Minecraft
Ja, du kan alltid göra en T-flipflop. Duktigt användande av locking mechanics dock!
T-flipflop: Repeater, piston pekandes uppåt med block på, redstone dust, piston pekandes horisontellt med redstone block på.
Gah. Jag visste inte ens att redstone repeaters kunde göra signal locking. :P
Jag insåg det först nu när jag läste på wikin. Haha, det kommer göra mina designs betydligt enklare!
Edit:
Det här verkar fungera bra:
Eftersom repeaters alltid låser/av innan de uppdaterar en signal kan en fördröjd signal låsa in en ny signaluppdatering.
Btw, det går inte längre att transportera items genom glass blocks, om ni inte visste det. Får kanske ta min gamla design i bruk då, dvs, slime block-katapulter, och vatten-rännor.
Det finns en ny design, den är lite mer komplicerad men fungerar lika bra. Kolla "new item elevator" på youtube så borde du hitta:)
"The sand press", eller? Verkar funka bra hur som helst, tackar!
Tänkte mer på den här videon:
Tror de finns en ännu nyare och bättre design dock!
Jag såg dörrlösningen, men den verkar inte fungera perfekt... Antagligen bra nog, men då duger antagligen sandpressen säkert lika väl, om du inte har sett den?
Är det för övrigt bara jag som stör mig på att Arrows of Harming inte gör något alls?
Jo har sett den, problemet var att förut så sköt den items högt upp i luften och gjorde den inconsistent på de sättet istället. Dörrlösningen i videon jag länkade är 100% consistent oavsett hur många items som kommer på en gång. Vet att den nyaste varianten använder trapdoors dock och är både simpel och kräver inga clocks.
Dörrar fungerar tydligen inte längre? Kan inte få det att fungera, i alla fall. Har inte testat trapdoors än dock.
Edit: Sandpressen fungerar utmärkt, men kräver ju en konstant klocka, vilket kan vara problematiskt för vissa servrar eller dåliga datorer, min till exempel.
Ska man använda en metod så är sandpressen klart överlägsen trapdoors, då den kräver betydligt mindre resurser.
Hittar inte den design jag menar, men den designen är bäst. Knappt några resurser och den går bara då de är items som passerar.
Kan du ta ett screenshot, kanske? :P
har inte byggt någon själv, men TangoTek byggde en relativt nyligen i sin lets play:)
Har skapat en ganska extrem signalfördröjare, som utan komplikationer kan justeras mellan 2.5 och 9.5 minuter.
Konstruktionen är ganska enkel och fungerar i sin mest grundläggande form genom att göra om en redstone-signal till en signal i formen av items som färdas genom en vattenränna. Ett enda varv tar drygt 25 sekunder, och det är utsträckningen som multipliceras genom att varje varv som avlöser ett nytt item från en dispenser, och antalet varv räknas av en comparator som mäter fullheten i en hopper. När denna hopper är full, förs alla items tillbaka till en dispenser, som behöver aktiveras manuellt för att en nya signal ska skickas.
Kräver inte särskilt mycket resurser, iom att mängden redstone är ganska minimal.
Du kan göra samma sak med 2 hoppers som pekar in i varandra också. kolla upp "Etho timer" eller "Hopper timer/clock". Din timer kräver extremt mycket resurser i from av utrymme.
Vänta. Jag tror att jag förstår idén med hoppers som är vända mot varann. Måste testa själv innan jag kollar upp någonting. lol
Btw, jag bygger ganska spontant, så när jag har en idé, är visionen först att testa konceptet, inte att söka upp bästa lösningen online, vilket ju hade berövat mig på stimulansen, och lusten av att bygga något själv. Men sedan är det kul att få inspiration av andras lösningar. :p
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet