Tips/Råd om Hår!
Vet inte om det hör hit egentligen, men det är i alla fall så att jag fått något liknande eksem i hårfästet och i hårbotten vilken kan tänkas bero på att jag använder mycket hårspray och för att jag ofta färgar håret.
Men finns det något billigt sätt att göra något åt det? Har inte råd med några mirakelkurer så huskurer sökes!
Citat från Skrattfeber
Vet inte om det hör hit egentligen, men det är i alla fall så att jag fått något liknande eksem i hårfästet och i hårbotten vilken kan tänkas bero på att jag använder mycket hårspray och för att jag ofta färgar håret.
Men finns det något billigt sätt att göra något åt det? Har inte råd med några mirakelkurer så huskurer sökes!
Fast det kan ju vara en allergichock också. (av hårfärgen)
Bästa sättet är väl att låta det vara.. och inte försöka torka ut hårbotten så mycket. Tvätta inte för ofta/sällen och ha mild shampoo.
Tror inte det beror så mycket på hårsprayen dock.
BreeMe, tack så mycket!
Är dock lite rädd för att håret ska falla av eller bli för slitet helt enkelt, känns lite riskabelt. :(
Citat från Colonel
BreeMe, tack så mycket!
Är dock lite rädd för att håret ska falla av eller bli för slitet helt enkelt, känns lite riskabelt. :(
Det kommer nog inte falla av helt, men de kommer bli tunt och väldigt slitet.. om du inte bleker det med många veckors mellanrum.
panama: Det är lustigt för det är säkert en månad sen jag färgade sist, jag tycker inte att det borde ge utslag nu :(
Får hoppas att det går över
hur blir det om man färgar rosa på ljusbrunt hår....?
cellskreck: rätt fult tror jag... :(
Citat från fembot
cellskreck: rätt fult tror jag... :(
det kanske blir mer åt det lila hållet, eftersom det blir mörkare...?
Citat från cellskreck
Citat från fembot
cellskreck: rätt fult tror jag... :(
det kanske blir mer åt det lila hållet, eftersom det blir mörkare...?
ja, alltså dels det, och sen tror jag det kan se lite missfärgat ut eftersom rosa är en så stark färg. Nog bättre att avfärga en gång i alla fall :)
Massera in håret med ägg, hiss eller diss?
Alltså det kan väl inte skada i alla fall?
Citat från Skrattfeber
Massera in håret med ägg, hiss eller diss?
Alltså det kan väl inte skada i alla fall?
om jag inte misstagit mig nu så innehåller ju rått ägg massor med proteiner så.. det kan ju inte skada.
Har aldrig prövat själv, men jag antar att det kan bli en riktig proteinkick för håret.
Go nuts!
Nästa fråga är då hur länge det ska vara i? Luktar inte så gott
Citat från Skrattfeber
Nästa fråga är då hur länge det ska vara i? Luktar inte så gott
well... ha i det så länge du känner för det men så pass länge så det hinner verka lite :]
så minst 10 min i guess
I need to know>:3! snälla svara.! jag hittade ingen tråd riktigt så tar här! Jag har löshår i 100% äkta kanekalon? o efter typ ngra få g användning så trasslar de sej._, så letar efter en stackars människas riktiga hår så ja kan sno! låter scvary men! när jag kollar på tradera.se står det. Äkta REMY hår. o nu undrar jag. Hur är remy löshår? Menas remy hair mänskligt hår;O?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet