playstation 4?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Snea 27 år

3 241 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:06
Snea 27 år

PS2 ska det vara.

BUBBL3 Kille, 33 år

5 621 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:08
BUBBL3 Kille, 33 år

Citat från Pansartax


En sak är säker - det teknologiska hoppet kommer inte alls vara lika stort som förra generationen. Jag menar, jämför PS2 och PS3-spel. Nu kommer det snarare vara PS3 och lite snyggare PS3-spel.

Äh, sena PS2-spel och tidiga PS3-spel var inte så långt ifrån varandra. Se GoW t.ex.
Vi ser dessutom fortfarande en utveckling i PS3-spel vilket är ganska amazing efter såpass lång tid.

invertebrate 27 år

259 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:08
invertebrate 27 år

Spel har så bra grafik just nu att man inte skulle kunna göra en till PS2-PS3 skillnad direkt nu när man hoppar till nästa generation. Då skulle spel nästan vara lika snygga som verkligheten förmodar jag.

BUBBL3 Kille, 33 år

5 621 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:10
BUBBL3 Kille, 33 år

Citat från Aku


Spel har så bra grafik just nu att man inte skulle kunna göra en till PS2-PS3 skillnad direkt nu när man hoppar till nästa generation. Då skulle spel nästan vara lika snygga som verkligheten förmodar jag.

Nah, kom igen om något decennie.

HejJapan Kille, 33 år

181 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:11
HejJapan Kille, 33 år

Citat från Pansartax


En sak är säker - det teknologiska hoppet kommer inte alls vara lika stort som förra generationen. Jag menar, jämför PS2 och PS3-spel. Nu kommer det snarare vara PS3 och lite snyggare PS3-spel.

Till viss del tror jag också att det är så, men upplevs det inte så för att förra generationen(PS2 m.fl) var ganska kantigt. Nu har vi kommit till den punkt där det snarare handlar om de mindre detaljerna. Det är så jag har upplevt det när jag sett demo för Unreal Enginge 4 och Square Enix Luminous Engine. Kan dock inte påstå att jag är något vidare kunnig inom ämnet, så folk får gärna bevisa mig motsatsen :)

Pan Kille, 45 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:12
Pan Kille, 45 år

På tal om ekonomiska självmord, med tanke hur mycket det redan kostar att tillverka AAA-spel till dagens konsoler så hade det varit en balansgång på liv och död för spelhus att satsa alla kort på utveckling för high end-PC nivå. Det är med andra ord inte märkligt att de maximala möjligheterna inte utnyttjas och att prestandan normaliseras på lägre nivåer.

Skvettis Kille, 31 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:15
Skvettis Kille, 31 år

Se Star Citizen, ett AAA för high-end PC finansierat via kickstarter/crowd funding, som ett bra exempel på motsatsen.

Om man inte gör såpass dåliga spel att man kan stryka den 85% stora budgeten för att reklamera/köpa/tvångsmata konsumenterna att köpa spelet så minskar nog det kostnaderna en hel del, t.ex BF3's marknadsföring kostade 200 miljoner kronor.

BUBBL3 Kille, 33 år

5 621 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:16
BUBBL3 Kille, 33 år

När börjar streamen, svensk tid?

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:23
Pansartax Kille, 32 år

Gamereactor säger 00:00!

invertebrate 27 år

259 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:24
invertebrate 27 år

Då är det väl den tiden.

Skvettis Kille, 31 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:24
Skvettis Kille, 31 år

Klockan 24, enligt Pan, som länkade.

Pan Kille, 45 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:33
Pan Kille, 45 år

Citat från Horus


Se Star Citizen, ett AAA för high-end PC finansierat via kickstarter/crowd funding, som ett bra exempel på motsatsen.

Om man inte gör såpass dåliga spel att man kan stryka den 85% stora budgeten för att reklamera/köpa/tvångsmata konsumenterna att köpa spelet så minskar nog det kostnaderna en hel del, t.ex BF3's marknadsföring kostade 200 miljoner kronor.

7vhRQPhL1YU


Den finansieringstypen är intressant, men problematisk på många sätt. Den kan framförallt inte mäta sig i omfång med dagens uppsättning av spelhus som finansierar sig själva och väljer projekt som de faktiskt själva brinner för.

Jag tror dessutom att Star Citizen hade kunnat se långt mycket bättre ut om utvecklingsteamet hade mer erfarenheter i brallan. Det är därför jag inte alls gillar datorer i förhållande till spel - det handlar knappt om livscykler utan snarare om rappa intervaller som hela tiden slänger ny råvara i ansiktet på utvecklare att lära sig behärska. Det är mer ett konsumentutnyttjande teknologirace än den ädlaste formen av spelutveckling, dvs den som maximerar möjligheterna innan man går vidare.

BUBBL3 Kille, 33 år

5 621 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 20:55
BUBBL3 Kille, 33 år

Ett ganska bra exempel på hur väl PS3an hållit och utvecklats:

invertebrate 27 år

259 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 21:06
invertebrate 27 år

Dock om du jämför med Modern Warfare och Modern Warfare 3 så är grafiska skillnaderna inte slående haha.

utterstyle Tjej, 25 år

244 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2013 kl. 21:09
utterstyle Tjej, 25 år

Utan tvekan!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet