Programmering.

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
lusius Kille, 33 år

932 forumsinlägg

Skrivet:
24 september 2013 kl. 21:34
lusius Kille, 33 år

Citat från veqtor


Citat från lusius

Citat från veqtor

C++, Assembler, Java, C#
Tips är att börja med något framework eller spelmotor typ unity, UDK eller liknande tidigt o lära sig använda externa libs. Och lär dig älska pekare ;-)


Då måste jag ju fråga dig vad du föredrar! lsb eller msb? Endianess dvs.


msb skulle jag nog säga, bara för att det ligger närmare hur jag visualiserar saker :)



Då är vi kompisar! I början höll jag på mycket med nätverk och då kände jag alltid big endian men ja nu när jag bara sitter i princip på gamla 8bit platformar (6502/10) som enbart använder little endian så har det blivit att föredra samt som du säger så är visualiseringen bekväm.

RobzInadEz Kille, 33 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
25 september 2013 kl. 20:01
RobzInadEz Kille, 33 år




Väääldigt intressant video! Höll på med mycket enkodningsproblem förra veckan.. Streama xml-filer med java, transformera med xsl osv. Så denna video kan jag rekomendera :D

klammen Kille, 31 år

440 forumsinlägg

Skrivet:
25 september 2013 kl. 20:40
klammen Kille, 31 år

Jag tänkte första på IPV4 n stuff o_0
cisco is in my blood now D:

Hejhejhejjaja Kille, 30 år

972 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2013 kl. 21:19
Hejhejhejjaja Kille, 30 år

Kanske är bäst att köra på XNA för spelutvecklingen bara. Ska jag använda visal c# då eller visual studio? Har inte använt de programmen förut så har ingen aning D:

RobzInadEz Kille, 33 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
29 september 2013 kl. 22:56
RobzInadEz Kille, 33 år

Ska inte XNA läggas ner?

Ech Kille, 32 år

33 forumsinlägg

Skrivet:
29 september 2013 kl. 23:49
Ech Kille, 32 år

Citat från RobzInadEz


Ska inte XNA läggas ner?

Det utvecklas inte längre, och stöds ej av Microsoft Design Language(Metro appar).

Hejhejhejjaja Kille, 30 år

972 forumsinlägg

Skrivet:
30 september 2013 kl. 15:39
Hejhejhejjaja Kille, 30 år

watafak

AVIATO Kille, 32 år

1 179 forumsinlägg

Skrivet:
30 september 2013 kl. 17:32
AVIATO Kille, 32 år

Citat från Vampyr


watafak

Kan ju dock använda dig av monogame.

klammen Kille, 31 år

440 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2013 kl. 15:11
klammen Kille, 31 år

Vad är bäst?

Backbone + MVC

Eller bara backbone / MVC?

På MVC delen tänkte jag att man kunde använda sig av Jquery för lätare Request.

RobzInadEz Kille, 33 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2013 kl. 23:09
RobzInadEz Kille, 33 år

Citat från Xon


Vad är bäst?

Backbone + MVC

Eller bara backbone / MVC?

På MVC delen tänkte jag att man kunde använda sig av Jquery för lätare Request.


Ta en kik på Spring-MVC (Web-delen) för bakändan (Superenkelt att skapa rest-api), och AngularJS för fronten. Kör bara AngularJS nuförtiden för front. (Dessutom är det mycket bättre för requests/api calls, m.h.a $q.defer och promises)
CSS3 om man vill ha animationer (Fasa ut jQuery)

RobzInadEz Kille, 33 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2013 kl. 00:21
RobzInadEz Kille, 33 år

Idag har jag konfat upp ett testing environment för Angular :D Node.js + karma + jasmine och så kör man sina unit-tester! Given->When-Then stil på testerna., med mockade http anrop.

Om det är nån som är sugen på att lära sig lite Angular (Rekomenderas varmt, VÄLDIGT kraftfullt) kika på tutorials från egghead: http://egghead.io/lessons

alve 31 år

4 960 forumsinlägg

Skrivet:
27 november 2013 kl. 20:26
alve 31 år

opengl eller directx som grafikskit för nybörjare?
tänkte göra lite simpla 2d grejer typ

AVIATO Kille, 32 år

1 179 forumsinlägg

Skrivet:
27 november 2013 kl. 20:57
AVIATO Kille, 32 år

Citat från Alve


opengl eller directx som grafikskit för nybörjare?
tänkte göra lite simpla 2d grejer typ


Om du vill skriva en spelmotor skulle jag säga openGL för crossplatform.
Om du bara vill göra spel eller andra 2d saker ta något som typ SDL eller SFML.

taggatraad Tjej, 32 år

1 935 forumsinlägg

Skrivet:
11 december 2013 kl. 19:35
taggatraad Tjej, 32 år

Bara för att kolla om jag har fått detta rätt för mig..
Programmerare skapar mjukvara med hjälp av koder och siffror och grejer, right?
Eller är jag helt ute och cyklar?

AuTiSmOsKoSmOs Kille, 31 år

8 439 forumsinlägg

Skrivet:
11 december 2013 kl. 19:38
AuTiSmOsKoSmOs Kille, 31 år

ja


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet