WoW

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Joachim Kille, 33 år

1 931 forumsinlägg

Skrivet:
11 juni 2011 kl. 22:39
Joachim Kille, 33 år

Tystnaden i venten efter en wipe på 1% på cho'gall <3

Within Kille, 35 år

3 393 forumsinlägg

Skrivet:
11 juni 2011 kl. 22:42
Within Kille, 35 år

Citat från Joachim


Tystnaden i venten efter en wipe på 1% på cho'gall <3

The silence of rage and disappointment.

Joachim Kille, 33 år

1 931 forumsinlägg

Skrivet:
11 juni 2011 kl. 22:52
Joachim Kille, 33 år

LOL. Ännu en, denna gång hade han 210k HP kvar.

Jimmy Kille, 33 år

18 299 forumsinlägg

Skrivet:
11 juni 2011 kl. 22:55
Jimmy Kille, 33 år

Haha ouch, lycka till!

Kommer ihåg att vi wipade på BQL HC en gång när hon hade 14k hp kvar, vilket alltså är 0.0196%. Förvisso ingen svår boss och vi tog henne nästa försök, men lite surt var det. :)

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
11 juni 2011 kl. 22:59
Zac Kille, 36 år

Året 2012 kommer världen gå under. Världen av krigskraft! SWTOR och Gw2 kommer ta över tronen tillsammans.

Jimmy Kille, 33 år

18 299 forumsinlägg

Skrivet:
11 juni 2011 kl. 23:08
Jimmy Kille, 33 år

Citat från Zac


SWTOR och Gw2 kommer ta över tronen tillsammans.

Precis som Rift, LotRO, City of Heroes, Aion, Age of Conan, Warhammer Online, EQ2 och alla andra wow-killers har gjort!

Joachim Kille, 33 år

1 931 forumsinlägg

Skrivet:
11 juni 2011 kl. 23:35
Joachim Kille, 33 år

"Last try, then call it"

Allt går gallant. Nere utan vidare omständigheter.

BMTHEROIN Kille, 35 år

14 721 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 06:10
BMTHEROIN Kille, 35 år

http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=186829
Finns tydligen spelare som counterspellar folk som HS'ar hahah..

pissjklh Kille, 32 år

2 687 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 06:20
pissjklh Kille, 32 år

spelade förr
FETT
JÄVLA
INTE VÄRT

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 11:13
Zac Kille, 36 år

Citat från Jimmy


Citat från Zac

SWTOR och Gw2 kommer ta över tronen tillsammans.

Precis som Rift, LotRO, City of Heroes, Aion, Age of Conan, Warhammer Online, EQ2 och alla andra wow-killers har gjort!



Saken är den att det är väldigt få människor som varit intresserade av något av dessa spel, och på varje person som sa "Rift kommer bli bra!" sa 100 BlizzBoys "Lol alla tror Rift kommer döda WoW!".

Rift har inget att komma med, verkligen en kopia av WoW.

LotRO är ett RP-spel. Självklart var det inte ens meningen att de skulle slå WoW med ett PvE spel när man inte ens kan spela den onda sidan. Snälla.

CoH. Att du ens skriver med det :o

Aion går det bra för, runt 3 millioner subs nu.

Age of Conan var inte ens riktat för en stor spelarbas. Med tanke på att man behövde en 20.000kr dator för att maxa grafiken, och en 10.000kr dator för att spela på low gör det rätt uppenbart.

Warhammer online hoppades jag faktiskt bli bra. Men när de gör ett spel med grafik sämre än 90tal spel med grafikbuggar och ett gameplay som inte håller så självklart går det inte bra.

EverQuest 2? Du skämtar med mig? Det spelet kom ut före WoW. Visst, samma månad, men hur tänker du när ett spel som släpps före ska döda WoW innan det är släppt?



Saken är den, att INGEN utom WoW/Blizz-fanbois har kallat dessa spel WoW-killers. Någon enstaka som inte gillar WoW längre och drar upp en tråd om hur bra Rift skulle bli, sen kommer halva WoWs spelarbas och trashar Rift och påstår att alla säger att Rift är WoW-killer.

Skillnaden är rätt stor också.

Star Wars har en högre fanbase än vad Blizzard (iaf Warcraft serien) har. Både såna som spelar, och såna som gillar film. De kommer att nå ut till alla som gillar Star Wars och alla som gillar MMORPG men tröttnat på WoW samt alla som inte testat MMORGs som både gillar spel och inte provat på att spela mycket innan. Redan innan start har de en större fanbase än vad alla dessa "WoW-killers" har nu tillsammans.
Det går inte att förneka att ett bra skapat Star Wars MMORPG kommer bli succé.

Guild Wars 2 har också en stor fanbase från Guild Wars 1. Gw1 sålde över 6 miljoner kopior och på sin peak hade runt 3.5 miljoner. Spelet är lite av en satsning då de har revampat helt och hållet hur ett MMORPG fungerar. Och om man nu ska säga att Gw2 kommer gå åt skogen på grund av det kan fråga folk som vart på Game conventions och liknande som säger att spelet är det bästa MMORPG som gjorts, och att var sig WoW eller SWTOR har något på det.
Troligen kommer folk fortsätta spela WoW omd e spelar Gw2, i alla fall tills de fastnat helt, då det är B2P så deras budget ändras inte så mycket.

Blizzard har förlorat subs för första gången på 7 år. De har förlorat 600.000 spelare på ett halvår. Att Aion har 3 mill subs, Rift har 1 mill subs, båda växer och mer folk blir trötta på WoW så kommer de inte kunna ta ikapp det. Både SWTOR och Gw2 är också MMORPGs som vem som helst kan tycka om, inte bara en fanbase som har bra dator, eller en som gillar Tolkiens böcker.

WoW kommer gå ner nu, om de förlorar 600.000mil subs vid starten av en ny expansion så kommer de inte komma tillbaka för en patch. Och använd inte "Kina har inte fått någon expansion efter TBC än, klart de inte spelar!" Kina betalar per timma och har därför ingen anledning till att avsluta deras konto så de är alltid aktiva.

meraxes Tjej, 31 år

145 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 11:26
meraxes Tjej, 31 år

Jag förstår inte detta oändliga behov utav att behöva analysera huruvida WoW kommer dö pga nya spel eller inte. Vafan spelar det för roll? Man spelar väl så länge man tycker det är kul & värt tiden/pengarna, oavsett om 10 miljoner till spelar skiten eller inte.

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 11:41
Zac Kille, 36 år

Det spelar roll för att WoW är ett medoikert spel, som blir sämre med tiden då konceptet är gammalt och föråldrat. De flesta som spelar, spelar WoW för de inte har något annat att göra. De flesta som spelar WoW glömmer av att det faktiskt finns andra spel och missar väldigt mycket.

Blizzard har inte heller behövt göra WoW bättre med åren, de har kunnat ta det lugnt och endast lägga till småändringar varje expansion och ändrat deras UI lite för att det ska se ut som de gör mycket. Blizzard behöver spel som utmanar dem för att själva kunna göra bättre spel så att hela spelbranschen blir bättre.

World of Warcraft är ett spel som är byggt på att göra spelare beroende och spela även om de inte tycker spelet egentligen är så roligt. Att de även själva verkar vilja att WoW ska gå under visar de rätt starkt. WLK gjorde de endast för att tjäna pengar, dåliga spelare fick sina epics och och var i princip det hela spelet handlade om, att få sina welfare epics. De tjänade in många subs på grund av det och kommer förlora dem som inte orkar med att kämpa för lite gear samt förlora de som börjat tröttna på WoW. De visste de utan tvekan om när de gjorde både WLK och Cataclysm. Lite content, mycket omgjorda gamla instancer, mycket omgjort gammalt gear och för varje expansion som kommer slackar de mer och mer.

Antagligen är det för att de bästa från WoW teamet flyttat till Titan. Och de vill självklart inte tävla med sina egna spel emellan och att folk självklart ska gå över till Titan så de kan tjäna multum i 10 år till.

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 11:43
Zac Kille, 36 år

Sammanfattning:

Spelbranschen kommer att bli bättre när det är utmaning mellan företagen och deras spel. WoW är ett gammalt koncept och börjar nästan bli stoneage gammalt. Nya fräsha spel som sätter högre standard kommer få hela spelbranschen att bli bättre i framtiden.

Dock är det alla dessa företag som tryckt ut WoW kopiors fel också. Att de inte vågat sig på något nytt har förstört mycket. De som faktiskt vågat sig på nytt har ändå gjort det som en WoW-kopia för de tror att det är ett vinnande koncept. Det vinnande konceptet är att WoW är beroendeframkallande, inte för att spelet är direkt bra.

Erikerik1 32 år

201 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 11:50
Erikerik1 32 år

Citat från Zac


Citat från Jimmy

Citat från Zac

SWTOR och Gw2 kommer ta över tronen tillsammans.

Precis som Rift, LotRO, City of Heroes, Aion, Age of Conan, Warhammer Online, EQ2 och alla andra wow-killers har gjort!


Saken är den att det är väldigt få människor som varit intresserade av något av dessa spel, och på varje person som sa "Rift kommer bli bra!" sa 100 BlizzBoys "Lol alla tror Rift kommer döda WoW!".

Rift har inget att komma med, verkligen en kopia av WoW.

LotRO är ett RP-spel. Självklart var det inte ens meningen att de skulle slå WoW med ett PvE spel när man inte ens kan spela den onda sidan. Snälla.

CoH. Att du ens skriver med det :o

Aion går det bra för, runt 3 millioner subs nu.

Age of Conan var inte ens riktat för en stor spelarbas. Med tanke på att man behövde en 20.000kr dator för att maxa grafiken, och en 10.000kr dator för att spela på low gör det rätt uppenbart.

Warhammer online hoppades jag faktiskt bli bra. Men när de gör ett spel med grafik sämre än 90tal spel med grafikbuggar och ett gameplay som inte håller så självklart går det inte bra.

EverQuest 2? Du skämtar med mig? Det spelet kom ut före WoW. Visst, samma månad, men hur tänker du när ett spel som släpps före ska döda WoW innan det är släppt?



Saken är den, att INGEN utom WoW/Blizz-fanbois har kallat dessa spel WoW-killers. Någon enstaka som inte gillar WoW längre och drar upp en tråd om hur bra Rift skulle bli, sen kommer halva WoWs spelarbas och trashar Rift och påstår att alla säger att Rift är WoW-killer.

Skillnaden är rätt stor också.

Star Wars har en högre fanbase än vad Blizzard (iaf Warcraft serien) har. Både såna som spelar, och såna som gillar film. De kommer att nå ut till alla som gillar Star Wars och alla som gillar MMORPG men tröttnat på WoW samt alla som inte testat MMORGs som både gillar spel och inte provat på att spela mycket innan. Redan innan start har de en större fanbase än vad alla dessa "WoW-killers" har nu tillsammans.
Det går inte att förneka att ett bra skapat Star Wars MMORPG kommer bli succé.

Guild Wars 2 har också en stor fanbase från Guild Wars 1. Gw1 sålde över 6 miljoner kopior och på sin peak hade runt 3.5 miljoner. Spelet är lite av en satsning då de har revampat helt och hållet hur ett MMORPG fungerar. Och om man nu ska säga att Gw2 kommer gå åt skogen på grund av det kan fråga folk som vart på Game conventions och liknande som säger att spelet är det bästa MMORPG som gjorts, och att var sig WoW eller SWTOR har något på det.
Troligen kommer folk fortsätta spela WoW omd e spelar Gw2, i alla fall tills de fastnat helt, då det är B2P så deras budget ändras inte så mycket.

Blizzard har förlorat subs för första gången på 7 år. De har förlorat 600.000 spelare på ett halvår. Att Aion har 3 mill subs, Rift har 1 mill subs, båda växer och mer folk blir trötta på WoW så kommer de inte kunna ta ikapp det. Både SWTOR och Gw2 är också MMORPGs som vem som helst kan tycka om, inte bara en fanbase som har bra dator, eller en som gillar Tolkiens böcker.

WoW kommer gå ner nu, om de förlorar 600.000mil subs vid starten av en ny expansion så kommer de inte komma tillbaka för en patch. Och använd inte "Kina har inte fått någon expansion efter TBC än, klart de inte spelar!" Kina betalar per timma och har därför ingen anledning till att avsluta deras konto så de är alltid aktiva.


Jag tror inte wow bryr sej om Zacs på emocores slutsatser och gör en patch till alla dom andra trogna millioner spelare för att dom just ska kunna forsätta

RedShirtGuy Tjej, 33 år

26 072 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 11:53
RedShirtGuy Tjej, 33 år

vänta förlorade de 600.000 mil subs vi cata?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet