Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:01
Tour Kille, 38 år

Citat från BukkakeTsunami


Var det inte SD som ville att om en invandrarunge bara snattar så ska den skickas till sitt ursprungsland eller något i den stilen? Har något svagt minne om något sådant galet.


japåp, ungen och hela hans familj, discriminate much?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:02
Tour Kille, 38 år

Citat från Akterskytt


Citat från Tour

det är bara för att SD är ett muppigt parti helt enkelt. de vill döma barn till fängelsestraff, vad ska man förvänta sig egentligen.


Fast det är väl i väldigt extrema fall? Om en unge på fjorton dödar ett annat barn så ser jag ingen anledning till att inte behandla den som en vuxen i rätten, att begå grova brott och så enkelt komma undan är bisarrt.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1979384/beatrices-mamma-berattar-hon-stamde-traff-med-sin-mordare
Han fick 3 år sluten vård, men lär komma ut efter 2. Tycker du att man ska kunna ta någon annans liv från dess familj och sedan bege sig in i livet igen?



mord är en femma. då åker ungen på sluten ungdomsvårdsanstalt. nu snackar vi dock tolvåringar, och långt mindre grova brott än så.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:02
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Akterskytt


Nej? Jag tänker på att utöver folk fientliga islam så finns det folk som vill ha ett helt religionsfritt sverige (t.ex. jag), jag ser därför helst att man bygger varken moskéer, kyrkor eller synagogor m.m.
Jag tycker att det är en löjlig sak att demonstrera emot och jag skulle aldrig åka på en demonstration.
SD är konservativa och många medlemmar har säkert kristna värderingar, även dessa konservativa y'know.

Tour: Jo, fast nu är inte alla som är negativt ställda till islam SDare som bölar över att man inte får ha skolavslutning i kyrkan. Jag skiter i vart den är.



Det är ju det att jag aldrig hört talas om en protest mot något kyrkbygge, medan det tycks vara protester mot varenda moské som byggs, då protesterna mot moskéerna inte har med allmänt religionshat att göra utan med främlingsfientlighet.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:03
Tour Kille, 38 år

Citat från Akterskytt


Citat från BukkakeTsunami

Var det inte SD som ville att om en invandrarunge bara snattar så ska den skickas till sitt ursprungsland eller något i den stilen? Har något svagt minne om något sådant galet.


Ingen aning. Tvivlar på att något så simpelt räcker, tror dock att det diskuteras förvisning för grova (läs: GROVA) brott.
Personligen så ser jag inget negativt i att förvisa grovt kriminella invandrare istället för att bura in dom i Sveriges lyxfängelser.



newsflash, invandrare som begår grova brott utvisas redan.

sen är sveriges fängelser inte så lyxiga, öppna anstalter är, men där hamnar du inte om du begår grova brott.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:03
Akterskytt Kille, 34 år

Citat från Tour



mord är en femma. då åker ungen på sluten ungdomsvårdsanstalt. nu snackar vi dock tolvåringar, och långt mindre grova brott än så.[/i]


Well, tolvåringar används av både kriminella organisationer och langare, enbart för att dessa kan åka dit för brott utan att straffas alls. c:
Jag ser ingen lösning på problemet, men det är uppenbarligen ett problem idag.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:04
Akterskytt Kille, 34 år

Citat från footfoot



Det är ju det att jag aldrig hört talas om en protest mot något kyrkbygge, medan det tycks vara protester mot varenda moské som byggs, då protesterna mot moskéerna inte har med allmänt religionshat att göra utan med främlingsfientlighet.[/i]


Hur många protester ser du mot synagogor? Folk är uppenbarligen skrämda av islam och vad det bringar, och det gäller även judar. Antagligen därför det finns en redig skara judar aktiva i SD. (:

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:05
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Akterskytt


Hur många protester ser du mot synagogor?


Inte särskilt många, då allt fokus tycks ligga på Islam och inte de andra abrahamitiska religionerna.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:05
Tour Kille, 38 år

Citat från Akterskytt


Citat från Tour


mord är en femma. då åker ungen på sluten ungdomsvårdsanstalt. nu snackar vi dock tolvåringar, och långt mindre grova brott än så.


Well, tolvåringar används av både kriminella organisationer och langare, enbart för att dessa kan åka dit för brott utan att straffas alls. c:
Jag ser ingen lösning på problemet, men det är uppenbarligen ett problem idag.



nej, nu snackar vi typ skadegörelse och så vidare så ska fängelsestraff delas ut.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:06
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Akterskytt


Well, tolvåringar används av både kriminella organisationer och langare, enbart för att dessa kan åka dit för brott utan att straffas alls. c:
Jag ser ingen lösning på problemet, men det är uppenbarligen ett problem idag.



Har du någon statistik på hur många 12-åringar som jobbar åt langare eller kriminella organisationer?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:06
Tour Kille, 38 år

Citat från footfoot


Citat från Akterskytt

Hur många protester ser du mot synagogor?


Inte särskilt många, då allt fokus tycks ligga på Islam och inte de andra abrahamitiska religionerna.



synagogor är så 1940, det är modern rasism idag, man måste följa med tiden!

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:06
Akterskytt Kille, 34 år

Citat från Tour


Well, tolvåringar används av både kriminella organisationer och langare, enbart för att dessa kan åka dit för brott utan att straffas alls. c:
Jag ser ingen lösning på problemet, men det är uppenbarligen ett problem idag.


nej, nu snackar vi typ skadegörelse och så vidare så ska fängelsestraff delas ut. [/i]


Ser gärna en källa på att SD skulle stå för detta. SD har inte på långa vägar lika stränga straff som i t.ex. Dubai, där hela familjer kan tvångsutvisas om deras barn stjäl.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:07
Akterskytt Kille, 34 år

Citat från footfoot


Har du någon statistik på hur många 12-åringar som jobbar åt langare eller kriminella organisationer?[/i]


Nej.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=460680

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:11
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Akterskytt


Ser gärna en källa på att SD skulle stå för detta. SD har inte på långa vägar lika stränga straff som i t.ex. Dubai, där hela familjer kan tvångsutvisas om deras barn stjäl.


SD har officiellt övergett "om ett barn snattar ska hela hans släkt utvisas", men det fanns tidigare i deras punktprogram. Jimmie Åkesson förnekar att detta någonsin varit en del av SDs politik, precis som att han påstår att SD aldrig varit ett rasistiskt parti.

shunomayne Kille, 31 år

3 680 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:12
shunomayne Kille, 31 år

Klart de inte har? :S:S

hosthttp://sv.wikipedia.org/wiki/Bevara_Sverige_Svenskthost

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 21:14
Akterskytt Kille, 34 år

Citat från mickel


Klart de inte har? :S:S

hosthttp://sv.wikipedia.org/wiki/Bevara_Sverige_Svenskthost



För snart 25 år sedan.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet