Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 18:05
Sharon Tjej, 34 år

Min nya Minecrafthobby;
Bygga mig upp högt ovanför vatten - Hoppa när det regnar och titta på hur man faller i samma hastighet som regnet.

IsItMedicine Tjej, 34 år

5 351 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 18:18
IsItMedicine Tjej, 34 år

Om jag kör creative mode i singleplayer, kan man göra så att det slutar regna och så att det blir dag/natt?

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 18:22
Sharon Tjej, 34 år

Citat från IsItMedicine


Om jag kör creative mode i singleplayer, kan man göra så att det slutar regna och så att det blir dag/natt?

Nej!

RelaxAlex Kille, 32 år

308 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 18:24
RelaxAlex Kille, 32 år

^ om du laddar ner singleplayer commands

najkboi Kille, 33 år

90 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 20:36
najkboi Kille, 33 år

Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.

Gandhi Kille, 33 år

2 342 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 20:40
Gandhi Kille, 33 år

Citat från najkboi


Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.


Jag är, men jag har inte bannat dig.

najkboi Kille, 33 år

90 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 20:41
najkboi Kille, 33 år

Citat från Deimos


Citat från najkboi

Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.

Jag är, men jag har inte bannat dig.


Kan du unbanna mig isf tills någon kan förklara varför? Har som sagt inte brutit mot några regler :O

Gandhi Kille, 33 år

2 342 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 20:44
Gandhi Kille, 33 år

Citat från najkboi


Citat från Deimos

Citat från najkboi

Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.

Jag är, men jag har inte bannat dig.

Kan du unbanna mig isf tills någon kan förklara varför? Har som sagt inte brutit mot några regler :O


Done.

najkboi Kille, 33 år

90 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 20:44
najkboi Kille, 33 år

Citat från Deimos


Citat från najkboi

Citat från Deimos

Citat från najkboi

Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.

Jag är, men jag har inte bannat dig.

Kan du unbanna mig isf tills någon kan förklara varför? Har som sagt inte brutit mot några regler :O

Done.


Tack!

Gandhi Kille, 33 år

2 342 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 20:51
Gandhi Kille, 33 år

Citat från najkboi


Citat från Deimos

Citat från najkboi

Citat från Deimos

Citat från najkboi

Vilka är admins på the ex mines egentligen? (förutom exone såklart)
Jag har helt plötsligt blivit bannad och undrar varför, har inte gjort något för att förtjäna det, hoho.

Jag är, men jag har inte bannat dig.

Kan du unbanna mig isf tills någon kan förklara varför? Har som sagt inte brutit mot några regler :O

Done.

Tack!


Np!

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 21:55
Sis Tjej, 35 år

Citat från CupCake_Natta


har ngn en bra online server man kan köra på?? :DD

Snart är en server uppe (hoppas jag).


Major facepalm på IPadressen. Jag var så insnöad i 192.168.1.** :(

Nu kan jag inte hitta servern från serverdatorn. Tips någon?

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 22:10
Peppar Kille, 33 år

En polare har en annan server som förhoppningsvis snart ligger uppe också. Vi lallar mest runt på den o fixar med plugins just nu.

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 22:20
Sis Tjej, 35 år


Ser det rätt ut? Har jag ens gjort något rätt?

I Porperties filen ser det ut som följande:
#Minecraft server properties
#Sat Sep 17 23:18:07 CEST 2011
level-name=world2
allow-nether=true
view-distance=10
spawn-monsters=true
online-mode=true
difficulty=1
gamemode=0
spawn-animals=true
max-players=10
server-ip=
pvp=true
level-seed=
server-port=25565
allow-flight=false
white-list=false
motd=SisCity


borde jag fixa något?

RobzInadEz Kille, 34 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 22:37
RobzInadEz Kille, 34 år

Ska väl vara "Port forwarding" och inte triggering?
Sen är frågan om "192.168.1.44" är din dators IP på nätverket.
Du kan kolla genom att klicka på "Run" eller Kör i startmenyn (Eller klicka Windowstangenten + R)
Skriva "cmd" och klicka enter, sen skriver du "ipconfig" då ska det se ut som detta:


"IPv4" är din dators address på nätverket, inte den du ska ge till dina kompisar som du kom på ^^ Men ja, den ska stå under "Service User"

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
18 oktober 2011 kl. 22:44
Sis Tjej, 35 år

Jag antog helt out of the blue att "trigger" var lika med "open" eftersom ingen open fanns. inte som jag kunde hitta.

Jag kan logga in igen via IPv4-adressen (som magiskt ändrades idag).
Fortfarande kan ingen logga in via 212.181.169.122 som enligt whatsmyip.net är det jag har.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet