Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 13:09
ex Kille, 33 år

Haha, nejnej. Menar inte att texten ska vara "dold" eller något, vill bara att det ska "kännas som en bok" och inte: "slår jag här så kommer det en TL;DR".

Precis som att kartan är ett helt vanligt item i spelet, och inte en del utav GUI't.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 13:11
Bloodbath 33 år

Citat från Exone


Haha, nejnej. Menar inte att texten ska vara "dold" eller något, vill bara att det ska "kännas som en bok" och inte: "slår jag här så kommer det en TL;DR".

Precis som att kartan är ett helt vanligt item i spelet, och inte en del utav GUI't.


Hmm... Så att man faktiskt behöver läsa boken på riktigt genom att vända blad, etc etc?

Och i så fall skulle det vara SJUKT kul med en kartbok....

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 13:18
natsukashi Kille, 60 år

läste: kattbok

reread and became dissapointed. :(

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 14:00
Bloodbath 33 år

Citat från natsukashi


läste: kattbok

reread and became dissapointed. :(


Aaawh :( Vi får fixa en modd med katter så kan vi fixa en kattbok också

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 14:13
ex Kille, 33 år

Citat från BloodBath


Ja precis.
Skulle gärna göra böcker KUL att ha.

Du behöver läder för att göra själva "pärmen", då har du en tom bok more or less.
Du kan stoppa "höljet" i en wb tillsammans med 64 papper, ja sedär nu har du en 64 sidorsbok!
Kan självklart fortsätta att förlänga boken, nya sidor hamnar längst bak i boken.

Du kan även binda in kartor i boken (Gör på samma sätt som "nya sidor").
Sidor med kartor på fungerar precis som vanliga kartor alt. förblir som när den sattes dit, + live player_pos.

Har ingen riktigt bra idé på hur man ska "redigera" boken, eller hur man logiskt ska komma in i "edit mode"...

Vill inte dra det här för djupt heller, så att resterande funktioner i spelet känns lame x
(Det^ ogillar jag med mods, "dom sticker ut" så att säga, och därför har jag personligen inga problem med att Mojang gör om sånt som det finns moddar för, på sitt eget vis.)

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 14:16
Sharon Tjej, 34 år

För att skriva i boken behöver man bläck! :D

För att redigera boken skulle man kunna ha något form av skrivbord, som fungerar som en jukebox på ett ungefär.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 14:17
Pansartax Kille, 33 år

Ta bort sidor med shears? :) Sen något klistrigt för att sätta dit dem någon annanstans...

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 14:18
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Pansartax


Ta bort sidor med shears? :) Sen något klistrigt för att sätta dit dem någon annanstans...

Slimeballs!

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 14:31
Bloodbath 33 år

Asså shit, we should send this to notch .___.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 15:19
ex Kille, 33 år

Citat från Tate


Ja, jag hade en tanke om att man skulle behöva bläck, och varför inte slänga in en fjäderpenna också?

Och ja, ett typ av skrivbord skulle vara grymt, skulle öppna upp för flera saker dessutom.
Bord och stolar, sätta ut bläck och boken på bordet, slå med pennan på stolen, write history!
Alt. Ett nytt interface för det här, och liknande saker som öppnas när man "använder" bord/stol.

Men det var lite det här jag menade att det "blir förmycket" :/

Citat från Pansartax

Mjo, men då skulle man behöva kunna kolla på enskilda "Paper"s också, vilket kommer bli.. asjobbigt. (Vill ju kunna stacka osv.)
En gång bok, alltid bok. Tycker jag.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 15:22
ex Kille, 33 år

Skulle inte vara fel med en "garderob" heller. Fungerar som en in-game skin-changer. Där du kan "lägga till" skin, (lokalt.) och sedan gå till garderoben, pröva skins, och sedan "byta om" till valfritt skin med ett klick (Skin:et laddas upp.)

Dock så blir det problem med att det skulle kräva rätt mycket för att alla ska se ändringarna direkt :/
eller... nu kom jag iof på en lösning till det men jag orkar inte skriva lol.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 16:43
natsukashi Kille, 60 år

Citat från BloodBath


Asså shit, we should send this to notch .___.

försök med reddit. Lägg till "a modest proposal" så får du 5000000 i karma

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 16:45
Bloodbath 33 år

Citat från natsukashi


Citat från BloodBath

Asså shit, we should send this to notch .___.

försök med reddit. Lägg till "a modest proposal" så får du 5000000 i karma


Så fan heller >.> A moddest proposal = DO DIS OR AJ KVIT DA GEM!

Chokladtryffel Kille, 31 år

341 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 18:37
Chokladtryffel Kille, 31 år

nu tycker jag det blir lite overkill för att göra en jävla bok, låter ju fan som raketforskning det här :(

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
1 oktober 2011 kl. 18:42
ex Kille, 33 år

Japp^

Att skriva i böcker, simpelt, skulle duga fint iaf.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet