Minecraft
Min nya Minecrafthobby;
Bygga mig upp högt ovanför vatten - Hoppa när det regnar och titta på hur man faller i samma hastighet som regnet.
Om jag kör creative mode i singleplayer, kan man göra så att det slutar regna och så att det blir dag/natt?
Citat från IsItMedicine
Om jag kör creative mode i singleplayer, kan man göra så att det slutar regna och så att det blir dag/natt?
Nej!
^ om du laddar ner singleplayer commands
Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.
Citat från Deimos
Citat från najkboi
Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.
Jag är, men jag har inte bannat dig.
Kan du unbanna mig isf tills någon kan förklara varför? Har som sagt inte brutit mot några regler :O
Citat från najkboi
Citat från Deimos
Citat från najkboi
Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.
Jag är, men jag har inte bannat dig.
Kan du unbanna mig isf tills någon kan förklara varför? Har som sagt inte brutit mot några regler :O
Done.
Citat från Deimos
Citat från najkboi
Citat från Deimos
Citat från najkboi
Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.
Jag är, men jag har inte bannat dig.
Kan du unbanna mig isf tills någon kan förklara varför? Har som sagt inte brutit mot några regler :O
Done.
Tack!
Citat från najkboi
Citat från Deimos
Citat från najkboi
Citat från Deimos
Citat från najkboi
Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.
Jag är, men jag har inte bannat dig.
Kan du unbanna mig isf tills någon kan förklara varför? Har som sagt inte brutit mot några regler :O
Done.
Tack!
Np!
Citat från CupCake_Natta
har ngn en bra online server man kan köra på?? :DD
Snart är en server uppe (hoppas jag).
Major facepalm på IPadressen. Jag var så insnöad i 192.168.1.** :(
Nu kan jag inte hitta servern från serverdatorn. Tips någon?
En polare har en annan server som förhoppningsvis snart ligger uppe också. Vi lallar mest runt på den o fixar med plugins just nu.
Ser det rätt ut? Har jag ens gjort något rätt?
I Porperties filen ser det ut som följande:
#Minecraft server properties
#Sat Sep 17 23:18:07 CEST 2011
level-name=world2
allow-nether=true
view-distance=10
spawn-monsters=true
online-mode=true
difficulty=1
gamemode=0
spawn-animals=true
max-players=10
server-ip=
pvp=true
level-seed=
server-port=25565
allow-flight=false
white-list=false
motd=SisCity
borde jag fixa något?
Ska väl vara "Port forwarding" och inte triggering?
Sen är frågan om "192.168.1.44" är din dators IP på nätverket.
Du kan kolla genom att klicka på "Run" eller Kör i startmenyn (Eller klicka Windowstangenten + R)
Skriva "cmd" och klicka enter, sen skriver du "ipconfig" då ska det se ut som detta:
"IPv4" är din dators address på nätverket, inte den du ska ge till dina kompisar som du kom på ^^ Men ja, den ska stå under "Service User"
Jag antog helt out of the blue att "trigger" var lika med "open" eftersom ingen open fanns. inte som jag kunde hitta.
Jag kan logga in igen via IPv4-adressen (som magiskt ändrades idag).
Fortfarande kan ingen logga in via 212.181.169.122 som enligt whatsmyip.net är det jag har.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet