League of Legends (spel)
GAMUE!!!!
Är jag den enda som inte har svårt i Yolo-que?
o_O
Citat från Timmillian
Tanky champ med hög damage. Varför inte göra nåt åt Garen då? Så jävla trött på att han bara kan springa in snurra > ulti, eran adc är död.
Heard of jax?
Jax / Olaf = Free Win Toplane :X
Brolaf = Insta win!
Citat från HappyFaceXD
Brolaf = Insta win!
Alltid när det är en brolaf i mina games vinner vi antingen för att han carryar eller feedar så vi vinner, thats a real brolaf
EDIT:
OP
jag tycker det är värre att spela med en dålig support än att möta fed bruisers som adc
kan ni inte carrya endgame som adc vet jag inte vad alltså...
Citat från Timmillian
Dock är det YOLO Q och man kan inte kräva att folk ska kunna allt om champs. Vilket får oss till nästa ämne som gör spelet ett helvete i YOLO, folk som bara är en "toxic" för teamet. Och gör så att teamet tappar kommunikation.
Och det som verkar va mest konstigt är att folk som junglar verkar va rädda för at snowballa sönder lanes. För folk kan ju skriva "noob, why are you babysitting him?" Folk som spelar mid utan teleport skill bara för att ha ignite (Som 3 andra i team'et har), teleport är OP om man wardar buskarna närmast kanten av mapsen. Ganks kan lixom bli 4v2 eller 3v1.
Folk kan inte ta att man försöker hjälpa dom att bygga items för att countera deras lane. "Dont tell me how to play"
Är inte folk i ranked för att vinna, eller är folk bara där för att "visa att dom är bättre och försöka skryta med sin KD ratio som inte spelar NÅGON roll, för kills blir värda 40G. Och bara göra ett roligt spel till ett helvete.
En annan rolig sak är "meta'n" som folk tror att man måste ha.
Vet inte hur många gånger jag tagit XIN sup BARA för att va irriterande på bot lane och skapa en kill lane. Den här "metan" folk letar efter förstår jag inte, när spelet är så trasigt i balansen i YOLO.
Okej jag ska försöka reda ut det lite.
Inga ballance changes kan göras för att ballansera low bracket solo Q för där kommer vissa typer av champs alltid skina, pga att dem är lättare att spela och har lätt att snowballa t.ex.
Toxic players kommer, tyvärr, alla råka ut för och finns inte så mycket att göra mot de förutom att droppa in dem på ignorelist och spela vidare och göra sitt bästa.
Att säga till folk hur dem ska bygga kan vara lite farligt eftersom du spelar med andra människor som har egon och det kan såra deras egon om du påpekar att de inte gör som de ska, så för att minimera risken för att någon börjar trolla dig, skriv bara viktig info i chatten så som timers, lite snabb info om roams, ss och kasta in en "Gj, wp" när någon gör något bra.
Metan är bara det som är standard atm, det är standard pga att det funkar och folk därför söker sig dit. Metan när jag började spela t.ex var inte sup ranged adc botlane men det är så gott som vedertagen meta nu för tiden. Det vill säga att metan förändras utifrån hur majoriteten av folk spelar och eftersom den är standard kommer folk försöka spela utefter den.
Angående Solo Queue:
Själv är jag väldigt försiktig med vad jag säger, så att ingen tar illa upp.
Bättre att vara uppmuntrande än att vara förolämpande liksom.
Samtidigt så kör jag bara mids som jag kan ha TP på (dvs. Syndra, Viktor, Gragas etc.) för att kunna counter-gank:a det mesta som händer i varje game.
Man kan nästan säga att jag utnyttjar soloQ-"problemet" genom att kunna dyka upp i lanes utan att hinner märka av det. Folk borde prova't.
Edit: Förlorar bara något enstaka game om top/bot/jungle feedar så otroligt hårt att jag inte hinner påverka matchen. ;(
Citat från Lionlicious
Angående Solo Queue:
Själv är jag väldigt försiktig med vad jag säger, så att ingen tar illa upp.
Bättre att vara uppmuntrande än att vara förolämpande liksom.
Samtidigt så kör jag bara mids som jag kan ha TP på (dvs. Syndra, Viktor, Gragas etc.) för att kunna counter-gank:a det mesta som händer i varje game.
Man kan nästan säga att jag utnyttjar soloQ-"problemet" genom att kunna dyka upp i lanes utan att hinner märka av det. Folk borde prova't.
Edit: Förlorar bara något enstaka game om top/bot/jungle feedar så otroligt hårt att jag inte hinner påverka matchen. ;(
Och jag gissar på att du har en win / loss på runt 55-60% right?
Citat från jonoy52
Citat från Lionlicious
Angående Solo Queue:
Själv är jag väldigt försiktig med vad jag säger, så att ingen tar illa upp.
Bättre att vara uppmuntrande än att vara förolämpande liksom.
Samtidigt så kör jag bara mids som jag kan ha TP på (dvs. Syndra, Viktor, Gragas etc.) för att kunna counter-gank:a det mesta som händer i varje game.
Man kan nästan säga att jag utnyttjar soloQ-"problemet" genom att kunna dyka upp i lanes utan att hinner märka av det. Folk borde prova't.
Edit: Förlorar bara något enstaka game om top/bot/jungle feedar så otroligt hårt att jag inte hinner påverka matchen. ;(
Och jag gissar på att du har en win / loss på runt 55-60% right?
80%, resten är 10% för att jag inte fick mid och 10% för att någon fick för sig att ragequitta.
Citat från Lionlicious
Citat från jonoy52
Citat från Lionlicious
Angående Solo Queue:
Själv är jag väldigt försiktig med vad jag säger, så att ingen tar illa upp.
Bättre att vara uppmuntrande än att vara förolämpande liksom.
Samtidigt så kör jag bara mids som jag kan ha TP på (dvs. Syndra, Viktor, Gragas etc.) för att kunna counter-gank:a det mesta som händer i varje game.
Man kan nästan säga att jag utnyttjar soloQ-"problemet" genom att kunna dyka upp i lanes utan att hinner märka av det. Folk borde prova't.
Edit: Förlorar bara något enstaka game om top/bot/jungle feedar så otroligt hårt att jag inte hinner påverka matchen. ;(
Och jag gissar på att du har en win / loss på runt 55-60% right?
80%, resten är 10% för att jag inte fick mid och 10% för att någon fick för sig att ragequitta.
Har du en win / loss på 80% I find that hard to believe
Citat från jonoy52
Citat från Lionlicious
Citat från jonoy52
Citat från Lionlicious
Angående Solo Queue:
Själv är jag väldigt försiktig med vad jag säger, så att ingen tar illa upp.
Bättre att vara uppmuntrande än att vara förolämpande liksom.
Samtidigt så kör jag bara mids som jag kan ha TP på (dvs. Syndra, Viktor, Gragas etc.) för att kunna counter-gank:a det mesta som händer i varje game.
Man kan nästan säga att jag utnyttjar soloQ-"problemet" genom att kunna dyka upp i lanes utan att hinner märka av det. Folk borde prova't.
Edit: Förlorar bara något enstaka game om top/bot/jungle feedar så otroligt hårt att jag inte hinner påverka matchen. ;(
Och jag gissar på att du har en win / loss på runt 55-60% right?
80%, resten är 10% för att jag inte fick mid och 10% för att någon fick för sig att ragequitta.
Har du en win / loss på 80% I find that hard to believe
77.8% med Viktor atm, 100% med Syndra, 75% med Gragas och 0% med Singed.
Min Viktor är nog egentligen bättre än min Syndra, men det var omöjliga games att vinna. :/
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet