Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 14:27
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Motherfucker3


Citat från Gravedigger

Citat från Motherfucker3




Jag skulle inte vilja ha kommunism i mitt Sverige, det skulle bara leda till diktatur och "ledarna" stänger ut alla oliktänkande.

http://www.omkommunismen.se/ Därför vill jag INTE ha kommunism.
Kommunism är fan samma skit som nazism.


Jag har flera gånger referat till kommunistiska länder som inte var/är diktaturer
så det ska du inte säga, då du inte vet vad det resulterar i.

Om kommunismen är en fullständigt partisk hemsida som endast tar upp de negativa aspekterna i kommunismen.
Som förövrigt är bland annat uppbyggt med Carl Bildt.



DumFan och jag kom överens att kommunism är inte diktatur, men inför man kommunism så slutar det lite senare med diktatur.
Kommunism infördes i hela Rysslnad och 1922 utropades Sovjetunionen.

Jag förstår varför nu förnekar till detta, du är ju själv kommunist. Det är som att lyssna på en Nazist om Tyskland 30-talet och förintelsen.
/faceplam ^ ^



Vad har DumFan med detta att göra?
Vart ligger Rysslnad?
Åter jag har visat dig flera kommunistiska exempel som fungerat.

Jag förnekar det inte, jag har flera gånger på detta forum förklarat pedagogiskt hur kommunismen fungerar, att Stalinism och Maoism är en kommunistisk gren ideologi.
Men jag har startat en tråd om kommunismen.se där du kan se varför det är en idiotisk hemsida.
Allt är inte idiotiskt men mycket är partiskt, källorna exempelvis.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 14:43
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Motherfucker3





Kina, cuba, ryssland, nordkorea,Kambodja dom fungerade inte.

Typiska kommunistcitat

* "Fria val, vad ska det vara bra för?"
Fidel Castro, kommunistisk diktator på Kuba.

* "Om arbetare och bönder inte vill acceptera socialismen, måste vi bruka andra medel. Det tjänar ingen nytta till att spilla ord, när man kan använda våld."
Vladimir Ilitj Uljanov, alias Sovjetunionens kommunistiske diktator och massmördare Lenin.

* "Vi ska inte låta oss luras av högtravande slogans som frihet, jämlikhet, majoritetens vilja och de som kallar sig själva demokrater..."
Vladimir Lenin, kommunistisk diktator i Sovjet.

Att makt korrumperar är en vedertagen sanning. Så även om kommunister har goda - om än naiva - avsikter från början och saknar planer på att inför diktatur, så har det ändå alltid blivit så till sist. Detta oavsett var och när i världen kommunister tagit makten. Chile brukar av kommunister framhållas som ett undantag, men sanningen är att där hann inte kommunisterna införa diktatur, eftersom det istället blev en revolution i vilken Pinochets diktatoriska fascister tog makten.
Ingen makthavare på landsnivå har någonsin kunnat stå emot den negativa påverkan som den kommunistiska koncentrationen av makt medför. Det är anledningen till att kommunism alltid leder till diktatur.

Dessutom så fungerar inte kommunism i praktiken. Haha.

Kan iallafall hålla med att Stalinism och Maoism är den gren i kommunism iallafall.



Källor till dina citat .. ?

Hur förklarar du Nicargua, Nepal och Chiapas då?

Såklart den gör, varför skulle den inte det?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 14:58
DumFan Kille, 35 år

Motherfucker3:
Det har vi aldrig kommit överens om, det var slutsatser som du personligen drog och jag orkade inte svara på det om och om igen.

Du sa att Sovjet var kommunistiskt för att Stalin kallade sig kommunist. Är man då vara svensk om man kallar sig svensk?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 15:29
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Motherfucker3





Visst kan jag länka mina källor på citatet.
http://sv.wikiquote.org/wiki/Vladimir_Lenin
http://www.dn.se/ledare/signerat/schyman-eriksson-och-fidel-castro-1.111793

Chile brukar av kommunister framhållas som ett undantag, men sanningen är att där hann inte kommunisterna införa diktatur, eftersom det istället blev en revolution i vilken Pinochets diktatoriska fascister tog makten.

Därför vågar jag inte införa kommunism.



Åter hur förklarar du att Nepal, Nicargua och Chipas funkar isåfall?

Lenin sa också:

"Communism cannot be imposed by force." och "The proletarian revolution is impossible without the sympathy and support of the overwhelming majority of the working people. "

Förövrigt endap latsen jag funnit detta citat på är just Wikiquote och en kritiker till kommunism.
Den finns intem ed på det engelska Wikiquote och mer intressant, det citat syftar på den borgerliga demokratin som borguasin använder.

Så en ledarartikel från 2002 tar du som källa till ett citat från en kommunist som en högertidningen publicerat?

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:01
spiskummin Kille, 36 år

Invandringen 2007: 99 485 (varav över 25.000 var nordiska)
Utvandringen 2007: 45 418 (varav 56% utlandsfödda)

Påstår inte SD att det är rejält många fler?

Tweak Kille, 32 år

384 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:03
Tweak Kille, 32 år

Hej, jag är från irak, men jag röstar sverigedemokraterna, är jag bra do?

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:07
spiskummin Kille, 36 år

Ska vi se hur det såg ut 2002 (vilket var de senaste mätningarna jag hittade) angående flyktingantal i världen: (Källa: UNHCR)

1. Pakistan 2.199.000

2. Iran 1.868.000

3. Afghanistan 1.230.000

(Sverige 164.000)

Där var ju Sverige LÅNGT ifrån störst.


Ska vi kolla på asylsökande bland rika länder 2002 då?

1. Storbritannien 110.700

2. USA 81.100

3. Tyskland 71.127

9. Sverige 33.016



WHAT? 9e plats?



Påstår inte SDs anhängare här att Sverige tar emot flest invandrare i världen? Hur kan då pakistan har många fler? Hur kan storbritannien, USA och Tyskland ha fler asylsökande när flest asylsökande kommer till Sverige enligt SD-anhängarna?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:12
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot


Ska vi se hur det såg ut 2002 (vilket var de senaste mätningarna jag hittade) angående flyktingantal i världen: (Källa: UNHCR)

1. Pakistan 2.199.000

2. Iran 1.868.000

3. Afghanistan 1.230.000

(Sverige 164.000)

Där var ju Sverige LÅNGT ifrån störst.


Ska vi kolla på asylsökande bland rika länder 2002 då?

1. Storbritannien 110.700

2. USA 81.100

3. Tyskland 71.127

9. Sverige 33.016



WHAT? 9e plats?



Påstår inte SDs anhängare här att Sverige tar emot flest invandrare i världen? Hur kan då pakistan har många fler? Hur kan storbritannien, USA och Tyskland ha fler asylsökande när flest asylsökande kommer till Sverige enligt SD-anhängarna?


Men skärp dig footie. Du är smartare än så. Givetvis måste man räkna per medborgare inte bara rått antal mottagna.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:15
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Men skärp dig footie. Du är smartare än så. Givetvis måste man räkna per medborgare inte bara rått antal mottagna.


Antal asylsökande per 1.000 invånare i världens rikaste länder år 2002

1. Österrike 4.6

2. Norge 3.9

3. Schweiz 3.7

4. Sverige 3.7

Källa: UNHCR


Räcker det?
Här är inte fattigare länder medtagna. Hade de varit det så hade Sverige kommit ännu längre ner.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:16
Quidproquo Kille, 34 år

Nu var det ganska stor skillnad. Räkna sedan antal mottagna totalt och inte bara asylsökande. Sen vill jag se vilken plats Sverige hamnar på.

De som tar emot flest är de fattiga länderna i närområdena.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:22
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Nu var det ganska stor skillnad. Räkna sedan antal mottagna totalt och inte bara asylsökande. Sen vill jag se vilken plats Sverige hamnar på.

De som tar emot flest är de fattiga länderna i närområdena.



Vi kan börja med det här:

Nettoinvandring i Sverige 2008: ca 55.000 (enligt Migrationsverket).
Nettoinvandring i Norge 2008: 43.000 (enligt Norska Statistisk sentralbyrå).

Sverige 9 miljoner invånare. Procentuell nettoinvandring = 0.6%
Norge 4.8 miljoner invånare. Procentuell nettoinvandring = 0,9%.


Och vad står det i SDs partiprogram? Jo, vi ska anpassa vår invandringsgräns efter grannländerna, så det är dags att vi ökar den!

B_Orridge Kille, 33 år

3 614 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:48
B_Orridge Kille, 33 år

Citat från Motherfucker3
Wikiquote är rätt neutral. Varken höger eller vänster.

Dom får ju inte ljuga om hans citat.


Gå in på diskussionssidan så får du se att ett av citaten endast var hörsägen.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:48
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Motherfucker3


Citat från footfoot

Citat från Quidproquo

Nu var det ganska stor skillnad. Räkna sedan antal mottagna totalt och inte bara asylsökande. Sen vill jag se vilken plats Sverige hamnar på.

De som tar emot flest är de fattiga länderna i närområdena.


Vi kan börja med det här:

Nettoinvandring i Sverige 2008: ca 55.000 (enligt Migrationsverket).
Nettoinvandring i Norge 2008: 43.000 (enligt Norska Statistisk sentralbyrå).

Sverige 9 miljoner invånare. Procentuell nettoinvandring = 0.6%
Norge 4.8 miljoner invånare. Procentuell nettoinvandring = 0,9%.


Och vad står det i SDs partiprogram? Jo, vi ska anpassa vår invandringsgräns efter grannländerna, så det är dags att vi ökar den!


Kan du inte ta fram lite nyare källor?



Nej, det kan jag inte. Men nästa år kan jag nog ta de från 2009.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2010 kl. 16:55
Tour Kille, 38 år

under årets första 2 månader ansökte 4558 personer om asyl i sverige, uträknat preliminärt antal för hela året 2010 blir 27 348 personer som ansöker.

källa: migrationsverket

samtidigt minskar antalet invandrare som blir beviljade medborgarskap stadigt, dock tillräckligt för att hålla sveriges befolkning på en jämn nivå med en svag ökning. de invandrargrupper som ökar mest är polacker & rumäner.

källa: SCB

Mike_utan_kjol_ffs Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Det är mycket känt att att Sovjet och Kuba var kommunistiskt. Vad försöker du bevisa. Det ger inget att ljuga för dej själv.
Kommunism är mera som ett levnadsätt. Stalin kallade sej för kommunist. Han gick i ett kommunistiskt parti. Han kallade Ryssland för kommunistland. Dom hade "kommunisttecknet" lite överallt som Hitler hade med sina hakkors. Alla skulle tjäna lika mycket.

Samma sak gäller Kuba.
Men dom länderna var diktatur, men innan så var det kommunism. Men när det blev diktatur så levde dom ändå som kommunister, d.v.s "alla ska tjäna lika mycket".

SD, kan du bevisa att dom gärna sparkar ner folk för att de ser ut som kommunister, och hur ser en kommunist ut?
SD är typ ett mittenparti, dom är lite höger och lite vänster. Finns inget som definierar dem som totalhöger när dom vill ha tillbaka det gamla goda Sosse Sverige.


Kommunism har ingenting med diktaturer att göra förutom att kommunism går ofta hem i ett fattigare land där klassklyftorna är väldigt stora och de enda som verkligen röstar höger är de som har det bra. Anledningen till att sådana länder ibland är diktaturer är för att i sådana länder så sker det ofta revolutioner/militärkupper. Det är det som är uppkomsten av diktaturer, inte kommunism.
Och du skrev tidigare om att Vänsterpartiet vill att alla ska tjäna lika, så är det inte. De vill att man ska lika lön för lika arbete. Du ska inte få mer i lön är vad en tjej med utländska föräldrar får. Och det heter inte Vänsterpartiet Kommunisterna längre, sluta vinkla information du ger till folk du tror är nya "rekryter" för SD. Om du inte kan vara ärlig i den information du sprider så kan du knappast tro så väldigt mycket på att ditt parti är rätt parti.

Fråga runt med folk som har dreads, tuppkam, klär sig i "vänster"aktiga kläder osv så får du snabbt höra om deras/deras vänners upplevelser. Jag har själv flera kompisar som råkat illa ut, varav en som var nära på att mista synen i ena ögat.
Och hur en "kommunist" ser ut är upp till nassarna att avgöra, de är ofta väldigt liberala och ger sig på folk från de flesta subkulturer.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet