Sverigedemokraterna
Citat från TPFotografen
^
Om vi ska utvisa invandrare som begått grova brott så ska vi också utvisa svenskar som begått grova brott.
Utvisa dom vart hade du tänkt dig? Well, vi kan väl göra ett Alcatraz i atlanten för min del, jag bryr mig inte.
Citat från Akterskytt
Citat från TPFotografen
^
Om vi ska utvisa invandrare som begått grova brott så ska vi också utvisa svenskar som begått grova brott.
Utvisa dom vart hade du tänkt dig?
Well vad tycker du?
Du sa ju att folk som begår grova brott, ska utvisas?
Och du får gärna förklara för mig vad det är skillnad på att en invandrare gör ett grovt brott och när en svensk medborgare gör detsamma.
Vi är väl alla människor?
Citat från TPFotografen
Citat från Akterskytt
Citat från TPFotografen
^
Om vi ska utvisa invandrare som begått grova brott så ska vi också utvisa svenskar som begått grova brott.
Utvisa dom vart hade du tänkt dig?
Well vad tycker du?
Du sa ju att folk som begår grova brott, ska utvisas?
Hahahaha, varför håller administratörerna typ lägst nivå i forumet?
Citat från TPFotografen
Well vad tycker du?
Du sa ju att folk som begår grova brott, ska utvisas?
Och du får gärna förklara för mig vad det är skillnad på att en invandrare gör ett grovt brott och när en svensk medborgare gör detsamma.
Vi är väl alla människor?
Ungefär som när du bjuder hem en främling till dig och han lägger upp fötterna på bordet, sparkar din hund och slår sönder din tv. Uppskattat, va?
Skillnaden är väl egentligen ingen, båda begår antagligen vidriga brott, men argumenten är väl att de kommer hit för att _få hjälp_ och sedan uttnytjar den välmening folk ger dem.
Citat från Ramn
Skillnaden är väl egentligen ingen, båda begår antagligen vidriga brott
Varför ska inte båda utvisas då?
b]Citat från Ramn[/b]
,men argumenten är väl att de kommer hit för att _få hjälp_ och sedan uttnytjar den välmening folk ger dem.
Nja, de flesta kommer väl hit för att de inte trivs i sitt hemland?
Väldigt liten procent som bara kommer hit för att göra brott.
Sedam att flera tvingas till brott för att de inte kan överleva på existensminimum är en annan sak.
Tvivlar, en stor andel är anhöriginvandring. Dvs de flyttar dit familjen bor, inte för att de vantrivs eller så. Finns iaf ingen statistisk på det.
Eh, jag har levt på existensminimum så det går utmärkt, såvida man inte förväntar sig en ny mercedes.
precis som alla andra partier så har SD både bra och dåliga åsikter.
Tex så vill de ta ett krafttag mot brottsligheten, det är ju bra och att de vill förbättre både vård och skola.
Men att de vill utvidga försvaret känns väldigt onödigt, det räcker väl med det vi har idag?
Citat från Ecstasytrip
precis som alla andra partier så har SD både bra och dåliga åsikter.
Tex så vill de ta ett krafttag mot brottsligheten, det är ju bra och att de vill förbättre både vård och skola.
Men att de vill utvidga försvaret känns väldigt onödigt, det räcker väl med det vi har idag?
/Agree.
Finns inget parti man håller med 100%, iallafall inte imo.
Och jag tycker att vi kan banta försvaret.
Finns länder som klarar sig fint utan ett.
Citat från TPFotografen
Citat från Akterskytt
Citat från TPFotografen
^
Om vi ska utvisa invandrare som begått grova brott så ska vi också utvisa svenskar som begått grova brott.
Utvisa dom vart hade du tänkt dig?
Well vad tycker du?
Du sa ju att folk som begår grova brott, ska utvisas?
Och du får gärna förklara för mig vad det är skillnad på att en invandrare gör ett grovt brott och när en svensk medborgare gör detsamma.
Vi är väl alla människor?
Skillnaden är att svenskar bor och är födda i Sverige, dom är svenska medborgare och har ingenstans att bli utvisade till då dom redan bor i sitt hemland. Om en svensk begår ett brott i utlandet så får dom gärna utvisas tillbaka hit för att mottaga sitt straff.
Invandrare som kommer hit och begår brott utvisas >tro det eller ej< till landet där dom föddes/ är medborgare!
Citat från Ramn
Tvivlar, en stor andel är anhöriginvandring. Dvs de flyttar dit familjen bor, inte för att de vantrivs eller så. Finns iaf ingen statistisk på det.
Eh, jag har levt på existensminimum så det går utmärkt, såvida man inte förväntar sig en ny mercedes.
Huruvida det går utmärkt eller ej beror helt på vad du har för behov. Det funkar ju bra om du är en frisk ung man på en geografisk plats där förflyttning medelst cykel (och att du har en cykel) är en möjlighet. Funkar inte lika bra om du behöver psykvård pga posttraumatisk stress och psyket dessutom ligger två mil från din bostad och rygg- och benskador förhindrar dig att cykla.
Citat från Ecstasytrip
Tex så vill de ta ett krafttag mot brottsligheten, det är ju bra och att de vill förbättre både vård och skola.
Men att de vill utvidga försvaret känns väldigt onödigt, det räcker väl med det vi har idag?
Synd bara att deras förslag vad gäller brottsligheten är fullkomligt efterblivna och kommer leda till högre brottslighet om de genomförs, synd att de struntar fullständigt i de bakomliggande orsakerna till brottsligheten och synd att deras skolpolitik är ett återvändande till 1600-talet och skulle vara totalkatastrof om det genomfördes.
Citat från Akterskytt
Well vad tycker du?
Du sa ju att folk som begår grova brott, ska utvisas?
Och du får gärna förklara för mig vad det är skillnad på att en invandrare gör ett grovt brott och när en svensk medborgare gör detsamma.
Vi är väl alla människor?
Skillnaden är att svenskar bor och är födda i Sverige, dom är svenska medborgare och har ingenstans att bli utvisade till då dom redan bor i sitt hemland. Om en svensk begår ett brott i utlandet så får dom gärna utvisas tillbaka hit för att mottaga sitt straff.
Invandrare som kommer hit och begår brott utvisas >tro det eller ej< till landet där dom föddes/ är medborgare!
Fast det är väl deras problem om de inte har något annat land att ta vägen? De är ju brottslingar.
Varför skulle det vara mer rimligt att utvisa någon till ett ställe där de avrättas än till ett ospecificerat ställe så de får leta upp någonstans att vara själva?
Ja, jag vet att det inte funkar med dagens lagar, men ni diskuterar ju ändå lagändringar så varför inte passa på när man ändå håller på?
Citat från Akterskytt
Skillnaden är att svenskar bor och är födda i Sverige, dom är svenska medborgare och har ingenstans att bli utvisade till då dom redan bor i sitt hemland. Om en svensk begår ett brott i utlandet så får dom gärna utvisas tillbaka hit för att mottaga sitt straff.
Invandrare som kommer hit och begår brott utvisas >tro det eller ej< till landet där dom föddes/ är medborgare!
Sverige jämförs alltid med ett hus, och om någon kommer in och "slänger upp fötterna på bordet och kissar på golvet and whatnot" osv så brukar man inte ha några problem med att kasta ut denne.
I vanliga hus kastar man ut folk även om dom är födda där. Inte precis som att det inte finns någonstans för dom att ta vägen.
Samma med länder. Om man ska utvisa "utlänningar" så lätt så kan man gott utvisa svenskfödda på samma grunder.
SD är ett vrickat parti. ett parti med många olika radikala åsikter, som de verkar ha väldigt svårt att organisera. det är en blandning av främlingsfientlighet, kristen fanatism (inte fundamentalism som Ohly säger), fascism, monarkism och nationalsocialism.
allt det där får en att bli illamående...
Så tydligen Kent Ekeroth som ligger bakom den otroligt politiskt obundna siten PI, Fint men inte direkt oväntat.
Citat från Breeze
http://www.nationell.nu/2011/06/08/juden-kent-ekeroth-bakom-politiskt-inkorrekt/
gotta love the nazis point of view <3
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet