Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:40
Bleckvard Tjej, 32 år

Citat från KissieBooiii


ABBORRT ÄR FEL BARNET KAN SKADAS

men är du dum eller? läs vad jag skrev förut och fatta.

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:42
ViktorLovelace Kille, 31 år

Citat från Bleckvard


Citat från KissieBooiii

ABBORRT ÄR FEL BARNET KAN SKADAS

men är du dum eller? läs vad jag skrev förut och fatta.


Du tror inte han var lite ironisk där ?

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:43
Bleckvard Tjej, 32 år

Citat från NewRomantic


Citat från Bleckvard

Citat från KissieBooiii

ABBORRT ÄR FEL BARNET KAN SKADAS

men är du dum eller? läs vad jag skrev förut och fatta.

Du tror inte han var lite ironisk där ?


vet väl inte jag? men måste va på den säkra sidan? :D

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:43
Emojavel Kille, 32 år

Citat från Bleckvard


Citat från NewRomantic

Citat från Bleckvard

Citat från KissieBooiii

ABBORRT ÄR FEL BARNET KAN SKADAS

men är du dum eller? läs vad jag skrev förut och fatta.

Du tror inte han var lite ironisk där ?

vet väl inte jag? men måste va på den säkra sidan? :D


Barnet dör ju, kickass.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:44
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Bleckvard


men är du dum eller? läs vad jag skrev förut och fatta.


Man behöver inte vara dum för att man anser att barnet skadas vid en abort och att det är fel..

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:46
Bleckvard Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från Bleckvard

men är du dum eller? läs vad jag skrev förut och fatta.


Man behöver inte vara dum för att man anser att barnet skadas vid en abort och att det är fel..


Okej så om du var en liten tjej och blev våldtäkt så skulle du tycka att det är okej att gå runt med det barnet i dig i 9 månader och sen föda det?
Man blir mamma för resten av sitt liv mot sin vilja.

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:47
Bleckvard Tjej, 32 år

Citat från Emojavel_


Citat från Bleckvard

Citat från NewRomantic

Citat från Bleckvard

Citat från KissieBooiii

ABBORRT ÄR FEL BARNET KAN SKADAS

men är du dum eller? läs vad jag skrev förut och fatta.

Du tror inte han var lite ironisk där ?

vet väl inte jag? men måste va på den säkra sidan? :D

Barnet dör ju, kickass.


lol xD precis :O

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:48
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Bleckvard


Okej så om du var en liten tjej och blev våldtäkt så skulle du tycka att det är okej att gå runt med det barnet i dig i 9 månader och sen föda det?
Man blir mamma för resten av sitt liv mot sin vilja.



Nej, men man behöver fortfarande inte vara dum för att man tycker att barnet skadas och att abort är fel.

Jag tycker att abort är fel, men skulle jag vara tvungen av kanske psykiska eller fysiska besvär att göra abort - så hade jag fortfarande tyckt det varit fel - men jag hade gjort det.
Det är skillnad på att tycka att någonting är fel och att genomföra det.

Man kan göra en sak, men tycka en annan.
Inte så svårt.

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:51
Bleckvard Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från Bleckvard

Okej så om du var en liten tjej och blev våldtäkt så skulle du tycka att det är okej att gå runt med det barnet i dig i 9 månader och sen föda det?
Man blir mamma för resten av sitt liv mot sin vilja.


Nej, men man behöver fortfarande inte vara dum för att man tycker att barnet skadas och att abort är fel.

Jag tycker att abort är fel, men skulle jag vara tvungen av kanske psykiska eller fysiska besvär att göra abort - så hade jag fortfarande tyckt det varit fel - men jag hade gjort det.
Det är skillnad på att tycka att någonting är fel och att genomföra det.

Man kan göra en sak, men tycka en annan.
Inte så svårt.


Det är visst svårt, och om du gör det så kan du inte säga att du är helt emot det. För gör du det så är du ju ändå för det på ett sätt.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:53
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Bleckvard


Det är visst svårt, och om du gör det så kan du inte säga att du är helt emot det. För gör du det så är du ju ändå för det på ett sätt.


Inte om jag är tvingad till det, nej.
Dessutom, om man nu väljer att bära fram barnet istället för en abort - då kan man ju inte vara "mamma för resten av sitt liv mot sin egen vilja".

Det är som att säga att en kvinna som blir våldtagen inte är emot våldtäkt - för hon blev ju våldtagen?

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:57
Bleckvard Tjej, 32 år

Vem skulle tvinga dig?
Klart man är mamma mot sin egen vilja om man ändå väljer att inte göra abort. Man kanske, som du säger, är emot det och därför inte gör det. Men man ville ändå inte frivilligt ha ett barn från början. Man kanske inte har råd? Vet inte vad det kostar att göra en abort men det är säkert dyrt som fan.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:57
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Bleckvard


Vem skulle tvinga dig?
Klart man är mamma mot sin egen vilja om man ändå väljer att inte göra abort. Man kanske, som du säger, är emot det och därför inte gör det. Men man ville ändå inte frivilligt ha ett barn från början. Man kanske inte har råd? Vet inte vad det kostar att göra en abort men det är säkert dyrt som fan.



Abort är gratis i Sverige.
Så dyrt var det.

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 20:58
Bleckvard Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från Bleckvard

Vem skulle tvinga dig?
Klart man är mamma mot sin egen vilja om man ändå väljer att inte göra abort. Man kanske, som du säger, är emot det och därför inte gör det. Men man ville ändå inte frivilligt ha ett barn från början. Man kanske inte har råd? Vet inte vad det kostar att göra en abort men det är säkert dyrt som fan.


Abort är gratis i Sverige.


Okej. (:

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 21:01
Nykaria Tjej, 35 år

Jag har inget emot kvinnor som gör abort för sig själva.

Men för mig så ser jag abort som något väldigt fel.
JAG skulle känna mig som en mördare om jag förövar livet på ett barn.
Det är ju ändå jag som sa "ta bort det" - även om just jag själv inte genomförde aborten, utan att det är läkare.

Jag tycker att folk ska få tycka vad de vill, om abort.
Det är en individuell sak, och man är inte dum i huvudet för vad man än tycker.

Vissa är emot, vissa är för.
Vissa är helt enkelt neutrala.
Och det är något jag tycker att man ska acceptera.
Utan att göra några påhopp på någon individ här över huvudtaget.

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 21:11
Bleckvard Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Jag har inget emot kvinnor som gör abort för sig själva.

Men för mig så ser jag abort som något väldigt fel.
JAG skulle känna mig som en mördare om jag förövar livet på ett barn.
Det är ju ändå jag som sa "ta bort det" - även om just jag själv inte genomförde aborten, utan att det är läkare.

Jag tycker att folk ska få tycka vad de vill, om abort.
Det är en individuell sak, och man är inte dum i huvudet för vad man än tycker.

Vissa är emot, vissa är för.
Vissa är helt enkelt neutrala.
Och det är något jag tycker att man ska acceptera.
Utan att göra några påhopp på någon individ här över huvudtaget.


m han verkade ta väldigt illa upp.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet