Sverigedemokraterna
Citat från Pansartax
SD är ju, som sagt, emot och kämpar emot "islamiseringen" av Sverige. De vill ju att kristendomen ska ha mer makt och inflytande, bland annat.
för så många är kristna i sverige idag. Tror ingen här går till kyrkan på söndagar eller ber till gud och tackar för maten
Citat från firefliez
Ja precis, det är det som är felet, dom går emot en folkgrupp. Invandrare som invandrare. vem bryr sig om deras religion
Eh... Ganska många. Du har inte hängt med i nyheterna, att fler länder skapar lagar kring islams levesätt - tex. förbjuder burka osv?
Citat från Cykelpedal
Citat från firefliez
Ja precis, det är det som är felet, dom går emot en folkgrupp. Invandrare som invandrare. vem bryr sig om deras religion
Eh... Ganska många. Du har inte hängt med i nyheterna, att fler länder skapar lagar kring islams levesätt - tex. förbjuder burka osv?
Burka är ett förtryck mot kvinnorna, rätt så självklart att dom ska slippa gå runt i det. finns inget positivt med den outfiten
Citat från firefliez
Citat från Cykelpedal
Citat från firefliez
Ja precis, det är det som är felet, dom går emot en folkgrupp. Invandrare som invandrare. vem bryr sig om deras religion
Eh... Ganska många. Du har inte hängt med i nyheterna, att fler länder skapar lagar kring islams levesätt - tex. förbjuder burka osv?
Burka är ett förtryck mot kvinnorna, rätt så självklart att dom ska slippa gå runt i det. finns inget positivt med den outfiten
Vad ger dig rätten att bestämma över andras outfit? Och sa du inte nyligen att religionen inte spelar någon roll, varför väljer du då att attackera islams levesätt?
Citat från Cykelpedal
Citat från firefliez
Citat från Cykelpedal
Citat från firefliez
Ja precis, det är det som är felet, dom går emot en folkgrupp. Invandrare som invandrare. vem bryr sig om deras religion
Eh... Ganska många. Du har inte hängt med i nyheterna, att fler länder skapar lagar kring islams levesätt - tex. förbjuder burka osv?
Burka är ett förtryck mot kvinnorna, rätt så självklart att dom ska slippa gå runt i det. finns inget positivt med den outfiten
Vad ger dig rätten att bestämma över andras outfit? Och sa du inte nyligen att religionen inte spelar någon roll, varför väljer du då att attackera islams levesätt?
Burkan har inget med religionen att göra. Religion handlar om gud inte vad man har på sig. Jag säger inte att jag bestämmer över vad dom ska ha på sig, bara att det finns inget positivt med det. Deras ögon får ju t.ex. ansträngas mycket mer vilket ger dålig syn i längden och huvudvärk
Burka har faktiskt en stark koppling till religionen - iallafall för de som är troende. Och du vet väl att det är en myt att man får dålig syn av att anstränga ögonen? Och ont i huvudet får man för stunden. Ledsen firefliez, men det verkar som om du kom in i tråden utan någon direkt koll förutom "SD är rasister".
Citat från Pansartax
Burka har faktiskt en stark koppling till religionen - iallafall för de som är troende. Och du vet väl att det är en myt att man får dålig syn av att anstränga ögonen? Och ont i huvudet får man för stunden. Ledsen firefliez, men det verkar som om du kom in i tråden utan någon direkt koll förutom "SD är rasister".
Det flesta som använder burka gör det för att deras man vill det, för det inte ska visa "the good stuff". Om man anstränger ögonen för mycket får man dålig syn, trust me i know what i'm talking about. Jag har gått till en optiker sen jag lärde mig att gå. Så myt får du använda i någon annan mening. Om man har dålig syn och anstränger ögonen hela tiden har man konstant huvudvärk. När jag inte hade några linser/glasögon ett tag så var det hela tiden och det är inget man får bort efter en stund.
och btw SD är rasister och den som påstår något annat, tillåt mig att skratta åt dig :)
Citat från firefliez
och btw SD är rasister och den som påstår något annat, tillåt mig att skratta åt dig :)[/i]
fast... Sverigedemokraterna är inte rasister, finns säkert en hel del anhängare som är det, men partiet är det inte.
såvida du inte kan länka mig något som bevisar motsatsen. (från deras egna hemsida)
Citat från firefliez
Det flesta som använder burka gör det för att deras man vill det, för det inte ska visa "the good stuff". Om man anstränger ögonen för mycket får man dålig syn, trust me i know what i'm talking about. Jag har gått till en optiker sen jag lärde mig att gå. Så myt får du använda i någon annan mening. Om man har dålig syn och anstränger ögonen hela tiden har man konstant huvudvärk. När jag inte hade några linser/glasögon ett tag så var det hela tiden och det är inget man får bort efter en stund.
och btw SD är rasister och den som påstår något annat, tillåt mig att skratta åt dig :)[/i]
Ja, och det är för att de är religiösa. Inte för att de inte ska visa "the good stuff". Att man skulle få permanent dålig syn ÄR en myt, det är bara tillfälliga "skador" man får. Tja, det är väl en tolkningsfråga om SD är rasister. Jag skulle mer säga att dem är islamofober, eftersom det är främst den sortens invandring de vill förhindra!
Citat från Pansartax
Citat från firefliez
Det flesta som använder burka gör det för att deras man vill det, för det inte ska visa "the good stuff". Om man anstränger ögonen för mycket får man dålig syn, trust me i know what i'm talking about. Jag har gått till en optiker sen jag lärde mig att gå. Så myt får du använda i någon annan mening. Om man har dålig syn och anstränger ögonen hela tiden har man konstant huvudvärk. När jag inte hade några linser/glasögon ett tag så var det hela tiden och det är inget man får bort efter en stund.
och btw SD är rasister och den som påstår något annat, tillåt mig att skratta åt dig :)
Ja, och det är för att de är religiösa. Inte för att de inte ska visa "the good stuff". Att man skulle få permanent dålig syn ÄR en myt, det är bara tillfälliga "skador" man får. Tja, det är väl en tolkningsfråga om SD är rasister. Jag skulle mer säga att dem är islamofober, eftersom det är främst den sortens invandring de vill förhindra!
man kan inte få en tillfällig syn skada, fast de kanske va ett skämt.
Ja, fast det finns en del som enbart gör det för att tjejen inte ska få visa sig för andra män
De fukk?
SD är inte rasister, anhängare kanske är det, men SD är främlingsfientliga och är även trångsynta.
Burka är inte förnedrande, det kan användas i ett förnedrande syfte, men det är inte det, då det finns många kvinnor som VÄLJER burka.
Du väljer din egna klädsel, och det där är bara en överdrift, på samma sätt som folk tror att alla "emos" är knarkare och outbildade.
så sant så sant
Citat från bluebob
Du väljer din egna klädsel, och det där är bara en överdrift, på samma sätt som folk tror att alla "emos" är knarkare och outbildade.
Men.. Det är exakt vad denhär sidan har bevist motsatsen till. Emos är outbildade.
Citat från bluebob
De fukk?
SD är inte rasister, anhängare kanske är det, men SD är främlingsfientliga och är även trångsynta.
Burka är inte förnedrande, det kan användas i ett förnedrande syfte, men det är inte det, då det finns många kvinnor som VÄLJER burka.
Du väljer din egna klädsel, och det där är bara en överdrift, på samma sätt som folk tror att alla "emos" är knarkare och outbildade.
nämn ett förhållande från mellanöstern där kvinnan bestämmer allt för sig själv
Citat från firefliez
man kan inte få en tillfällig syn skada, fast de kanske va ett skämt.
Ja, fast det finns en del som enbart gör det för att tjejen inte ska få visa sig för andra män[/i]
Observera att jag skrev "skador" inom citationstecken, det är snarare trötthet etc jag menar. Skulle vara en mycket liten del. Antingen vill mannen att frun ska ha burka för att han är religiös eller så vill kvinnan ha det för att hon är religiös. Och fint att du struntade att skriva något slags motargument!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet