Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 20:48
postlapsaria Tjej, 33 år

Citat från Nakwa:


Citat från postlapsaria:


I sånna fall borde det bara finnas 2 partier?
För det finns ju bara två alternativ på allt här i världen.


Öh, eller så borde man sluta med blockpolitik överhuvudtaget


Och det får ditt antagande att se mindre illa ut?


eh va? är du hög eller?

Nakwa Kille, 37 år

4 230 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 20:52
Nakwa Kille, 37 år

Citat från postlapsaria:


eh va? är du hög eller?[/i]


Som du själv sade "För att hade de varit FÖR dem så hade de ju väl röstat på dem...?"

Antagandet anser att det bara finns 2 val.

Antingen är man för, eller emot.

Hur fungerar det då med flera val när man bara har två?

Eller krävs det mycket att komma ihåg vad man själv skrivit?

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 20:55
postlapsaria Tjej, 33 år

Ja, fast man kan ju anta att de som inte röstar på SD antagligen inte håller med deras politik. Annars hade man väl röstat på dem eller hur? :)))

Nu vet jag ifs inte hur du tänker när du röstar, men själv (+ alla andra jag känner) röstar på det partiet som man delar politiska åsikter med.

Så därför hade jag t.ex. inte kunnat rösta på SD eller Alliansen. Delar inte samma politiska åsikter som dem och vill inte att de ska styra landet.

Nakwa Kille, 37 år

4 230 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:01
Nakwa Kille, 37 år

Citat från postlapsaria:


Ja, fast man kan ju anta att de som inte röstar på SD antagligen inte håller med deras politik. Annars hade man väl röstat på dem eller hur? :)))

Nu vet jag ifs inte hur du tänker när du röstar, men själv (+ alla andra jag känner) röstar på det partiet som man delar politiska åsikter med.

Så därför hade jag t.ex. inte kunnat rösta på SD eller Alliansen. Delar inte samma politiska åsikter som dem och vill inte att de ska styra landet.



Men du hade kunnat rösta på andra partier i det andra blocket?

Jag tycker du är lite väl motsägande.

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:03
postlapsaria Tjej, 33 år

På vilket sätt är jag motsägande? Det är väl självklart att jag hade kunnat rösta på ett parti sålänge jag anser att jag delar samma åsikter + tycker de är bättre än de andra partier????? Vad är det du har svårt att förstå?

Nakwa Kille, 37 år

4 230 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:04
Nakwa Kille, 37 år

Citat från postlapsaria:


På vilket sätt är jag motsägande? Det är väl självklart att jag hade kunnat rösta på ett parti sålänge jag anser att jag delar samma åsikter + tycker de är bättre än de andra partier????? Vad är det du har svårt att förstå?


DU har svårt att förstå att du motsäger dig själv.

Du anser att man kan inte dela någon åsikt med ett parti om man inte röstat på det.

Sedan anser du att du kan dela åsikter med andra partier fast du inte röstat på dem.

Hur ska du ha det?

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:06
postlapsaria Tjej, 33 år

Läs om, läs rätt

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:06
postlapsaria Tjej, 33 år

citerar mig själv igen

"Nu vet jag ifs inte hur du tänker när du röstar, men själv (+ alla andra jag känner) röstar på det partiet som man delar politiska åsikter med.

Så därför hade jag t.ex. inte kunnat rösta på SD eller Alliansen. Delar inte samma politiska åsikter som dem och vill inte att de ska styra landet."

Nakwa Kille, 37 år

4 230 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:07
Nakwa Kille, 37 år

Citat från postlapsaria:


Läs om, läs rätt


Enda andra förklaringen jag kan tänka på är att du anser att man inte ska ha några som helst samarbeten?

Förklara dig?

Nakwa Kille, 37 år

4 230 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:07
Nakwa Kille, 37 år

Citat från postlapsaria:


citerar mig själv igen

"Nu vet jag ifs inte hur du tänker när du röstar, men själv (+ alla andra jag känner) röstar på det partiet som man delar politiska åsikter med.

Så därför hade jag t.ex. inte kunnat rösta på SD eller Alliansen. Delar inte samma politiska åsikter som dem och vill inte att de ska styra landet."



Och skillnaden där är?
Varför ska du få acceptera andra partier, men inte någon annan?

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:08
postlapsaria Tjej, 33 år

Citat från Nakwa:





Och skillnaden där är?
Varför ska du få acceptera andra partier, men inte någon annan?[/i]


är du dum i huvudet? ger upp.

sarkastisk 28 år

180 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:10
sarkastisk 28 år

Blir så jävla äcklad av SD, deras röstare och politiken de för.

Nakwa Kille, 37 år

4 230 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:10
Nakwa Kille, 37 år

Citat från postlapsaria:


Citat från Nakwa:




Och skillnaden där är?
Varför ska du få acceptera andra partier, men inte någon annan?


är du dum i huvudet? ger upp.



Alltid enklare att skylla bort sig på andra.

lundquist Kille, 33 år

844 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:19
lundquist Kille, 33 år

Hoppas på en större koalition mellan höger och vänster för att utestänga Sverigedemokraterna från inflytande.
Bättre utgångspunkt för SD kan omöjligen uppstå.

Fevsie Tjej, 31 år

2 147 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2014 kl. 21:26
Fevsie Tjej, 31 år

Haha en sak som är kul med SD är att de har riktat in sig på att lura de mest missnöjda och obildade (alltså de som kanske inte är så noga med källkritik och ser olika sidor av samhället osv) människorna i samhället dvs pensionärer och kanske även några bönder. De lovar mer pengar till landsbygden och pensionärerna ska börja få typ trerättersmiddag och lyxvillor för att de "var med och byggde sverige". Men egentligen handlar det bara om att dessa grupper är missnöjda och lättlurade!!!!!

Men haha det enda SD vill är att köra ut alla med en annan hudfärg såatteeeh tror bönderna och pensionärerna kan sluta drömma om sina nya liv och så kan alla dra åt helvete och sluta rösta på rasister


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet