Abort - Rätt eller fel?
Om abort är mord eller inte är en definitionsfråga som jag inte tycker är speciellt viktig.
Abort är mord, men det är värt det.
Det är en kompromiss jag tycker att samhällen bör ta.
Foster är inget liv, det är en cell
som blir till fler celler
som tillslut blir en organism, sen föds det
DÅ är det en människa.
Alltså inte mord i tidigare stadie.
Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.
Citat från Emojavel_
Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.
Hur kan du säga att man inte gör abort för egen vinning?
Även om det vore så, så är de två sakerna du poängterade helt irrelevanta i frågan om det är mord eller ej.
Citat från Adriantbh
Citat från Emojavel_
Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.
Hur kan du säga att man inte gör abort för egen vinning?
Även om det vore så, så är de två sakerna du poängterade helt irrelevanta i frågan om det är mord eller ej.
Abort är ju handlingen av ett misstag eller olyckshändelse, livet kan förstöras för 3st om man låter barnet födas istället och är därför inte för egen vinning.
Jaså är det irrelevant? http://sv.wiktionary.org/wiki/mord
Citat från anonymast
Citat från Emojavel_
Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.
Man gör visst abort för egen vinning.
Så du tänker inte på mamman? Pappan? Och barnet får ju säkert en kickass uppväxt med.
Dessutom vinner kan ju inte något på att göra det.
Citat från anonymast
Citat från Emojavel_
Citat från anonymast
Citat från Emojavel_
Adriantbh, man gör det inte för egen vinning och jag anser det inte speciellt omoraliskt, så det är inte mord.
Man gör visst abort för egen vinning.
Så du tänker inte på mamman? Pappan? Och barnet får ju säkert en kickass uppväxt med.
Dessutom vinner kan ju inte något på att göra det.
Man kan ju adoptera bort barnet.
och genomgå förlösning för att den lila jävlen ska bli bort skickad till en familj som probably inte gillar honom?
Man väljer själv att adoptera ett barn.[/i]
Om man inte vill ha barn, lika bra att abortera än att få sitt underliv fucked up och sedan ge bort ungen till en familj som inte bryr sig om h*n
det låter ju jävligt bra (y)
points to you.
Citat från anonymast
Citat från iDru
Man väljer själv att adoptera ett barn.
Om man inte vill ha barn, lika bra att abortera än att få sitt underliv fucked up och sedan ge bort ungen till en familj som inte bryr sig om h*n
det låter ju jävligt bra (y)
points to you.
Men man får ju hoppas att dom som adopterar barnet gör det för att dom vill ha barn.
läste du början av mitt inlägg?
ifall man inte vill ha barn varför ska man ta den chansen att förstöra hela barnets liv när man bara kan abortera.
Det är mycket lättare, mycket snabbare och alla blir glada.
Jag tänkte diskutera seriöst i den här tråden, men jag orkar verkligen inte.
Det borde vara en åldersgräns på politiksforumet.
anonymast: Hej! Du har fått din åsikt sagd. Kan du sluta förstöra forumet?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet