Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
jdosajiasjd Kille, 35 år

3 422 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 16:44
jdosajiasjd Kille, 35 år

Citat från anonymast


Citat från LOLWAFFLEDESU

Citat från anonymast

Citat från NewRomantic

Citat från polarbear

jag tror du inte är seriös, eller så är du verkligen rubbad i huvudet.

Det är tragiskt, men hon är faktiskt seriös. Tyvärr.

Tror du verkligen att jag är seriös?? du är verkligen trög.

Är du inte seriös så är det fan du som är trög, som "argumenterar" för något du själv inte står för IRL i 100 sidor på ett jävla emocore forum.

Jag är inte trög bara för att jag har tråkigt, och jag tycker att abort är fel men jag är inte helt seriös här.


Måste finnas vettigare saker att göra för dig i så fall än detta, om inte så tycker jag synd om dig.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 17:36
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Nykaria


Det är inte mord att runka, det är inte mord att blöda 1 vecka varje månad.

Däremot tycker jag - att jag själv skulle känna mig som en mördare om jag gjorde abort.

Då både ett ägg och en spermie tillsammans blir en människa - det krävs två för att dansa tango.

--------------------------------------------------------------------------

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 17:38
ViktorLovelace Kille, 31 år

anonymast läs Nykarias inlägg

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 17:44
ViktorLovelace Kille, 31 år

Citat från anonymast


Men det är han inte.[/i]

Fnys

Musique Tjej, 34 år

1 068 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 17:53
Musique Tjej, 34 år

Det beror på.
Om man blir våldtagen eller om man får veta att barnet är väldigt sjukt redan innan födseln.
Annars?
Nej.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 18:24
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från anonymast


för att han är religiös.


Är du hatisk mot religösa människor?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 18:25
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från anonymast


nej


Men du gillade inte påven för att han var religös?
Även för att han var emot abort?
Gud, sluta multitaska.

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 18:37
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från anonymast


Det borde vara olagligt att göra abort.

Så om du blev på smällen nu och visste att du inte skulle klara av att bära/föda/ta hand om barnet så skulle du inte vilja ha möjligheten att förhindra att det blev fött? Inte ens om du hade blivit våldtagen?

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 18:40
ViktorLovelace Kille, 31 år

Citat från HardcoreChey_97


Så om du blev på smällen nu och visste att du inte skulle klara av att bära/föda/ta hand om barnet så skulle du inte vilja ha möjligheten att förhindra att det blev fött? Inte ens om du hade blivit våldtagen?[/i]

Jag har frågat henne precis den frågan och hon påstår att hon skulle klara det.

RainbowLollipop Tjej, 31 år

519 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 18:47
RainbowLollipop Tjej, 31 år

asså enligt mig är dessa diskutioner lite onödiga, det är ju upp till varje individ vad dom tycker om detta och om en tjej kanske inte vill föda barnet och då gör abort så borde väl de vara helt okej, dock tycker jag att killen borde ha nått att säga till om, iallafall att dom får säga vad dom tycker är bäst även om tjejen nu göt beslutet :/

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 18:49
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från anonymast


Jag har sagt att jag tycker att abort är okej om man har blivit våldtagen.

Men om du till exempel inte skulle vara fysiskt redo för att bära och föda ett barn då?
Om inte kroppen är färdigutvecklad så har jag för mig att kroppen kan ta väldigt stor skada av att vara gravid (dock endast något som jag har för mig att jag har läst om tidigare, mycket möjligt att jag har missuppfattat det hela, men jag tycker att det låter rimligt)

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 19:02
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från anonymast


Men man vet hur barn blir till så man får se till att inte bli gravid.

Inte alltid så enkelt.
Jag håller självklart med om att man får ta sitt eget ansvar och skydda sig men ibland så går något snett och så blir man gravid i alla fall. Kondomen kan spricka tex.
Så finns det ju historier om folk som har blivit gravida trots att de använt preventivmedel men det kanske bara är skitsnack.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 19:03
bebo_ Tjej, 33 år

anonymast är helt enkelt för ful för sex, varav hennes argument att hon inte vill ligga för att chansen finns att hon blir gravid. Det måste helt enkelt vara orsaken till hennes pinsamma inlägg.

Bleckvard Tjej, 32 år

364 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 19:05
Bleckvard Tjej, 32 år

Man hur skulle det kännas att bära omkring på ett barn man har tillsammans med en våldtäktsman när man är 12 år? Inte så jävla nice.
Om man riskerar att dö för att man inte är utvecklad nog att föda ett barn är det inte fel med abort.
Däremot om man är vuxen och slarvade med kondom eller w.e så är det inte rättvist att kvinnan får göra abort, tycker jag.

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
26 oktober 2009 kl. 19:09
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från Bleckvard


Man hur skulle det kännas att bära omkring på ett barn man har tillsammans med en våldtäktsman när man är 12 år? Inte så jävla nice.
Om man riskerar att dö för att man inte är utvecklad nog att föda ett barn är det inte fel med abort.
Däremot om man är vuxen och slarvade med kondom eller w.e så är det inte rättvist att kvinnan får göra abort, tycker jag.


Äntligen en vettig tjej som kan uttrycka sina åsikter ordentligt.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet