Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 10:24
Bloodbath 33 år

Citat från Anklever


Citat från 2qt2bstr8

Ja, kom till det då. Vilka är de?

Språk, kultur och allt annat som skiljer oss från resten av världen.

Citat från 2qt2bstr8

Men för fan, tror du på allvar att svenska samer inte kan svenska eller?

De gör de säkert. Men de har också egna språk och egna levnadssätt och en egen kultur som skiljer dem från resten av Sverige. Det leder till att de vill behandlas annorlunda, och kommer behandlas annorlunda.


Om det är några som är svenskar så är de Samerna.. De är dom som egentligen har den större rätten till det här landet (Y) Vi svenskar kom hit för ex antal tusen år sen och knuffade bort dom, ungefär som amerikanerna och indianerna... bara det att vi inte slaktade skiten ur samerna som dom gjorde med indianerna.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 15:35
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


De gör de säkert. Men de har också egna språk och egna levnadssätt och en egen kultur som skiljer dem från resten av Sverige. Det leder till att de vill behandlas annorlunda, och kommer behandlas annorlunda.

Ja vadå då, du blir väl inte mindre svensk för att du även kan engelska?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 17:20
Anklever Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


Ja vadå då, du blir väl inte mindre svensk för att du även kan engelska?

Nej, det är ganska svensk att kunna engelska. Pratar man dock engelska som modersmål, lever med och som en engelsmän är man självklart mindre svensk.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 17:24
DumFan Kille, 35 år

Citat från Anklever


Nej, det är ganska svensk att kunna engelska. Pratar man dock engelska som modersmål, lever med och som en engelsmän är man självklart mindre svensk.[/i]

Jag bor inte norrland och får då enligt berevblablabla inte uttala mig om det. Men snackar verkligen alla samer samiska i deras normala vardag?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 17:27
natsukashi Kille, 60 år

Knappast. x>

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 17:28
Gravedigger Kille, 33 år

Fast Samiska är officiellt ett språk i Sverige.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 20:33
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från DumFan


Jag bor inte norrland och får då enligt berevblablabla inte uttala mig om det. Men snackar verkligen alla samer samiska i deras normala vardag?

Det gör de ju verkligen INTE. Vågar även tippa på att de flesta samer inte bor i tält och odlar ren. Jag fattar fortfarande inte vad det är för "svenska värderingar" samer inte delar, om man bortser från typ "inte parkera sin ren på motorvägen". Att det finns en samekultur förhindrar liksom inte att man delar SDs svenska värderingar mer än raggarkulturen eller dansbandskulturen eller vad fan som helst.

volney Tjej, 34 år

1 442 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 20:35
volney Tjej, 34 år

väldigt mycket blankt

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 20:36
natsukashi Kille, 60 år

De som delar ut gratis gräs till röstarna

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 20:38
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från natsukashi


De som delar ut gratis gräs till röstarna

Vänta ett tag...
...så om jag klipper alla gräsmattor i hela Örebro och sedan startar ett parti som delar ut det till väljarna, får jag din röst då?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 20:38
Anklever Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


Det gör de ju verkligen INTE. Vågar även tippa på att de flesta samer inte bor i tält och odlar ren. Jag fattar fortfarande inte vad det är för "svenska värderingar" samer inte delar, om man bortser från typ "inte parkera sin ren på motorvägen". Att det finns en samekultur förhindrar liksom inte att man delar SDs svenska värderingar mer än raggarkulturen eller dansbandskulturen eller vad fan som helst.

Skillnaden är väl att raggare inte vill ha speciella rättigheter, ett eget språk, en egen nationaldag eller en egen myndighet.

Jag har inget emot samer, men varför jobba aktivt med att sära på folkgrupperna? Varför ha en egen nationaldag? Känner sig inte samerna tillräckligt svenska för att fira den svenska nationaldagen?

DanneVafan Kille, 35 år

4 143 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 20:40
DanneVafan Kille, 35 år

Blankt i detta skede.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 21:08
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


Varför ha en egen nationaldag? Känner sig inte samerna tillräckligt svenska för att fira den svenska nationaldagen?

Ja herregud, blotta tanken får jesusbarnet att gråta. Grejen är ju att samer är en total ickefråga för 95% av sveriges befolkning. Jag tycker inte heller att de ska ha särrättigheter, men den frågan är ungefär lika högt prioriterad på min och alla andras utom SD mentala dagordning som att avskaffa kungahuset (ännu ett exempel på historiskt motiverad födslorätt, men detta hör man naturligtvis aldrig en SDare öppna käften om) eller skötseln av blomsterrabatter i Säffle kommun.


Skillnaden är väl att raggare inte vill ha speciella rättigheter, ett eget språk, en egen nationaldag eller en egen myndighet.

Vad i helvete har någon över huvud taget att göra med om de har en egen nationaldag eller språk? Vad vill ni göra åt det, förbjuda samiska? Att inte fira nationaldagen är inte att inte dela svenska värderingar, däremot är det en ganska utbredd svensk värdering att SKITA i nationaldagen.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 21:22
natsukashi Kille, 60 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från natsukashi

De som delar ut gratis gräs till röstarna

Vänta ett tag...
...så om jag klipper alla gräsmattor i hela Örebro och sedan startar ett parti som delar ut det till väljarna, får jag din röst då?


>:(
no

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2010 kl. 21:24
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från natsukashi


>:(
no


Fake and gay


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet