Minecraft
Citat från Sis
Citat från Tate
Citat från Sis
Vi kan vara inloggade i ca 2 sekunder innan allting håller på att lagga ospelbart mycket. Någon idé vad det kan bero på?
Din dator klarar helt enkelt inte av att ha en server.
Det gick alldeles prima innan.
Hmm, då vet jag inte riktigt.
Citat från Tate
Citat från Sis
Citat från Tate
Citat från Sis
Vi kan vara inloggade i ca 2 sekunder innan allting håller på att lagga ospelbart mycket. Någon idé vad det kan bero på?
Din dator klarar helt enkelt inte av att ha en server.
Det gick alldeles prima innan.
Hmm, då vet jag inte riktigt.
Kan det vara att världen är för stor?
Bara jag som får "communication error" på theexmines-servern just nu? :(
Citat från Sis
Storleken på världen ger ingen extra load på servern, kan bara vara ett visst antal chunks i minnet iaf.
Är det en gammal värld ni försöker ladda som det gamla byggen på eller är det en helt ny?
Det Breeze frågar är om du kör med t.ex Bukkit eller om du kör en vanlig minecraft_server.jar/exe.
Jag kör helt vanligt. Dvs minecraft_server.exe
Det har fungerat utmärkt i flera dagar, men nu laggar det som oblivion på en 10 år gammal dator.
edit: det jag försökte säga att det är en värld vi har spelat på ett tag som började lagga när vi återbesökte en ny by.
Testa med en ny värld.
Och höj hur mycket RAM servern får, 512 är för lite.
Den nya världen fungerar laggfritt. Den nya använder ca 110mb medans den gamla använder ca 155mb. Den gamla laggar fortfarande. Jag vill inte ta bort den för vi har gjort så mycket :(
De enda filer jag har i servermappen är:
banned-ips (textdokument)
banned-players (textdokument)
Minecraft_Server (program)
ops (textdokument)
server (textdokument)
server.log.1 (1-fil)
server.log (LCK-fil)
server (properties-fil)
white-list (textdokument)
och mappen "world" förstås.
Google is your friend, not mine.
Så jag frågar experterna - kan ni förklara så enkelt som möjligt hur jag kan höja ramanvändningen på min minecraftserver?
Vi har kört samma version hela tiden. :/
Vi kommer inte ifrån stället det började lagga vid.
Det går bra i ca 2 sekunder sedan är det inte spelbart pga lagg.
Tyvärr måste det nog bli så..
needs more cowbell
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
