playstation 4?
PS2 ska det vara.
Citat från Pansartax
En sak är säker - det teknologiska hoppet kommer inte alls vara lika stort som förra generationen. Jag menar, jämför PS2 och PS3-spel. Nu kommer det snarare vara PS3 och lite snyggare PS3-spel.
Äh, sena PS2-spel och tidiga PS3-spel var inte så långt ifrån varandra. Se GoW t.ex.
Vi ser dessutom fortfarande en utveckling i PS3-spel vilket är ganska amazing efter såpass lång tid.
Spel har så bra grafik just nu att man inte skulle kunna göra en till PS2-PS3 skillnad direkt nu när man hoppar till nästa generation. Då skulle spel nästan vara lika snygga som verkligheten förmodar jag.
Citat från Pansartax
En sak är säker - det teknologiska hoppet kommer inte alls vara lika stort som förra generationen. Jag menar, jämför PS2 och PS3-spel. Nu kommer det snarare vara PS3 och lite snyggare PS3-spel.
Till viss del tror jag också att det är så, men upplevs det inte så för att förra generationen(PS2 m.fl) var ganska kantigt. Nu har vi kommit till den punkt där det snarare handlar om de mindre detaljerna. Det är så jag har upplevt det när jag sett demo för Unreal Enginge 4 och Square Enix Luminous Engine. Kan dock inte påstå att jag är något vidare kunnig inom ämnet, så folk får gärna bevisa mig motsatsen :)
På tal om ekonomiska självmord, med tanke hur mycket det redan kostar att tillverka AAA-spel till dagens konsoler så hade det varit en balansgång på liv och död för spelhus att satsa alla kort på utveckling för high end-PC nivå. Det är med andra ord inte märkligt att de maximala möjligheterna inte utnyttjas och att prestandan normaliseras på lägre nivåer.
Se Star Citizen, ett AAA för high-end PC finansierat via kickstarter/crowd funding, som ett bra exempel på motsatsen.
Om man inte gör såpass dåliga spel att man kan stryka den 85% stora budgeten för att reklamera/köpa/tvångsmata konsumenterna att köpa spelet så minskar nog det kostnaderna en hel del, t.ex BF3's marknadsföring kostade 200 miljoner kronor.
När börjar streamen, svensk tid?
Gamereactor säger 00:00!
Då är det väl den tiden.
Klockan 24, enligt Pan, som länkade.
Citat från Horus
Se Star Citizen, ett AAA för high-end PC finansierat via kickstarter/crowd funding, som ett bra exempel på motsatsen.
Om man inte gör såpass dåliga spel att man kan stryka den 85% stora budgeten för att reklamera/köpa/tvångsmata konsumenterna att köpa spelet så minskar nog det kostnaderna en hel del, t.ex BF3's marknadsföring kostade 200 miljoner kronor.
7vhRQPhL1YU
Den finansieringstypen är intressant, men problematisk på många sätt. Den kan framförallt inte mäta sig i omfång med dagens uppsättning av spelhus som finansierar sig själva och väljer projekt som de faktiskt själva brinner för.
Jag tror dessutom att Star Citizen hade kunnat se långt mycket bättre ut om utvecklingsteamet hade mer erfarenheter i brallan. Det är därför jag inte alls gillar datorer i förhållande till spel - det handlar knappt om livscykler utan snarare om rappa intervaller som hela tiden slänger ny råvara i ansiktet på utvecklare att lära sig behärska. Det är mer ett konsumentutnyttjande teknologirace än den ädlaste formen av spelutveckling, dvs den som maximerar möjligheterna innan man går vidare.
Ett ganska bra exempel på hur väl PS3an hållit och utvecklats:
Dock om du jämför med Modern Warfare och Modern Warfare 3 så är grafiska skillnaderna inte slående haha.
Utan tvekan!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet