Sverigedemokraterna
Jag har sagt att det är invandringspolitiken som är FELET i det HELA. Hur kan jag tydligare klargöra för dig.
Det är ju ungefär som att prata med en vägg. Helt immun för meningar som inte går din väg.
En eloge till den som faktiskt har tålamod nog att försöka föra en vettig diskussion med Koof.
Citat från Koof:
Jag har sagt att det är invandringspolitiken som är FELET i det HELA. Hur kan jag tydligare klargöra för dig.
Det är ju ungefär som att prata med en vägg. Helt immun för meningar som inte går din väg.
Vilken del av invandringspolitiken? Inkluderar du integrationspolitiken där? För integrationen sker ju efter att invandrarna kommit hit.
Är problemet att dom kommer hit överhuvudtaget?
Hur kan det vara det? Var hela växjös invandrarbefolkning medansvariga till bilbränderna eller?
Varför vill du kollektivbestraffa? Invandrarna som inte kommit hit än kan ju omöjligen vara ansvariga i bilbränderna i VÄXJÖ
Citat från Ganondorf:
En eloge till den som faktiskt har tålamod nog att försöka föra en vettig diskussion med Koof.
Är pigg
Ja det uppskattas mycket även ifrån mitt håll. Majoriteten duckar för problemen istället.
Citat från Koof:
Ja det uppskattas mycket även ifrån mitt håll. Majoriteten duckar för problemen istället.
Skrev du inte nyss att det var som att snacka med en vägg? :---(
Jag kollektivstraffar inte... det handlar om att hjälpa dem som behöver hjälp. Att kunna hjälpa, att inte skapa missnöje och utanförskap vilket i sitt led leder till att dessa mordbränder och bomber inte uppstår.
Citat från u_suck_tbh:
Citat från Koof:
Ja det uppskattas mycket även ifrån mitt håll. Majoriteten duckar för problemen istället.
Skrev du inte nyss att det var som att snacka med en vägg? :---(
Bättre att prata med en vägg än rakt ut i tomma intet. ;-)
Citat från Koof:
Jag kollektivstraffar inte... det handlar om att hjälpa dem som behöver hjälp. Att kunna hjälpa, att inte skapa missnöje och utanförskap vilket i sitt led leder till att dessa mordbränder och bomber inte uppstår.
Okej tack, vi har kommit ett steg närmare vad som gör att bilbränderna uppstår
Missnöje och utanförskap, ruta två
Nice
Varför hamnar dom i utanförskap och blir missnöjda då? Vilka innanförskap är det dom inte kommer in i? Och varför?
Citat från Koof:
Bättre att prata med en vägg än rakt ut i tomma intet. ;-)
Haha vad fan fint egentligen
Så låga ribbor, appreciate the little things osv!
Det som leder till utanförskap och missnöje är i den grad av kostnader som uppstår av den kraftiga invandring vi har. Att istället lägga mer resurser på de som faktiskt flytt ifrån förtryck, krig etc.
I dagens läge har vi varken pengar eller bostäder till att hjälpa alla och DÄRFÖR tycker jag att förslaget är bra till en minskad invandring.
Att sätta press på andra rika EU-länder att hjälpa till är lösningen.
Citat från Koof:
Det som leder till utanförskap och missnöje är i den grad av kostnader som uppstår av den kraftiga invandring vi har. Att istället lägga mer resurser på de som faktiskt flytt ifrån förtryck, krig etc.
I dagens läge har vi varken pengar eller bostäder till att hjälpa alla och DÄRFÖR tycker jag att förslaget är bra till en minskad invandring.
Att sätta press på andra rika EU-länder att hjälpa till är lösningen.
(Ruta tre, pengar.)
Vilka ska lägga ut dom pengarna? Ska integrationen finansieras privat eller statligt (eller överstatligt a lá EU eller FN (lol FN))?
Du vill se att rikare EU-länder hjälper mer.
Det tycker jag också.
Men att skjuta ifrån sig ansvaret på dom tror jag inte räcker
Inte precis som om att dom tänker "vi behöver inte ta in så många för Sverige tar in så vi inte behöver"
Och inte precis som om att dom hade tänkt om SD fick igenom som dom vill (den lösningen som du också skriver här) att "oh shit sverige drar ner på sin börda, nu MÅSTE vi bära mer!!"
troligare att dom kommer fortsätta hålla dom låga nivåerna
och istället säga "Ser ni? Sverige kunde inte så vi kan inte heller, tur att sverige insåg hur ohållbart det egentligen var" och yada yada
och så får dom vi i sverige nekar hjälp ingen hjälp överhuvudtaget
Eller vad vill du göra, lägga pengar vi hade kunnat spara på minskad invandring på att istället lobba de andra länderna? Hur mycket billigare hade det blivit?
Eller hur menar du annars att vi ska få dom att bära mer av bördan?
"or else what?"
""Ser ni? Sverige kunde inte så vi kan inte heller, tur att sverige insåg hur ohållbart det egentligen var" och yada yada """
Det är de jag är rädd för. Om detta sker och detta fortsätter ser jag en undergång jag förhoppningsvis slipper.
Det var också därför jag skrev "pressa" andra EU-länder. Vi har den mest kraftiga invandringen i hela VÄRLDEN vilka andra länder också vet. Man måste börja någonstans, det går fortfarande inte stå och blunda för problemen som sker världen över. Att hjälpas åt mot terrorgrupper, förtryck och krig krävs.
Jag vill minska invandringen, lägga de pengar som "sparas" som kommer hit på bostäder jobbmöjligheter osv osv.
Just nu tar vi inte mer än vad det skapas jobbmöjligheter och det är inte hållbart
Måste det, rent ekonomiskt/resursmässigt, handla om fortsatt invandring ELLER bostad- och jobb- resursallokering?
Är budgeten verkligen så kluven på den frågan? Varför anser man att man ens kan skära ner på den ENA av dessa? Finns det verkligen inga andra saker i budgeten som man kan skära ner på?
Om nej, varför är det omöjligt att tänka sig att ta in mer skatt och dryga ut inkomsterna? Eller sluta privatisera och engagera sig i lite statskapitalism ;(
Bonus:
Och varför byggs det inga billiga bostäder? Det byggs ju nytt varje år, men varför är priserna så satans medelinkomst-baserade?
Klart det blir glapp när man tar in invandrare som inte integrerats ännu och förväntar sig att det ska gå ihop med en bostadsmarknad som utgår ifrån den svenska medelinkomsten som är grundad på redan integrerade personers inkomster.
Halva sverige är obefolkat, lassa på bara.
Citat från FLOOD:
Citat från Soldier:
Citat från FLOOD:
Återigen skickar du mig en text med din egen teori, och försöker dessutom få mig att verka ologisk. Jag förstår inte varför du teoretiskt måste försvara att jag sa att du missförstått MP alt. har en teori angående vad deras politiska löften leder till. Jag förstår att du inte vill ha öppna gränser. Det är lugnt. Tyck du det. Jag tänker inte försvara det här, och har inte försökt göra det. Jag är dåligt insatt i ämnet. Vad jag vet är att MP inte alls menade att gränserna skulle öppnas upp för smuggling av allehanda ting. Att de kanske saknar budget för det, skiter jag blankt i. Jag har inte diskuterat det med dig, även om du uppenbarligen vill få det ur dig.
Återigen har brottslighet världen över ökat. Det ser väl vem som helst om man läser tidningen på daglig basis. Har du några som helst belägg på att din statistik ökar i takt med invandring? Teori. Teori. Vi skulle kunna diskutera om våra teorier hur länge vi vill.
Jag försöker som sagt lägga en grund för min teori, det är ganska normalt om du frågar mig, jag applicerar logik för att stärka grunden, inte för att få dig att se ologisk ut. Har jag ett stort nät så lär jag få mer fisk än vad jag kommer att få med ett mindre nät, det är ju ganska logiskt, eller hur?
Det är lite så det fungerar när man debatterar, man presenterar sina åsikter och låter andra presentera sina i ett eventuellt motangrepp, sen håller man god ton, presenterar sina källor och dylikt för att ha en grund och/eller debattunderlag.
Jag är väl medveten om att dom inte menade att dom bokstavligt talat ska öppna gränserna, men som följd av en massinvandring som inte går att kontrollera (vilket lär hända) så kommer insmugglade saker som en bonus, det faller sig självt.
http://4.bp.blogspot.com/-cDy3vHOxP-o/TbaHW6fYCaI/AAAAAAAAHw4/GLRa2lo81Yo/s1600/ikaroslistan.gif
Här har vi Ikaros-listan, en lista över de mest efterlysta i Sverige.
Det pågår ett flertal gängkrig i södra Sverige för tillfället, det kan väl ingen precis ha missat, dödsskjutningar, knivmord, skador hit och skador dit. Det är en indirekt följd av dessa så kallade ghetton, det bildas gäng som håller på med organiserad brottslighet och dom flesta kommer undan lagen eftersom polisen är så oerhört hatad på dessa så kallade ghetton, det finns varken polisinsatser eller myndighetskontroll över dessa områden längre, det är förlorat sedan länge.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet