Sverigedemokraterna
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Ilja
För övrigt, detta är partilinjen enligt SD Trelleborgs partisekreterare:
"SD:s åsikt är mycket tydlig! I politiskt korrekta sammanhang benämner man dessa för ensamkommande flyktingbarn. SD anser att dessa vare sig är ensamkommande, flyktingar eller barn."
Nej, det är ju precis så det brukar vara. Vi åldersbestämmer inte i Sverige. Här har du dina flyktingbarn:
Att pyssla med eufemismer är ju annars den andra sidan bäst på, illegala invandrare som befinner sig i landet illegalt kallas papperslösa, av P1 till och med som papperslösa flyktingar trots att de uppenbarligen inte har skyddsbehov. Hon stollfian som skrev i ICA kuriren sa att avpixlat konstant angriper invandrarungdomar som begått misstag, dvs våldtäkt mord rån och misshandel. Misstag.
Ahmed 14 år.
somligahar
Kille, 36 år
Citat från Ilja
För övrigt, detta är partilinjen enligt SD Trelleborgs partisekreterare:
"SD:s åsikt är mycket tydlig! I politiskt korrekta sammanhang benämner man dessa för ensamkommande flyktingbarn. SD anser att dessa vare sig är ensamkommande, flyktingar eller barn."
Dom syftar naturligtvis på den höga illegala invandringen, faktumet att "flyktingarna" redan lagt ner hundratusentals kronor på människosmuggling (över 90% av alla "asyl"sökande söker den när dom redan är i Sverige) och att en överranskande hög procent av dom "ensamkommande flyktingbarnen" är vuxna när ålderskontroller har gjorts i våra grannländer.
lundquist
Kille, 33 år
Det handlar ju om baaaaaaaaaarn!!
Och när man inte tror att man kan ha lägre förtroende för media..

Tour
Kille, 38 år
ja usch, dom var ju bruna ju, då är man ju inte ari... svensk.
Tour
Kille, 38 år
Citat från lundquist
Citat från Tour
----------------------------------------------------------------------
Jag förstår att du i brist på saker att säga vill omvandla det till en rasfråga, men tvivlar på att folk har lust med det.
min lille vän, varför la du då upp bilden som ifrågasatte deras svenskhet baserat på deras hudfärg?
lundquist
Kille, 33 år
Citat från Tour
Citat från lundquist
Citat från Tour
----------------------------------------------------------------------
Jag förstår att du i brist på saker att säga vill omvandla det till en rasfråga, men tvivlar på att folk har lust med det.
min lille vän, varför la du då upp bilden som ifrågasatte deras svenskhet baserat på deras hudfärg?
Nej jag la upp bilden för att visa att tidningar ändrar hudfärg eller "vitpixlar". Om du vill ha ett tydligare exempel så säg bara till. Den som drar in hudfärg är väl den som ändrar hudfärg på bilder och inte den som märker det?
Men om de dömdes och inte är födda i Sverige så hoppas jag av hela mitt hjärta att de inte är svenskar längre.
Tour
Kille, 38 år
Citat från lundquist
Citat från Tour
Citat från lundquist
Citat från Tour
----------------------------------------------------------------------
Jag förstår att du i brist på saker att säga vill omvandla det till en rasfråga, men tvivlar på att folk har lust med det.
min lille vän, varför la du då upp bilden som ifrågasatte deras svenskhet baserat på deras hudfärg?
Nej jag la upp bilden för att visa att tidningar ändrar hudfärg eller "vitpixlar". Om du vill ha ett tydligare exempel så säg bara till. Den som drar in hudfärg är väl den som ändrar hudfärg på bilder och inte den som märker det?
ser inte nån förändring i hudfärgen på nån av dom, men visst.
Meowtwo
Kille, 32 år
Vad var ändringen i hudfärgen?
Tour
Kille, 38 år
Citat från lundquist
Citat från Tour
Kan ha varit ett otydligt exempel om du inte var medveten om fenomenet. Tog den då bilden även gjorde det tydligt att det rörde sig om gärningsmän.
Tydligare exempel här:
labarum.files.wordpress.com/2010/05/vitpixling.jpg?w=500
det exemplet är väl dåligt, ser ju fortfarande att det inte är en vit person. har inte märkt av något sådant själv, men som sagt, vill man se det så ser man det säkert, överallt.
Meowtwo
Kille, 32 år
Citat från lundquist
Citat från Tour
Kan ha varit ett otydligt exempel om du inte var medveten om fenomenet. Tog den då bilden även gjorde det tydligt att det rörde sig om gärningsmän.
Tydligare exempel här:
labarum.files.wordpress.com/2010/05/vitpixling.jpg?w=500
Länka ett exempel där det faktiskt används istället för en bild som antagligen är tom propaganda, så slipper jag ta på mig foliehatten
lundquist
Kille, 33 år
Nej men när det sker så ser man det ofta väldigt lätt. Om inte annat så springer man ofta på den icke pixlade bilden på bloggar eller utländsk media.
Vill du ha något sagt?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet