Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
15 oktober 2011 kl. 16:42
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Sis


Citat från Tate

Citat från Sis

Vi kan vara inloggade i ca 2 sekunder innan allting håller på att lagga ospelbart mycket. Någon idé vad det kan bero på?

Din dator klarar helt enkelt inte av att ha en server.

Det gick alldeles prima innan.


Hmm, då vet jag inte riktigt.

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
15 oktober 2011 kl. 16:54
Sis Tjej, 35 år

Citat från Tate


Citat från Sis

Citat från Tate

Citat från Sis

Vi kan vara inloggade i ca 2 sekunder innan allting håller på att lagga ospelbart mycket. Någon idé vad det kan bero på?

Din dator klarar helt enkelt inte av att ha en server.

Det gick alldeles prima innan.

Hmm, då vet jag inte riktigt.


Kan det vara att världen är för stor?

Maximus Tjej, 32 år

7 879 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 14:49
Maximus Tjej, 32 år

Bara jag som får "communication error" på theexmines-servern just nu? :(

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 16:21
Sis Tjej, 35 år

Citat från Breeze


Har du någon server-wrapper?

En vad?

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 16:31
ex Kille, 33 år

Citat från Sis


Storleken på världen ger ingen extra load på servern, kan bara vara ett visst antal chunks i minnet iaf.
Är det en gammal värld ni försöker ladda som det gamla byggen på eller är det en helt ny?

Det Breeze frågar är om du kör med t.ex Bukkit eller om du kör en vanlig minecraft_server.jar/exe.

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 16:34
Sis Tjej, 35 år

Jag kör helt vanligt. Dvs minecraft_server.exe

Det har fungerat utmärkt i flera dagar, men nu laggar det som oblivion på en 10 år gammal dator.
edit: det jag försökte säga att det är en värld vi har spelat på ett tag som började lagga när vi återbesökte en ny by.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 16:42
ex Kille, 33 år

Testa med en ny värld.
Och höj hur mycket RAM servern får, 512 är för lite.

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 16:44
Sis Tjej, 35 år

Citat från Exone


Testa med en ny värld.
Och höj hur mycket RAM servern får, 512 är för lite.


Hur höjer jag det?

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 16:48
ex Kille, 33 år

Citat från Sis


Står längst upp i minecraft_server.exe när du startar, annars är det bara googla lite.

"minecraft_server.jar start script" eller liknande.

Men du kan ju testa med ny värld först.

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 17:08
Sis Tjej, 35 år

Den nya världen fungerar laggfritt. Den nya använder ca 110mb medans den gamla använder ca 155mb. Den gamla laggar fortfarande. Jag vill inte ta bort den för vi har gjort så mycket :(

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 18:02
Sis Tjej, 35 år

De enda filer jag har i servermappen är:

banned-ips (textdokument)
banned-players (textdokument)
Minecraft_Server (program)
ops (textdokument)
server (textdokument)
server.log.1 (1-fil)
server.log (LCK-fil)
server (properties-fil)
white-list (textdokument)

och mappen "world" förstås.

Google is your friend, not mine.

Så jag frågar experterna - kan ni förklara så enkelt som möjligt hur jag kan höja ramanvändningen på min minecraftserver?

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 19:09
ex Kille, 33 år

Citat från Sis


Kan vara så att gamla er "World" är buggad/förstörd/inkompatibel med 1.8.
Verkar så.

Börjar lagga/dör när ni kommer till vissa områden?
Går bra en stund och sedan dör helt?


Skulle köra ny värld.

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 19:16
Sis Tjej, 35 år

Vi har kört samma version hela tiden. :/

Vi kommer inte ifrån stället det började lagga vid.
Det går bra i ca 2 sekunder sedan är det inte spelbart pga lagg.

Tyvärr måste det nog bli så..

albin Kille, 34 år

5 685 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 21:52
albin Kille, 34 år

Vad ska jag lägga till för saker i bilden?

obama_official 27 år

5 898 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2011 kl. 21:55

needs more cowbell


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet