Spoilervarning: Harry Potter

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
SilverOLD Tjej, 32 år

7 985 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:35
SilverOLD Tjej, 32 år

Nej, inga bilder. Ni kanske kan länka till en tumblr eller något med bilder som vi som vill se kan få kika på? Alltså, om ni verkligen vill dela med er av bilder, annars så är det inget behov för mig haha.

MelodyMoonchild Tjej, 30 år

3 579 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:35
MelodyMoonchild Tjej, 30 år

Kanske till och med POTTERMORE SPOILER, så att alla fattar att det är just Pottermore det handlar om?

SilverOLD Tjej, 32 år

7 985 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:36
SilverOLD Tjej, 32 år

^ Låter bäst!

Luffare Kille, 33 år

2 108 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:36
Luffare Kille, 33 år

oh the geek level in this thread...

MelodyMoonchild Tjej, 30 år

3 579 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:38
MelodyMoonchild Tjej, 30 år

Och jag håller med, inga bilder, åtminstone inte förrän alla har fått sina mail. :)

SJUK Tjej, 30 år

3 396 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:38
SJUK Tjej, 30 år

Citat från Homofjant


oh the geek level in this thread...

gtfo :)

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:41
sugarcoma Kille, 30 år

Så inga major-spoilers förrän i mitten av september?

Spruffen Tjej, 34 år

9 807 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:44
Spruffen Tjej, 34 år

Man kan ju lägga upp länkar till bilderna och skriva att det är Pottermore spoilers, så får man kolla om man vill.

MelodyMoonchild Tjej, 30 år

3 579 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:45
MelodyMoonchild Tjej, 30 år

Citat från OhLuke


Så inga major-spoilers förrän i mitten av september?

Precis :)

Och om någon spoilar något stort så kommer jag inte se den personen som en del av familjen längre, consider yourself warned...

Imzadi Kille, 37 år

1 608 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:46
Imzadi Kille, 37 år

Okej Harry Potter-familjen! Nu behöver jag lite hjälp. Jag läser kursen Harry Potter och hans världar via Linnéuniversitet i Växjö. Det är en kurs som fått oförtjänt mycket skit i media det senaste, så jag hade tänkt att mitt examinerande arbete skall hålla en bra akademisk standard samt visa på att Harry Potter och populärfiktion har ett stort litterärt värde. Jag läser egentligen lärarprogrammet med inriktning mot gymnasiet. Vid jul i år är jag färdig svensklärare.

Mitt avslutningsarbete kommer bl.a. inkludera en "fanfic" (som ni gärna får läsa senare). Jag tänkte ivf ha lite åsikter med också. Så vill ni vara med så skicka ett PM och svara på några frågor. Ni kommer få vara helt anonyma om ni vill. Inga svar kommer kunna kopplas till er om ni vill det.

¤ Läser ni Harry Potter? Om ja - Varför?
¤ Läser ni fanfiction? Om ja - Varför?
¤ Varför tror ni folk skriver fanfiction?
¤ Varför tror ni att fantictionfenomenet har blivit så stort just bland Harry Potter-fansen?

SilverOLD Tjej, 32 år

7 985 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 14:52
SilverOLD Tjej, 32 år

Imzadi: Ååååh, jag vill börja på Linnéuniversitetet och läsa något inom litteratur efter gymnasiet. How's it like?

Imzadi Kille, 37 år

1 608 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 15:01
Imzadi Kille, 37 år

Citat från OhLuke


^
Nej, skriv till honom i PM istället.


hehe +1

Citat från Silver

Imzadi: Ååååh, jag vill börja på Linnéuniversitetet och läsa något inom litteratur efter gymnasiet. How's it like?

Ingen aning, aldrig varit där. Det är en distanskurs. Är vanligtvis uppe i Umeå och härjar :)
Finns dock säkert folk som pluggar där "på riktigt" i http://www.emocore.se/actions.php?action=sista_sidan&thread=11019

SilverOLD Tjej, 32 år

7 985 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 15:08
SilverOLD Tjej, 32 år

Citat från Imzadi


Citat från OhLuke

^
Nej, skriv till honom i PM istället.

hehe +1

Citat från Silver

Imzadi: Ååååh, jag vill börja på Linnéuniversitetet och läsa något inom litteratur efter gymnasiet. How's it like?

Ingen aning, aldrig varit där. Det är en distanskurs. Är vanligtvis uppe i Umeå och härjar :)
Finns dock säkert folk som pluggar där "på riktigt" i http://www.emocore.se/actions.php?action=sista_sidan&thread=11019


Jaha, okej! Ska kika.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 15:40
natsukashi Kille, 60 år

¤ Läser ni Harry Potter? Om ja - Varför?
¤ Läser ni fanfiction? Om ja - Varför?
¤ Varför tror ni folk skriver fanfiction?
¤ Varför tror ni att fantictionfenomenet har blivit så stort just bland Harry Potter-fansen?


Ja, inte för tillfället, men jag gör det när jag är sugen på att suga in atmosfären och uppleva allt det vackra som verkligheten inte duger bra till. Det är helt enkelt en bra verklighetsflykt, inte en litterär käftsmäll.

Nej, jag läser inte fanfiction, men det finns en fanfiction som jag är intresserad av att läsa som handlar om HP i ett alternativt universum där Harry växte upp hos en vetenskapsman och inte blev abused under sin barndom. Hilarity ensues när Harry hela tiden funderar på hur magi bryter mot fysiska och biologiska lagar.

I många fall så uppfattar jag det som mary sue (skamlös author avatar,) eller att de vill få liv i scenarion som inte är canon. Den mest intressanta formen av fanfiction är dock Extended Universe (jämför med Star Wars-universumet.) Då har vi nya karaktärer, nya konflikter och nya redskap; men de går inte på något sätt utanför den originella idén med världen eller bryter den på sätt som helt enkelt är oacceptabla. (Skräckexemplet är My Immortal som både är Mary Sue och ett virrvarr av skit som inte fungerar, dessutom är den riktigt kasst skriven lol.)
En annan stor anledning är att folk gillar porr och fanfic är ett sätt att få sätta karaktärer i sexuella sammanhang som man aldrig annars hade fått uppleva.

På den fjärde punkten så tycker jag att du gör en felbedömning. Fanficfenomenet är stort som fan, att det är väldigt stort för Harry Potter beror på att det har en väldigt stor läskrets! Med många läsare och ett stort fenomen så blir det såklart väldigt många fanfics!

lefttoroll Kille, 29 år

6 278 forumsinlägg

Skrivet:
9 augusti 2011 kl. 15:42
lefttoroll Kille, 29 år

My Immortal är ju den bästa!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet