Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 23:37
natsukashi Kille, 60 år

Haha, har vi haft servern i ett år snart?

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 23:38
u_suck_tbh 34 år

Citat från natsukashi


Haha, har vi haft servern i ett år snart?


Njaaa, tror ExMC kom upp runt november-december, men kan minnas fel!

Exone?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 23:39
natsukashi Kille, 60 år

Oktober/November vad jag vill minnas! Snart har pumpkins funnits i ett år iafl!

ForSale Kille, 35 år

1 152 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 23:43
ForSale Kille, 35 år

Minns när jag hette iz01lol och spelade med er, nästan så jag vill tillbaks tbh.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 23:44
u_suck_tbh 34 år

Citat från natsukashi


Oktober/November vad jag vill minnas! Snart har pumpkins funnits i ett år iafl!


Coolt!! :DD

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 23:45
ex Kille, 33 år

ExMC öppnades 10 Oktober, är iaf vad jag har nerskrivet i gruppen haha. :P

Saknar också den tiden, då minecraft var nytt och häftigt.

Meneh, jag har gamla ExMC-burken kvar här bredvid, men bukkit och allt, re-run? ;) :pPPppp

ForSale Kille, 35 år

1 152 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 23:49
ForSale Kille, 35 år

Go go för fan, vad väntar du på?! O.o

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2011 kl. 00:19
Lalala1234 Tjej, 31 år

För alla som älskar att kräla omkring i grottor med hög dödlighet tänkte jag tipsa om ett annat spel här.

Dels ADOM, ett asvärt rogue-like, och dels uppföljaren som just nu håller på att utvecklas. Än så länge är den spelbara alfan rätt simpel och tråkig, men nästa version (0.14) kommer vara första ordentliga spelet! Bloggen man måste följa.

Man kan inte bygga direkt, men man kan gräva desto mer... Och döda monster, crafta, trolla, äta lik, slå en vätte med en annan vätte, offra vättar till sin gud, leka med alkemi, teleportera osv...

Goldenbeetle Kille, 33 år

172 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2011 kl. 03:50
Goldenbeetle Kille, 33 år

Citat från Stringburka


För alla som älskar att kräla omkring i grottor med hög dödlighet tänkte jag tipsa om ett annat spel här.

Dels ADOM, ett asvärt rogue-like, och dels uppföljaren som just nu håller på att utvecklas. Än så länge är den spelbara alfan rätt simpel och tråkig, men nästa version (0.14) kommer vara första ordentliga spelet! Bloggen man måste följa.

Man kan inte bygga direkt, men man kan gräva desto mer... Och döda monster, crafta, trolla, äta lik, slå en vätte med en annan vätte, offra vättar till sin gud, leka med alkemi, teleportera osv...


Jävlar redan nu verkar det som ett toppen spel ju man tackar för tipset ^^

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2011 kl. 10:31
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Goldenbeetle


Jävlar redan nu verkar det som ett toppen spel ju man tackar för tipset ^^

Är asvärt. Dock kan det vara lite frustrerande. Man dör mycket. Väldigt mycket.
"Orc, the gray elven wizard, broke her neck by using inadequate climbing equipment". Suddenly a stone block hits your head! You die.... Kobold, the gray elven wizard, was eaten by a slavering grue. Ass, the hurtling assassin, was killed by a wererat. Roca, the gray elven wizard, executed herself with a lightning bolt.

Är askul om man har tålamod och gillar att dö. Ofta. Mycket. :D

Men när man väl klarat spelet, då är man så jävla stolt. Har bara klarat det två gånger, och har då använt... humf... "tveksamma" metoder (inte riktigt fusk, men abusat spelet lite typ).

Men back on topic, har problem med minecraft på en dator här, grafiken är helt fuckad - alla bokstäver ser helt tardiga ut, och många block med. Svårt att förklara, men någon som känner igen sig? Gäller både helt vanilla och med optifine. Har version 1.81.

Goldenbeetle Kille, 33 år

172 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2011 kl. 10:34
Goldenbeetle Kille, 33 år

[
Är askul om man har tålamod och gillar att dö. Ofta. Mycket. :D

Men när man väl klarat spelet, då är man så jävla stolt. Har bara klarat det två gånger, och har då använt... humf... "tveksamma" metoder (inte riktigt fusk, men abusat spelet lite typ).[/i]


mm märkte det xD råka svälta till döds var lite segt men ja det är lugnt ett roligt spel inte nåt för alla kanske men klart ett bra spel.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2011 kl. 12:08
ex Kille, 33 år

Om ni gillar det spelet Stringis tipsa om, så kan jag rekommendera Dungeons of Dredmor, Rouge-like med riktigt bra humor.
Och så kan man rolla riktigt fina chars ;D (Also, du måste gilla att dö mycket.)

Goldenbeetle Kille, 33 år

172 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2011 kl. 12:13
Goldenbeetle Kille, 33 år

Citat från Exone


Om ni gillar det spelet Stringis tipsa om, så kan jag rekommendera Dungeons of Dredmor, Rouge-like med riktigt bra humor.
Och så kan man rolla riktigt fina chars ;D (Also, du måste gilla att dö mycket.)


Danke ska kolla ^^ dock gillar jag mera spel som Zork men kan kolla in det ändå tackar ^^

OrtensKapten Kille, 28 år

282 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2011 kl. 16:39
OrtensKapten Kille, 28 år

ägnat de senaste 3timmarna åt att fixa allt griefat :)

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
28 september 2011 kl. 16:41
ex Kille, 33 år

Skaffa lite AntiGrief så tar det 10 sekunder^ ;)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet