Varför äta kött?
För att få i sig alla ämnen kroppen behöver, och säg inte att man kan få de från bönor eller nå annat skit. Äter hellre kött än bönor fast båda smakar skit.
Citat från firefliez
För att få i sig alla ämnen kroppen behöver, och säg inte att man kan få de från bönor eller nå annat skit. Äter hellre kött än bönor fast båda smakar skit.
Finns i annat än bönor också, handlar bara om mängder.
Ja jag är medveten om det, därför jag skrev " säg inte att man kan få de från bönor eller nå annat skit"
Men jag skulle inte vilja äta något överdrivet mycket för att få i mig rätt mängd.
Man behöver inte äta överdrivet mycket heller för den delen.
Kött är äckligt lixommm..
Och du vet vad jag anser vara normalt intag och för mycket? Jahaja
Citat från firefliez
Ja jag är medveten om det, därför jag skrev " säg inte att man kan få de från bönor eller nå annat skit"
Men jag skulle inte vilja äta något överdrivet mycket för att få i mig rätt mängd.
med skit trodde jag att du menade saker som faktiskt var äckliga och inte typ melon, papaya, avokado och annat gott. :(((
Citat från natsukashi
Citat från firefliez
Ja jag är medveten om det, därför jag skrev " säg inte att man kan få de från bönor eller nå annat skit"
Men jag skulle inte vilja äta något överdrivet mycket för att få i mig rätt mängd.
med skit trodde jag att du menade saker som faktiskt var äckliga och inte typ melon, papaya, avokado och annat gott. :(((
melon, papaya och avokado är inte gott
Citat från firefliez
Citat från natsukashi
Citat från firefliez
Ja jag är medveten om det, därför jag skrev " säg inte att man kan få de från bönor eller nå annat skit"
Men jag skulle inte vilja äta något överdrivet mycket för att få i mig rätt mängd.
med skit trodde jag att du menade saker som faktiskt var äckliga och inte typ melon, papaya, avokado och annat gott. :(((
melon, papaya och avokado är inte gott
melon, papaya och avokado är så jävla gott
Citat från firefliez
melon, papaya och avokado är inte gott
Alltså, vad tycker du är gott egentligen? :I
u mad man
Citat från firefliez
Och du vet vad jag anser vara normalt intag och för mycket? Jahaja
Om man jämför med intaget av kött för att få i sig rätt näring gentemot vegetarisk kost för att få i sig rätt näring så behöver man inte äta överdrivet mycket vegetariskt.
Och vad du definierar som normalt intag ändrar inte hur mycket näring du ska ha i dig.
Citat från natsukashi
Citat från firefliez
melon, papaya och avokado är inte gott
Alltså, vad tycker du är gott egentligen? :I
u mad man
bacon, gurka med salt på är rätt så gott
Citat från spiskummin
Citat från OMB
Men dom kan ta sig själva för jag talar bara om att det är värt att äta kött.. från egen erfarenhet...
Inte nog med att det är sjukt gött, det är nyttigt för dig oxå, lika nyttigt som det gröna.
Så kommer någon och säger något om "vad jag skulle ätit" är det ju bara att svara "och du bör äta kött, men ha lite mer koll på vad för kött du äter" för det är inte så värt svårt att ta reda på hur "slakten är gjord". Och det var av den anledningen jag blev veg, för att jag tyckte synd om djuren.
Säg mig, var finns det kött som inte är dåligt för både miljö och djur? För jag har aldrig hört talas om något sådant. Det är verkligen inte bara slakten som är dåligt med djurindustrin.
Sen så är kött ganska näringsfattigt, som det redan tagits upp väldigt många gånger i tråden.
Du fick helt enkelt inte i dig tillräckligt mycket kalorier, eller kanske näring för den delen. Det funkar som sagt inte att bara plocka bort köttet från sin pasta-ketchup-gurkarätt.
För mig var det helt tvärtom när jag blev vegetarian. Jag hade livnärt mig på i stort sett enbart kött och grönsaker var ju äckligt. Sen blev jag vegetarian (senare vegan) och blev piggare och började tycka om grönsaker. Sen är det ju dessutom billigare att vara vegan, vilket är en av de bästa fördelarna för en fattig student.
hade ingen "pasta-ketchup-gurkarätt." talrik, åt mästadels bönor och grönsaker, mycket potatis för det gillar jag ;)
Sen jabbar jag som sagt på resturange, som veg där blir du hatad men på samma gång älskad... kokarna får något annat att tänka på en deras prepp osv... så jag fick alltid egenlagad mat från min köksmästare och kan lova dig att det inte va några små fjuttiga potioner där med näringsfattiga råvaror där inte.... sällan man fick pasta och ketchup där ;)
Kött kanske är näringsfattigt, vad vet jag? men en sak vet jag iaf, det finns saker i det som iaf gjorde mig mycket piggare.
Adrenalin :P
Lol, kött är gott, och alla människor överlever inte på grönt och korn.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet