Tips/Råd om Hår!
Har för mig att den säger 40 minuters verkningstid men det är rätt safe att ha i den en timme, det har jag alltid och det har inte varit några problem, tänk dock på att vänta en månad mellan varje blekning!
Citat från PLOMP
EDIT, skrev fett segt, men det var menat att hamna under MamaWolf
Haha! Jag förstod det! :) Ja självklart så varierar det jättemycker beroende på hårtyp! Men jag tycker att L1++ har fungerat bättre över lag på de flesta jag har träffat och det gör underverk på mitt hår. :) Mood's tar knappt på mitt hår alls då den är gjord för skandinaviskt hår.. Och jag med mitt afrikanska hår har ingen stor nytta av det. ):
Mitt hår börjar lätt koka med...
Använde Depends blekning sist och den brände av halva håret och började koka... asbra verkligen.
Mood är den ända jag provat som inte börjat koka faktiskt !
börjat koka? Oo
l1++ fungerar inte på mitt hår, så det beror på hårtyp som ni säger.
Yes!
Vissa blekningar får nån kemiskt reaktion på vissa hår eller vatten så att det blir så varmt att det börjar koka, inte jätteroligt !
Någon som vet något om Silicea? Det ska typ göra så att håret blir längre och tjockare.
Vill veta om det verkligen gör det.. Någon som har testat?
Citat från Vampyrmos
Citat från NAYO
Någon som vet något om Silicea? Det ska typ göra så att håret blir längre och tjockare.
Vill veta om det verkligen gör det.. Någon som har testat?
testade och det funkadede 4 första månaderna! Men sedan märkte jag det bara på mina naglar som växte som ogräs!
Ojdå, skulle du rekommendera det? :D Och finns dom på kronan? (apoteket)
Citat från NAYO
Citat från Vampyrmos
Citat från NAYO
Någon som vet något om Silicea? Det ska typ göra så att håret blir längre och tjockare.
Vill veta om det verkligen gör det.. Någon som har testat?
testade och det funkadede 4 första månaderna! Men sedan märkte jag det bara på mina naglar som växte som ogräs!
Ojdå, skulle du rekommendera det? :D Och finns dom på kronan? (apoteket)
att prova iallafall! Tog en månad innan jag såg resultat. Och det vet jag inte, men ica och coop har dem :)
Citat från MamaWolf
Ska man bleka från mörkt så ska man använda L1++ blekningen.. Inte mood's jävla skräpblekning som de flesta använder. Jag blekte mitt mörkbruna till vitt på 4 blekningar, och mitt hår är svårblekt dessutom.
Vi blekte håret på min rumskompis som var mörkbrun sen nästan ett år tillbaks.
Vi använde mood två gånger och silvershampoo en gång, sen var hon i princip vithårig hon också.
Så säg inte att det är någon skräpblekning bara för att det inte fungerar på ditt hår.
Hennes hår blev inte direkt slitet heller, inte mer än som är normal för två blekningar.
BreeMe: Haha, blir lätt att jag säger att den suger för att jag alltid blir så besviken av den! :) Menar inte att den inte kan fungera jättebra på skandinaviskt hår eller andra hårtyper. Men på afrikanskt hår så är den totalt värdelös. Både jag, min mamma och min moster intygar det. haha!
Har också kompisar som MOOD's fungerat jättebra på, men jag är väldigt mycket en pris = kvalité-person också.. Och mood är rätt billig i jämförelse.
MamaWolf:
Okej men då kan vi konstatera det att Mood är för det mesta bäst för skandinaviskt hår medans L1 serien fungerar bättre på afrikanskt hår.
:)
om man färgar från gulblondt tll mörkbrunt, äre bara köra eller ska jag färga med svart för att det typ inte kommer ta lika mycket färg eller jag vene. orkar inte ha fult hår länge haha :((
Citat från boblars
om man färgar från gulblondt tll mörkbrunt, äre bara köra eller ska jag färga med svart för att det typ inte kommer ta lika mycket färg eller jag vene. orkar inte ha fult hår länge haha :((
Mörkbrunt blir typ alltid svart, oavsett hårfärg. Tänk att den färgen du tar alltid blir lite mörkare än vad det är.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet