Starcraft 2
Bunker, tanks! :D
Kom en stank och så råkade jag ha 3 maruaders utanför bunkern :( Så jag tog och stimmade dem, sprang iväg och så följde stanken efter medans allt annat sköt på den. Sedan blev det dag med och så förlorade den typ halva sin hp och sedan dog :D
Såg så jävla fult ut... Körde den dära don't lose a unit for the stank eller vad den heter :)
Citat från SUPSON
Citat från boomFACIAL
Citat från SUPSON
Citat från YesterdaysMess
Yes mesta dels
Typ M&M känns så tråkig standard. bara vilket irriterar mig som fan. Bara A move och Empa hela toss trupperna i stealth. Körde en del T fast dom blev så jävla tråkiga. fast bland har man tur att möta Z och man får ta sig an crawler spines + mutas men då blir det Archon + chargelots safe win
Personligen hade jag gärna kört något annat än MMMGV mot toss men tyvärr tillåter inte spelet det :|
Tank, raven, hellion, marine, ghost, marauder, viking. Try it.
immobile + 19 olika upgrades lol?
MMGV (inga Medivacs!?) är väl standard (bortsett från att du inte har en Medivac)
Raven: Mot många Stalkers är det bra. Annars kan det kvitta.
Tanks: Fine, men Terrans stutter-steppar mycket med sin Bio så dina tanks (som outrangear) kommer att bli passerade och bli free kills.
Hellion: Bra mot Zealots men om de har lite armor, Charge och Colossi bakom sig (vilket jag antar eftersom du har en late-game comp) så gör de inte mycket.
Stim, Combat Shield, Conc Shells, 3/3 Bio, 3/3 Mech, 3/3 Air, Seeker Missile, Blue Flame, Siege Mode, Ghost Cloak, Ghost Energy
(möjlighet för Raven Energy-upgrade)
26 upgrades (27)
4200/4200
vs.
Charge, Blink, Storm, 3/3 Ground, Colossi Range
(möjlighet för Obs Speed)
10 upgrades (11)
1650/1650
Skillnaden är 2550/2550, eller 10 Zealots, 4 Sentries, 4 Stalkers, 4 HTs, 2 Observers, 2 Colossi och 1000 gas.
Point is: MMMGV är det som tillåter en Terran att göra små misstag och samtidigt kunna lägga tryck snabbt och effektivt (man har en snabb arme, healing, EMP/Snipe och kan använda taktiska nukes) samtidigt som man har en koncis armé.
Hade jag lagt till två units hade det varit Raven och Banshee mot en standard mycket Zealot, lite Sentry/Stalker/HT och Colossi-armén.
Trolol. Glömde medivacs. Det jag menade var att tipsa om den här BO:n mot toss. http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=232753
Fungerar bra mycket bättre än MMMGV för mig som alla toss har lärt sig hantera så jävla enkelt vid det här laget.
Citat från boomFACIAL
Trolol. Glömde medivacs. Det jag menade var att tipsa om den här BO:n mot toss. http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=232753
Fungerar bra mycket bättre än MMMGV för mig som alla toss har lärt sig hantera så jävla enkelt vid det här laget.
Fortfarande inte värt då MMMGV är bättre än den kompositionen bara att det är "enklare" för tossen att styra sin arme i combat än det är för en MMMGV terran i late game.
heh råkade hamna rank 9 masters
Citat från boomFACIAL
Trolol. Glömde medivacs. Det jag menade var att tipsa om den här BO:n mot toss. http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=232753
Fungerar bra mycket bättre än MMMGV för mig som alla toss har lärt sig hantera så jävla enkelt vid det här laget.
Terran Deathball är helt okej, bortsett från ett par saker jag har märkt hos de jag mött som gått något sånär mot denna BOn.
1. Det är svårt att kontrollera alla units korrekt - Raven som är ganska fokus-intensiva i det att du vill aldrig att en ska dö mot Feedback, Tanks som ska positioneras, Hellions som helst ska stå bakom Marauders men allt Bio kommer någon gång att stutter-steppa och Ghosts som ska landa sina EMPs/Snipea HTs.
2. Den är helt enkelt för diffus - i alla fall i det att när du kommer till midgame så skulle en Toss ha (som tidigare sagt) mindre upgrades och mindre army control att bry sig om.
3. Toss hanterar 1/1/1-öppningen bra nu för tiden - scoutar man en 1/1/1 brukar en Toss veta vad hen ska göra för att rädda läget.
1/1/1 börjar kännas outdated, och armén kräver för mycket fokus för att imo vara värd besväret. Terran Deathball fungerar troligen oftast på grund av att man aldrig sett den innan, och jag blev överrumplad av den på ladder ett antal gånger efter att guiden kom upp... men det blev jag av ren 3rax Marine-pressure också, likaså uppsvingen av Marauder/Hellion vs. Zerg som jag kände ganska hårt.
Alla taktiker som ger dig en ny edge är alltid bra, men denna är lite för gimmicky för att jag ska gilla den.
Har sett alla replays i hans post btw!
Med det sagt kommer jag alltid att hysa agg mot Terrans. Sad Zealot is forever sad.
Citat från qazupk
Citat från reke
Med det sagt kommer jag alltid att hysa agg mot Terrans. Sad Zergling is forever sad.
Har inte sett en sad Zergling än, kanske kommer om NesTea och DRG misslyckas i Ro16. Tvivlar dock på att det händer, vill se DRG vs MMA i finalen... Hade varit intressant att se TLs reaktion på en Ro8 utan en Zerg dock.
hahahaha åhh<3
Blev precis rankad diamond 3v3.
Silver 1v1. Känner mig ostoppbar med mina on-the-go taktiker.
boxer streamar )
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet