

Jaså är det irrelevant? http://sv.wiktionary.org/wiki/mord

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:26
Emojavel Kille, 32 år

Citat från anonymast


Citat från Emojavel_

Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.

Man gör visst abort för egen vinning.


Så du tänker inte på mamman? Pappan? Och barnet får ju säkert en kickass uppväxt med.

Dessutom vinner kan ju inte något på att göra det.

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:29
cr0w Kille, 33 år

Citat från anonymast


Citat från Emojavel_

Citat från anonymast

Citat från Emojavel_

Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.

Man gör visst abort för egen vinning.

Så du tänker inte på mamman? Pappan? Och barnet får ju säkert en kickass uppväxt med.

Dessutom vinner kan ju inte något på att göra det.

Man kan ju adoptera bort barnet.


och genomgå förlösning för att den lila jävlen ska bli bort skickad till en familj som probably inte gillar honom?

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:32
cr0w Kille, 33 år


Man väljer själv att adoptera ett barn.[/i]

Om man inte vill ha barn, lika bra att abortera än att få sitt underliv fucked up och sedan ge bort ungen till en familj som inte bryr sig om h*n
det låter ju jävligt bra (y)
points to you.

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:43
cr0w Kille, 33 år

Citat från anonymast


Citat från iDru


Man väljer själv att adoptera ett barn.

Om man inte vill ha barn, lika bra att abortera än att få sitt underliv fucked up och sedan ge bort ungen till en familj som inte bryr sig om h*n
det låter ju jävligt bra (y)
points to you.

Men man får ju hoppas att dom som adopterar barnet gör det för att dom vill ha barn.


läste du början av mitt inlägg?
ifall man inte vill ha barn varför ska man ta den chansen att förstöra hela barnets liv när man bara kan abortera.
Det är mycket lättare, mycket snabbare och alla blir glada.

Adriantbh Kille, 34 år

320 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:56
Adriantbh Kille, 34 år

Jag tänkte diskutera seriöst i den här tråden, men jag orkar verkligen inte.
Det borde vara en åldersgräns på politiksforumet.

cr0w Kille, 33 år

2 016 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 12:57
cr0w Kille, 33 år

Citat från Adriantbh


Jag tänkte diskutera seriöst i den här tråden, men jag orkar verkligen inte.
Det borde vara en åldersgräns på politiksforumet.


why is that?

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
27 oktober 2009 kl. 13:13
polarbear Tjej, 34 år

anonymast: Hej! Du har fått din åsikt sagd. Kan du sluta förstöra forumet?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet