Minecraft
^ fejnaste skinet!
Angående Breeze server: Ni har tänkt på att ni förmodligen måste "återställa" diverse delar av mapen va? (Efter varje grupp spelare/varje spelare?
Blir en ganska kortlivad upplevelse annars, och jag personligen skulle lägga upp det som en "instans".
Also FYI, inte den första servern som gör adventures ;) just sayin' :P
Funderar dock på att försöka joina när ni öppnar, lite sugen på en "vanlig spelar upplevelse". :P
Exone, du har redan nämnt att dom måste göra det. What's up? Känns som att du drygar :(
Citat från Exone
Angående Breeze server: Ni har tänkt på att ni förmodligen måste "återställa" diverse delar av mapen va? (Efter varje grupp spelare/varje spelare?
Blir en ganska kortlivad upplevelse annars, och jag personligen skulle lägga upp det som en "instans".
Also FYI, inte den första servern som gör adventures ;) just sayin' :P
Funderar dock på att försöka joina när ni öppnar, lite sugen på en "vanlig spelar upplevelse". :P
dungeonsen är i princip underhållsfria, allt sköts av redstone som behövs återställas med mera.
servern går inte ut på renodlat adventure, det är i första hand en survivalserver vi sätter upp. vi har dock den här adventuredelen som ett roligt inslag utöver den vanliga spelupplevelsen.
ingen av oss har väl påstått att vi är först med att göra en adventureserver heller för den delen?
och vi började inte spela minecraft igårkväll, vi vet vad vi sysslar med, allting är genomtänkt och välarbetat.
Citat från u_suck_tbh
Förra gången informerade jag bara om det Jeb sa, att man kommer behöva göra nya maps igen vid 1.9!
Tråkigt att göra ett seriöst projekt och sen bah; nae utdaterat FUUUUU :(
Citat från Tour
Men nice då :) Tetris är ju rätt grym (Grymmast på EC skulle jag nog våga säga.) på RS så ni kanske kirrar allt automatiskt. :P
Finns förmodligen någon plugin ni kan använda om inte annat, finns så mycket skit oO'
Nvm, läste "unik" och inte "ganska unik" :(
Nu känner jag mig som en jävla råtta :(
Förlåt om jag verkar dryg, kritisk eller så.
also:
Har den postats förut? Minns den inte i vilket fall.
Citat från Exone
Citat från Tour
Men nice då :) Tetris är ju rätt grym (Grymmast på EC skulle jag nog våga säga.) på RS så ni kanske kirrar allt automatiskt. :P
Finns förmodligen någon plugin ni kan använda om inte annat, finns så mycket skit oO'
Nvm, läste "unik" och inte "ganska unik" :(
Nu känner jag mig som en jävla råtta :(
Förlåt om jag verkar dryg, kritisk eller så.
also:
Har den postats förut? Minns den inte i vilket fall.[/i]
ahdå, det är inag problem. vi utformar det så att allt ska vara automatiskt, just för att det inte hade varit praktiskt genomförbart annars.
Tetris är riktigt duktig på det ja!
aha, okej. lugna puckar.
kritik får man gärna komma med.
inlägget jag la upp var mer för att informera de som lirar på vår server och fortfarande inte reggat sig på forumet där all infon släpps, och även för nya spelare.
Citat från Tour
Soft, måste komma in och kika när det är klart. :D
Fast nu när jag läste min post igen så mår jag ju faan dåligt. Blir ett sånt ass när jag är trött.
Förlåt Breezemines<3
Bah. Varför finns det bara dåliga Minecraftare på bdb/dayviews? :(
Min grupp blir fylld med skräp :<<<
Typ ett par seriösa bilder, 100+ bilder som länkar till hamachi-server och sedan massa:
" *ÅRÄLETERAD BILD* NER JAG INSTILLERAR EN MÅD SÅ FOR JAG BARA EN SVART SKEEEERM, DERPADERP VAD SKA JAG GÖRA? HERPA"
Och ett gäng rosa får :(
//Rage
Vem fan vill installera en Maud? Centerpartister är ju som virus, skjut ner dem med avast, installera dem inte!
Kärlek pårej. <3
de är skitjobbigt att göra dungeons då dörrar inte funkar som dom ska:( och läste att ni pratade lite om dom förut:p jag använder inga spakar alls så allt blir resettat så fort man går ut ur rummet:] försöker dock undvika att använda redstone så mycket som möjligt. nu med nya fighting systemet kan man göra andra roliga saker i en dungeon mer än pussel:p
Vill ha ett fungerande craftbook. Till dess funkar pallar man ej.
Går det att låsa kistor? Eller göra så folk inte kan ta saker.
Citat från IsItMedicine
Går det att låsa kistor? Eller göra så folk inte kan ta saker.
Yes! med redstone såklart:p kan inte förklara dock men de har att göra med pistons. och att man kan öppna kistor även om de är trappor/glas ovanför dom:)
Fixat registrering ordentligt på theexmines SMP nu. :)
1. Registrera dig på hemsidan, använd ditt minecraft-namn. (NO-CAPS.)
2. Logga in på smp.theexmines.com (Om ovanstående steg hoppas över kommer du inte kunna röra dig.
3. /login lösenordetduangavpåhemsidan
TA-DA.
Varje gång du sitter på en ny ip måste du köra /login igen, men annars slipper du det hädanefter.
Och allt detta gör vi bara för att pirater ska få spela. (egentligen inte bara. :P) *sigh*
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
